Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sendte den bærbare pc'en min til reparasjon for en liten stund siden fordi den var blitt ødelagt allerede etter et halvt år. Dette gikk da på reklamasjonsretten min. Da jeg fikk pc'en tilbake var alt bare bra, den fungerte helt fint, og den var som ny. Eneste var at jeg hørte det lagde skikkelig lyd fra cd-rommet! Så da jeg åpnet det opp var det et spill i den! Vil dette si at de har brukt pc'en min til å spille på mens de hadde den på reparasjon? (Feilen med pc'en hadde ingenting med det å gjøre - det eneste de trengte å fikse var å feste noen skruer til skjermen..) Synes det hele var litt merkelig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er mulig. Ring og hør med dem? Fortell at du har spillet deres og om de vil ha cd tilbake. Spør gjerne om de har laget fremgang i spillet på pcn og om du skal lage kopier til de evt. ;)

Skrevet

En annen mulighet er at de har testet at alt fungerer skikkelig. Umulig å vite hva som har skjedd uten å spørre, egentlig.

Skrevet
Ja, det er mulig. Ring og hør med dem? Fortell at du har spillet deres og om de vil ha cd tilbake. Spør gjerne om de har laget fremgang i spillet på pcn og om du skal lage kopier til de evt. ;)

Det kan jo hende de testet spillet for å sjekke at maskinen tålte kraftig programvare. Jeg har vært borti flere pc'er som har funket tilsynelatende greit med "ordinær" programvare, og at det ikke er før man bruker tunge programmer at man merker at det er problemer (typisk med viften/varme eller grafikkortet).

Skrevet

Hadde de stresstestet PCen så er ikke spill det mest optimale, men bare for å se at det fungerer sånn nogenlunde så...

Skrevet

Det fine med spill er at lisensen er relativt billig i forhold til "ekte" stresstestere, og enhver ufaglært person forstår at noe er galt dersom en gressplen i spillet vises som en lilla jevn flate, eller det flimrer/hakker til den store gullmedaljen. Skal man teste skikkelig må man gjerne ha skikkelige fagfolk, og skikkelige fagfolk krever en timelønn litt høyere enn knapper, glansbilder og fri tilgang på cola, som ofte er alt som trengs for å lokke nærmeste vgs-dropout til å teste om Far Cry 2 kjører riktig.

Skrevet

hadde jeg sendt maskina mi til rep og den kom tilbake med et spill , så hadde jeg blitt UTROLIG glad og positivt overrasket.

De skulle sikkert teste om maskinen taklet litt hardere kjøring, eller om den ble for varm og slo seg av etter 5 min på høy-hastighet og mer krevende saker enn word liksom.

Dette er ikke noe å tenke på, det syns jeg bare er flott at de tester såpass grundig før de sender den ut igjen.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Det kan jo hende de testet spillet for å sjekke at maskinen tålte kraftig programvare. Jeg har vært borti flere pc'er som har funket tilsynelatende greit med "ordinær" programvare, og at det ikke er før man bruker tunge programmer at man merker at det er problemer (typisk med viften/varme eller grafikkortet).

Sakset fra Inlegget til TS : Vil dette si at de har brukt pc'en min til å spille på mens de hadde den på reparasjon? (Feilen med pc'en hadde ingenting med det å gjøre - det eneste de trengte å fikse var å feste noen skruer til skjermen..)

Skrevet

Hmm, jeg opplevde noe av det samme en gang, sendte da inn min stasjonære og den kom tilbake med World of Warcraft ikon på skrivebordet.. :/

Skrevet

Du kan være rimelig trygg på at et PC-verksted har tilgang på bedre maskinvare enn din, om de kun ønsker å spille.

Feste noen skruer til skjermen er noe man ikke leverer inn maskina for å få gjort uten at maskinen må demonteres for å komme til. Da er det en selvfølge at de tester at den fungerer når den er skrudd sammen, for å unngå at kunden får den tilbake med feil. Feil kan skje. De kan måtte flytte på kort eller kabler, for å komme til. Og da er det ok at de sjekker at dette er plugget tilbake, og at ikke kort som inneholder komponenter som kan dø av statisk elektrisitet er blitt ødelagt underveis. Det er lett for.

Og så er det dette med at det vil være både uetisk og uprofft å gå inn i folks private programmer eller filer. Derfor vil et eksternt progran, som et spill være helt hensiktsmessig for oppgaven.

Slapp av. De har bedre ting å ta seg til på verkstedet enn å "tjuvlåne" dårligere maskiner enn de har selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...