Gå til innhold

Elendig vaskemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vaskemaskinen det er noe galt med når den ikke klarer å "ta unna"/FJERNE gress-strå som var på et klesplagg og tillegg har klart å spre dette over på alle de andre klærne plagget ble vasket sammen med? Tålegrensen er ekstra kort i dag og det er nummeret før jeg freaker ut her..

Tipper dette er et vanlig problem hos de som har barn i huset (noe ikke jeg har!)

Måtte sette på maskinen på nytt nå.

Blir glad for respons!! :)

hilsen sintedama

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe galt med vaskemaskinen din. Gresstrå er såpass lette, og store, at de lett klistrer seg fast på klær, og ikke følger med vannet når det blir skyllet ut av maskinen. Gresstrået vil jo i tillegg bli delt i småbiter når det blir slengt rundt i maskinen. Helt normalt, og uungåelig. Klærene blir jo reine, det er bare det at gresstrået klistrer seg fast på de reine klærene.

Hvorfor i alle dager måtte du sette maskinen på på nytt da? Hvorfor ikke bare enkelt og greit plukke strået av klærene?

Skrevet

Jeg vasket en hvit bluse for en stund siden, den var det også lo og diverse på, satte like så godt på en ny skylling. Da var den helt fin, men ganske irriterende. Her virket det som det var lo etter tidligere vasker, ettersom det var svart.

Synes også det er irriterende når det er hvite striper på klærne, vet ikke om det er vaskemiddelet eller om jeg har for mye i maskinen på en gang, men dette synes riktignok bare på mørke klær. Også veldig irriterende.

Skrevet

Du skulle prøvd hvitt sengetøy og hunder med sort pels i røytesesong... :fnise:

Så nei, jeg tviler på det er maskinen din det er noe galt med. Det er nok bare å riste tøyet godt etter vask og plukke av evt. gressrester som henger fast.

Skrevet
Det er ikke noe galt med vaskemaskinen din. Gresstrå er såpass lette, og store, at de lett klistrer seg fast på klær, og ikke følger med vannet når det blir skyllet ut av maskinen. Gresstrået vil jo i tillegg bli delt i småbiter når det blir slengt rundt i maskinen. Helt normalt, og uungåelig. Klærene blir jo reine, det er bare det at gresstrået klistrer seg fast på de reine klærene.

Hvorfor i alle dager måtte du sette maskinen på på nytt da? Hvorfor ikke bare enkelt og greit plukke strået av klærene?

:sjenert: Det var det smartest jeg kunne komme på da. Jeg gjør kanskje ikke det neste gang :gjeiper: Takk!

Skrevet
Jeg vasket en hvit bluse for en stund siden, den var det også lo og diverse på, satte like så godt på en ny skylling. Da var den helt fin, men ganske irriterende. Her virket det som det var lo etter tidligere vasker, ettersom det var svart.

Synes også det er irriterende når det er hvite striper på klærne, vet ikke om det er vaskemiddelet eller om jeg har for mye i maskinen på en gang, men dette synes riktignok bare på mørke klær. Også veldig irriterende.

Hvilke striper er dette? og forsvinner de når du tørker det av?

Skrevet

Så nei, jeg tviler på det er maskinen din det er noe galt med. Det er nok bare å riste tøyet godt etter vask og plukke av evt. gressrester som henger fast.

Uff, nei tydligvis ikke! Jeg har så dårlig tålodighet med "døde" ting at det er en skam!!

:sjenert:

Skrevet

Eller en jakke man har glemt en serviett i lommen på... :kjefte::fnise: Kjempe morsomt når det eks er hvit jakke og rød serviett...

Skrevet

Vi har en kronisk svartkledd tenåringsgother og to 80-kilos langhårede hvite hunder med røytesesong 365 dager i året. Tjohei.

Skrevet

Det gikk forresten litt bedre etter 2.vask! -men det blir nok ingen vane...

Jeg tror forresten ikke det blir hund på meg med det første! :gjeiper:

Skrevet
Hvilke striper er dette? og forsvinner de når du tørker det av?

Jeg vet faktisk ikke. For å få de vekk må jeg fukte en del.

Skrevet

Dette problemet har jeg også, med flunkende ny og DYR maskin!! Har vurdert å gå tilbake til butikken og klage. Har redusert mye på pulveret, men det skjer av og til likevel. Kan ikke redusere mer på det.

Flere med samme problem? Er dette vanlig og noe man må akseptere, eller er det noen typer (merker) maskiner som skiller seg ut? Selv har jeg Zanussi.

Skrevet

Eller hund med hvit pels og sorte sengklær..

Kanskje vi skulle byttet sengklær, eller hund :fnise:

Skrevet

Gjør du ren den gummitingen i åpningen med jevne mellomrom? Det kan samle seg en del i den som igjen fester seg på tøyet når du drar det ut.

Evt. for mye tøy i maskinen, tette siler(ved vanninntak osv), mengde vaskemiddel(både for mye og for lite), vaskepulver som ikke løser seg ordentlig opp osv.

Eller hund med hvit pels og sorte sengklær..

Kanskje vi skulle byttet sengklær, eller hund :fnise:

Da får det bli sengetøyet :fnise:

Skrevet
Vi har en kronisk svartkledd tenåringsgother og to 80-kilos langhårede hvite hunder med røytesesong 365 dager i året. Tjohei.

Hoho! Ikke like kult å være svartkledd tøffing med hvite hår overalt. :fnise:

Skrevet

Skulle ønske vaskemaskiner som selges her kom med sløsefunksjon, og ikke vannsparing.

Hvite striper/mønster på mørke klær, ble det slutt på når jeg begynte med Omo colour for mørke klær. Før det, ble det å kjøre maskina en "æresrunde" uten vaskepulver, for å få ut såperestene.

Gresstråene til TS forsvinner av seg selv, når hun henger klærne til tørk ute i høststormene. Ellers er det greit å vaske ekstra skittent tøy separat. Kenskje det kunne vært lurt å hengt tøy med egen plen noen timer på tørkesnora, før de gikk inn i maskinen? Få blåst og ristet av seg det grøvste? Da spiller det også mindre rolle om det er oppholdsvær enn å henge etterpå.

Og nei, en vaskemaskin er ingen avfallskvern...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...