Gå til innhold

Har to katter som ikke går så godt ilag

Anbefalte innlegg

Skrevet

HEisann!

Jeg har to katter som ikke går så godt i lag. Den ene er 1år eldre enn den andre og kom i hus først. Da jeg flyttet fra et bofelleskap inn i en 3romsleilighet tenkte jeg det ville bli litt ensomt og kjedelig for han så jeg skaffet meg en liten søt tulle. Hun forguder han nesten og skal gjøre alt på samme måte som han. Hun er også ganske kosete med oss mennesker og elsker å få ligge så tett inntil deg som mulig. Hun kunne smeltet hjerte til enhver kattehater. Han liker å ha litt space og vil kun ha kos når han ligger seg ned og slapper av/sover.

Jeg prøvde å gjøre så godt som mulig å gi han mer oppmerksomhet og vise at han enda var "mannen" i huset slik jeg leste på nettet at man burde gjøre. Leste også at de kunne knytte bedre bånd med å leke sammen og ved matfatet. Men dette funket ikke. Han sluttet å lek med en gang hun kom og skulle være med. Og han trekker seg litt unna matfatet hvis beggeto skal få mat.

Nå har det gått et år og det er ikke så mye forandringer.

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det bare er slik at at han ikke ønsker å leke med henne eller å dele matfatet når hun spiser, så tror jeg du skal være fornøyd. ;) Jeg fikk to kattunger samtidig. De lekte og vokste opp sammen fra de var små, men de har aldri delt matfat, sovet tett sammen på sofaen eller kost med hverandre. De hilset hverandre når de kom inn, og overså hverandre for det meste ellers.

Det er ikke alle katter som blir "bestevenner", og det at han trekker seg litt tilbake slik han gjør tror jeg ikke det er så mye du kan gjøre med. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...