Søtpotita Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Då har eg ENDELEG fått meg konto på Paypal. La til Visa-kortet mitt og ventar no på at det skal verte verifisert. Kan eg no då leggje inn bud på Ebay, eller vil det ta for lang tid å få det verifisert?
Sekretæren Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Ja, du kan både by, kjøpe og betale hvis selgeren synes det er greit å selge til deg, selv om det ikke er verifisert. Som regel går det fint. Jeg har hatt forskjellige kort på Paypal og det siste jeg la inn har jeg glemt å verifisere... :klø: Det er få som bryr seg om det.
Søtpotita Skrevet 9. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2009 Må ein gjere noko anleis når ein betalar utan at det er verifisert? Kva er eigentleg skilnaden på eit verifisert kort og eit som ikkje er det?
Sekretæren Skrevet 9. september 2009 #4 Skrevet 9. september 2009 Men gjør ikke noe annerledes. Men når man verifiserer kortet, beviser man at det faktisk er eieren som legger det inn (det beste beviset man har hvertfall), siden man også må innom nettbanken for å finne koden på kontoutskriften. Det er vel kanskje det beste tiltaket mot svindel, selv om det ikke hjelper mot identitetstyveri. Men det er jo en helt annen sak.
Søtpotita Skrevet 9. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2009 Tusen takk, Mrs Shorty Greit å få klarheit i litt saker og ting, har nemleg venta leenge med å verte ein PayPal-brukar på grunn av usikkerheit
Sekretæren Skrevet 9. september 2009 #6 Skrevet 9. september 2009 Bare hyggelig! Kos deg på eBay (Hilsen en som har hatt tvangspause i 1 måned :gjeiper: )
Søtpotita Skrevet 9. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. september 2009 Bare hyggelig! Kos deg på eBay (Hilsen en som har hatt tvangspause i 1 måned :gjeiper: ) Takk takk Eg forstår VELDIG godt kvifor du må ha det, trur eg må ta ein slik eg også sjølv om eg starta med Ebay fyrst i går
Cata Skrevet 9. september 2009 #8 Skrevet 9. september 2009 Brukte paypal i over et år før jeg fikk verifisert noe som helst. Skjønte ikke hvordan jeg skulle gjøre det før jeg omsider kom over en tallkode i nettbanken. Da gikk det plutselig opp et lys for meg . Men da jeg først hadde skjønt poenget tok det vel 3-4 dager tror jeg.
Søtpotita Skrevet 9. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. september 2009 Brukte paypal i over et år før jeg fikk verifisert noe som helst. Skjønte ikke hvordan jeg skulle gjøre det før jeg omsider kom over en tallkode i nettbanken. Da gikk det plutselig opp et lys for meg . Men da jeg først hadde skjønt poenget tok det vel 3-4 dager tror jeg. 3-4 dagar, ja... Eg har nemleg vunne ein auksjon og har spurt om det er greit at det kan ta nokre dagar før eg får verifisert kortet mitt. Dette var greit, håpar at 3-4 dagar ikkje vert for lenge... Eg veit ikkje kor kjapt dei ynskjer å få pengane sine som regel? :klø: Vil helst ikkje starte ebay-karriera mi med dårleg attendemelding frå selgar...
Sekretæren Skrevet 10. september 2009 #10 Skrevet 10. september 2009 3-4 dagar, ja... Eg har nemleg vunne ein auksjon og har spurt om det er greit at det kan ta nokre dagar før eg får verifisert kortet mitt. Dette var greit, håpar at 3-4 dagar ikkje vert for lenge... Eg veit ikkje kor kjapt dei ynskjer å få pengane sine som regel? :klø: Vil helst ikkje starte ebay-karriera mi med dårleg attendemelding frå selgar... Jeg pleier å betale med en gang jeg har vunnet. Og du kan jo betale før du har verifisert kortet, som sagt Men var det selgeren som synes det var greit å vente?
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #11 Skrevet 10. september 2009 Bare ring banken din du, så kan de finne koden til deg. Banken kan i sine journaler se koden med en gang reservasjonen legges inn, mens i nettbanken får man ikke opp koden før transaksjonen blir bokført flere dager senere. Jeg betalte via paypal samme dag som jeg la inn koden, så det går nok ganske så raskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå