Gå til innhold

Melde meg ut av statskirken

Colargol

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest Andrea

Er litt kjerringa mot strømmen jeg da.

Meldte meg ut av statskirken når jeg ble en kristen!

Jeg begynte å lese i bibelen, og fant at statskirka praktiserer en del ting jeg ikke kunne finne bibelsk belegg for. Bl.a barnedåp. Jesus velsignet barna, han døpte dem ikke. Jeg mener dåpen skal følge troen. Kirka mener dåpen frelser, men jeg tror alle barn som dør kommer til himmelen, døpt eller ikke.

Likedan synes jeg ikke noe om konfirmasjon, iallefall slik den ble praktisert da jeg selv ble konfirmert. Der står en i Guds hus og lover å "forsake djevelen og hans gjerninger", mens det eneste en tenker på er å komme seg hjem til alle gavene.

Jeg må også helt ærlig si at jeg ikke har respekt for de som åpent sier de ikke tror, men som bruker kirka til å gifte seg i. En står tross alt og lover for Gud og menigheten at en skal leve sammen resten av ens liv. Lover det til en Gud de ikke tror på...

Samt en del andre ting.

Jeg synes det er fint med en statskirke som er åpen for alle som ønsker å lære mer om Gud og hans ord, men jeg synes de kunne ha spart seg for noe av de sermoniene som bare er tomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er det ikke. Jøder og muslimer tror også på Gud, men de er pr. definisjon ikke kristne.

Prøv igjen med en ny definisjon, du.

Gid, beklager så meget. En kristen er en som tror at Jesus er guds sønn. Altså: for å være kristen, må man tro på Gud. Alle kristne tror på Gud, men ikke alle som tror på Gud er kristne. Bedre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...