Gå til innhold

Spinning vs div styrke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ned ca 3-4 kg, og har vært veltrent og fin før.

Jeg har vært med på endel gruppetimer (corebar, mrl, bosu +++) men jeg blir ikke så sliten og svett som jeg skulle ønske jeg ble selv om jeg gjør det riktig, jeg har holdt på med dette 6 ganger i uka, i 4 mnd, jeg spiser sunt og passer på kostholder mitt. Jeg har ikke sett noe som helst resultater nesten, og heller ikke gått ned i vekt, muskler vil jo ikke syntes gjennom det fettlaget jeg vil ha bort heller.

Så nå lurer jeg på om jeg heller skal drive med spinning 1 time hver dag, gjort det noen ganger, og der renner svetten og jeg får virkelig kjørt meg. Har mer tro på at jeg vil gå ned raskere der, så heller begynne å trene mer styrke når jeg har gått ned noen kilo?

Noen tips?

Kan selvfølgelig trene styrke innimellom, f.eks etter spinningen. men mest fokusere på spinningen rett og slett!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen tips?

Blås i gruppetimene, tren et ordentlig helkropps styrkeprogram med baseøvelser tre ganger i uka, jobb tungt. Kjør litt kardio innimellom. Pass på å spise på et lite kaloriunderskudd (det gjør du ikke nå hvis du ikke har gått ned noe).

Skrevet

Spinning er fin kondisjonstrening, men styrke må også til om du skal ned i vekt. Forøvrig bør du ikke drive den samme mosjonsformen hver eneste dag, for da får aldri kroppen din tid til å restituere seg. Styrke kan du trene hver dag om du trener ulike kroppsdeler - be om hjelp til å sette opp et godt program på treningssenteret du går.

Når du øker muskelmassen vil du øke forbrenninga di og dermed går du ned fordi du forbruker mer pr døgn - MEN du må antagelig gjøre noe med kostlholdet i tillegg til treningen din, for kroppen vil automatisk justere apetitten din når du trener slik at du får i deg nokkalorier til å vedlikeholde den vekten du har. Kroppen vil jo ikek ned i vekt ;)

Skrevet

Enig ang. styrketrening over, men hvorfor stresser du sånn. Skal ned noen få kilo og du må ha litt tålmodighet. Stress har ikke positiv påvirkning på noe. Tren som nevnt over og se at resutatene kommer etterhvert!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...