Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi mistet vår mor i sommer og har fått en arv som vi tre søsken skal dele.

Saken er at vår søster er narkoman og vi får ikke tak i henne på noen måter. Jeg har prøvd å ringe, hennes barn har prøvd og vår bror har prøvd, i snart to mnd. Tilogmed hennes barn aner ikke hvor hun befinner seg hen. Vi er nødt å signere alle sammen på et papir for å få mammas pengearv. Jeg og min bror får ingenting før min søster signerer.

Dette er ikke snakk om så forferdelig mye penger. Men litt over 100.000 delt på oss tre.

Det jeg lurer på er hva skjer om vår søster ikke dukker opp før om lang tid?

Jeg er totalt blank på dette området og håper så inderlig på noen lure svar, ideer og råd.

Takk så mye på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må sette ut et sånt proklama i avisa. Hvor det står at arvinger etter sånn og slik må melde seg innen tre mnd. Ta kontakt med tingretten sier mannen her, det er de som styrer med dette. Dersom hun ikke melder seg faller arveretten hennes bort. Det hele blir tinglyst og er da juridisk bindende. Hun kan ikke komme å lage bråk etterpå.

Skrevet
Dere må sette ut et sånt proklama i avisa. Hvor det står at arvinger etter sånn og slik må melde seg innen tre mnd. Ta kontakt med tingretten sier mannen her, det er de som styrer med dette. Dersom hun ikke melder seg faller arveretten hennes bort. Det hele blir tinglyst og er da juridisk bindende. Hun kan ikke komme å lage bråk etterpå.

Dersom hun ikke melder seg, trer jo hennes barn inn og arvee hennes del av avrven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...