Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 Jeg har et barnerom hvor vi fjernet den gamle panelovnen under vinudet. Nå ser vi at den plassen er perfekt å bruke til andre ting (rart lite rom dette...), jeg lurer da på om det finnes "panelovner" som man kan ha ute på gulvet på et slags staiv el. og bruke og sette inntil en annen vegg etter bruk, noe sånn a la oljefyringsovner (som vi ikke skal ha). Jeg forstår at det da i prinsippet ikke er panelovn lenger, altså... Og så lurer jeg på, jeg skjønner at det er liksom hensiktsmessig å ha ovnen under vinduet - men MÅ man det?
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Jeg fant denne hos Expert. Du må ikke ha den under vinduet, men det er der det er mest hensiktsmessig på grunn av kaldras fra vinduet som kan gjøre det gulvkaldt. Dersom du setter noe annet foran vinduet (en kommode e.l) vil jo også den stoppe kaldraset til en viss grad.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #3 Skrevet 9. september 2009 Takk for oppklarende svar og takk for tips til ovn. Jeg har googlet og synes de ovnene fra Adax er stilige - men jeg skjønner jeg har søkt på feil begreper her.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #4 Skrevet 9. september 2009 Det finnes jo slike små vifteovner som blåser luften mer utover i front. Du skriver at det er på et barnerom. Dersom det er små barn det er snakk om så er det ikke helt anbefalt å ha slike løse ovner på rommet deres siden de kan dekke dem til under lek slik at det begynner å brenne. Hilsen "hjelpsom" gjest
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #5 Skrevet 9. september 2009 Ja, det stemmer, det er et barnerom. Nå er det ikke behov for å ha på varme der hele tiden, men mulighet for å sette på en "liten lunk" er bra. Vi har vannbåren varme i den etasjen, så noen anne varme har vi ikke trengt - utover da som sagt muligheten til å kunne frese opp litt. Jeg tenker det blir varmet opp og så skrudd av og satt bak døren eller noe sånt. Eller om vi velger å skru opp en ovn på en annen vegg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå