Gå til innhold

Soving i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en ettåring som nettopp har begynt i barnehagen. Fra før pleier han å våkne i 7tiden og såHar en ettåring som nettopp har begynt i barnehagen. Fra før pleier han å våkne i 7tiden og så sove igjen i 11-2 tiden. Han må som regel møte tidlig i barnehagen sånn at vi må vekke ham kl.6. I barnehagen har de felles soving inne i reiseisesenger fra ca12:15. De minste får tilbud om å sove inne i vogna en halvtime fra kl.9. I gåHar en ettåring som nettopp har begynt i barnehagen. Fra før pleier han å våkne i 7tiden og så sove igjen i 11-2 tiden. Han må som regel møte tidlig i barnehagen sånn at vi må vekke ham kl.6. I barnehagen har de felles soving inne i reiseisesenger fra ca12:15. De minste får tilbud om å sove inne i vogna en halvtime fra kl.9. I går gikk det fint. Han sov en litt kl.9 og sov så sammen med de andre igjen c 12:30. I dag våknet han av seg selv kl.7 og var i barnehagen ca.8. Sov da en liten halvtime i ni tiden. Men: de fikk ham ikke til å sove seinere på dagen. Kl.14 ringte de meg og sa han ikke hadde sovet og derfor var sutrete...

Er så usikker på hvordan vi skal gjøre det. Han legger seg kl. 18:30-19:00. Må som regel opp kl.6. Bør vi prøve å få ham til å ha to soveøkter i barnehagen, eller legge ham enda tidligere?

Pleier sovingen i barnehagen å gå seg til etter hvert? Kjenner det bekymrer meg litt. Han er en drøm å legge om kvelden (alltid bare sunget et par sanger og så gått fra ham. Sover da i strekk ca 12 timer). På dagtid før han begynte i barnehagen la vi ham når vi så han begynte å blir trøtt og sov da en gang om dagen, men til gjengjeld ca. to timer..r gikk det fint. Han sov en litt kl.9 og sov så sammen med de andre igjen c 12:30. I dag våknet han av seg selv kl.7 og var i barnehagen ca.8. Sov da en liten halvtime i ni tiden. Men: de fikk ham ikke til å sove seinere på dagen. Kl.14 ringte de meg og sa han ikke hadde sovet og derfor var sutrete...

Er så usikker på hvordan vi skal gjøre det. Han legger seg kl. 18:30-19:00. Må som regel opp kl.6. Bør vi prøve å få ham til å ha to soveøkter i barnehagen, eller legge ham enda tidligere?

Pleier sovingen i barnehagen å gå seg til etter hvert? Kjenner det bekymrer meg litt. Han er en drøm å legge om kvelden (alltid bare sunget et par sanger og så gått fra ham. Sover da i strekk ca 12 timer). På dagtid før han begynte i barnehagen la vi ham når vi så han begynte å blir trøtt og sov da en gang om dagen, men til gjengjeld ca. to timer.. sove igjen i 11-2 tiden. Han må som regel møte tidlig i barnehagen sånn at vi må vekke ham kl.6. I barnehagen har de felles soving inne i reiseisesenger fra ca12:15. De minste får tilbud om å sove inne i vogna en halvtime fra kl.9. I går gikk det fint. Han sov en litt kl.9 og sov så sammen med de andre igjen c 12:30. I dag våknet han av seg selv kl.7 og var i barnehagen ca.8. Sov da en liten halvtime i ni tiden. Men: de fikk ham ikke til å sove seinere på dagen. Kl.14 ringte de meg og sa han ikke hadde sovet og derfor var sutrete...

Pleier sovingen i barnehagen å gå seg til etter hvert? Kjenner det bekymrer meg litt. Han er en drøm å legge om kvelden (alltid bare sunget et par sanger og så gått fra ham. Sover da i strekk ca 12 timer). På dagtid før han begynte i barnehagen la vi ham når vi så han begynte å blir trøtt og sov da en gang om dagen, men til gjengjeld ca. to timer..

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Tror du bør redigere innlegget ditt litt, det var litt rotete og mye gjentagelser.

I barnehagen hvor jeg jobber, lar vi småbarna sove slik de er vant til hjemme helt i oppstarten av barnehageåret. De som sover to ganger om dagen, får gjøre det den første tiden.

Etter hvert jobber vi inn at alle sover en gang, etter lunsj. Målet er at alle sover noenlunde samtidig, og da bare en lur.

Grunnen til det, er at det går utrolig mye tid til legging og ta opp igjen barn gjennom hele dagen. Dessuten går barna glipp av veldig mye av opplegget i barnehagen når de skal sove før lunsj. Det er jo da vi har mest organiserte aktiviteter.

Snakk med personalet i din barnehage om dine tanker og bekymringer omkring dette, så finner dere sikkert en løsning som alle kan leve med.

Gjest Barnehagetanta
Skrevet

Vi gjorde det samme som hun over,

ingenting å bekymre seg over.

Men du kan jo vekke gutten din 6 om du vil:)

Tror ikke det er noe galt i leggetiden du har. kan jo ikke legge gutten så mye tidligere da.

Men si fra i bhgen hvordan han pleier å sove hjemme, så ordner det seg etterhvert:)

Skrevet

Kanskje TS bør lese igjennom sitt eget innlegg og redigere det? Jeg mista rett og slett tråden her...

Sorry...

Eneste jeg vil si, er at når man allerede legger poden i 18.30-tiden så er vel det tidlig nok? Man skal jo ha litt hjemmetid med barna også. Sovingen på dagtid går seg som regel til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...