punkyB Skrevet 9. september 2009 #1 Skrevet 9. september 2009 gjelder ?? |Dvs. at man har angrerett da som ethvert annet salg i butikk, på nett o.l. ?
Gjest Elfrida Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Man har ikke angrerett ved salg fra butikk, og jeg antar det samme gjelder et lagersalg. Det er bare nettsalg, postordre, døralg og lignende som gir angrerett.
punkyB Skrevet 9. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2009 Man har ikke angrerett ved salg fra butikk, og jeg antar det samme gjelder et lagersalg. Det er bare nettsalg, postordre, døralg og lignende som gir angrerett. Shitt - da har jo jeg misforstått .... men takk for svar ! :-)
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #4 Skrevet 9. september 2009 Shitt - da har jo jeg misforstått .... men takk for svar ! :-) De fleste butikker tilbyr likevel angrerett eller bytterett, men de er ikke pliktige til det ut fra Kjøpsloven. De fleste praktiserer ikke bytterett på varer på salg.
Gjest Gjest_Gunnar_* Skrevet 9. september 2009 #5 Skrevet 9. september 2009 Hvis det er "utenfor vanlig slagsted" er den noen paragrafer i kjøpsloven som gjelder/ikke gjelder. Lagersalg vil jo falle inn under dette.
punkyB Skrevet 10. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. september 2009 Jeg var i kontakt med de på lagesalget for å evnt. levere det inn men de var ikke så villige til det. Argumentet var forsåvidt at det er salgsvare. Grunnen til at jeg ville levere inn varen var at jeg fant det billigere i en vanlig butikk - men forskjellen var ikke så stor at jeg gidder å diskutere videre med de. Jeg ble vel litt småirritert og forundret over at lagersalg er dyrere enn i butikk - men det var jo et veldig bra tilbud i butikken. Fra veiledende pris 1700 til 845. Jeg fikk varen for 1020. Ser den selges til 1595 andre steder.
Jade Skrevet 10. september 2009 #7 Skrevet 10. september 2009 Du fikk den billigere enn 1595. Vær fornøyd med det! Du kan ikke forvente at lagerutsalget skal ha varen billigere enn butikker som har varen på salg.
punkyB Skrevet 10. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 10. september 2009 Du fikk den billigere enn 1595. Vær fornøyd med det! Du kan ikke forvente at lagerutsalget skal ha varen billigere enn butikker som har varen på salg. Hehe - gnierfaktoren i meg slår til når jeg ser noe enda billigere. Men neste gang får jeg drive litt bedre research på fohånd. Og du har rett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå