Gå til innhold

SV og FRP. Gi opp forholdet?

Anbefalte innlegg

Gjest SV-velger
Skrevet

Jeg stemmer SV og typen min stemmer FRP.

Kan forholdet vare? Ingen av oss klarer å overbevise den andre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det du som sendte inn spørsmål til radiokanalen her? :P

Gjest Purple Haze
Skrevet

Hvorfor må dere overbevise hverandre? :klø:

Gro H. Brundtland var Ap, mannen var Høyre. De har vært gift i mange år.

Kjæresten og jeg er på hver vår side, rent politisk, men det er da null problem.

Skrevet

Jeg kunne nok aldri vært sammen med en FrP-velger. Ikke av prinsipp fordi han stemmer på det eneste partiet jeg virkelig misliker, men fordi vi hadde hatt så ulike verdier og syn på viktige temaer at jeg ikke kan se hvordan vi skulle fått til å fungere sammen.

Men jeg sier som Purple Haze, hvorfor skal dere overbevise hverandre? Det viktigste for dere er jo ikke oljeboring i Lofoten, det er hvordan dere har det sammen i hverdagen.

Skrevet

Problemet er at vi ikke rspekterer hverandre, begge ser på den andre som uansvarlige idioter.

Jeg har ikke hatt noe med noen radio å gjøre.

Gjest Emmanuelle
Skrevet
Problemet er at vi ikke rspekterer hverandre, begge ser på den andre som uansvarlige idioter.

Om begge synes den andre er idiot så sier det vel seg selv. Dette er første gangen jeg sier dette, så jeg hvisker det lavt " t-r-o-l-l"

Skrevet

Tydelig at du ikke levde på søttitallet.

JA/NEI-spørsmålet til EU splittet mange familier den gangen.

Ikke rart heller. Det er vanskelig å rspektere en som etter eget skjønn "tar feil" i alle politiske spørsmål.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Da vil jeg påstå at politisk ståsted ikke er den største utfordringen i dette forholdet. Alltid morsomt når vesentlig informasjon ikke kommer i startinnlegget, men lenger ut i debatten :gjeiper:

Gjest Fugl Fønix
Skrevet

Politisk ståsted behøver ikke å bety noe. Jeg og mannen er uenige politisk sett, men det skaper ingen problemer.

Skrevet

Jeg tror ikke på Gud mens samboeren er veldig katolsk. Vi respekterer hverandres syn på ting, og det fører til veldig mange interessante diskusjoner. Vi har også diskuterte dette med ekteskap og dåp av eventuelle barn, og jeg har sagt at vi kan gifte oss i katolsk kirke/døpe ungen katolsk så lenge ungen får bestemme selv hvilket livssyn han vil ha uten at noen av foreldrene skal hjernevaske ham ene eller andre veien.

Hvorfor kan dere ikke respektere hverandres politiske syn, og heller se på det som en positiv ting? Jeg vil heller være ilag med ei som ikke stemmer samme parti som meg, på grunn av de stimulerende diskusjonene det ville medført.

Skrevet

Vi er helt ulike politisk her i huset også, men politikk opptar oss ikke så mye at vi gidder å bry oss. Vi snakker ikke politikk sammen, og tar heller vare på og setter pris på de tingene vi faktisk har til felles og vi trives sammen. Hva disse politikerne driver med føler jeg ikke er så relevant i forhold til det vi har sammen, akkurat.

Skrevet

jeg kunne nok ikke vært sammen med noen som hadde veldig høyrekonservative meninger.

spørs egentlig hvorfor de stemmer FrP, om de er veldig engasjert eller om det bare er av litt naive grunner.

Skrevet

Det hadde snødd i helvete før jeg hadde vært sammen med en FrP-velger.

Gjest Gjest_Gjesten_*
Skrevet
Det hadde snødd i helvete før jeg hadde vært sammen med en FrP-velger.

Signerer denne!

Frp-velgere har et helt annet verdisyn enn det jeg har, og et forhold hadde vært uaktuelt.

Gjest Ap-grønn
Skrevet

Enig med de to siste her! Å være sammen med en Frp-velger hadde jeg aldri klart, det hadde blitt fullstendig kræsj med verdisyn og holdninger til medmennsker. Kjæresten stemmer Høyre og selv om det blir noen diskusjoner nå i disse dager det går stort sett bra. Vi er enige om at vi er uenige

Man trenger jo ikke være enig om alt for at en forhold skal fungere. Kona til Darwin var dypt kristen og trodde ikke på evolusjonsteorien....

Skrevet

En som f.eks. irriterer seg grønn over avgiftene i Norge, og har det som eneste grunn til å stemme Frp er ikke så ille som en som stemmer Frp fordi partiet er "imot" innvandrere.

Selv om det er dumt å stemme på et parti pga en enkelt sak, er det bedre enn å ikke stemme i det hele tatt.

Skrevet
En som f.eks. irriterer seg grønn over avgiftene i Norge, og har det som eneste grunn til å stemme Frp er ikke så ille som en som stemmer Frp fordi partiet er "imot" innvandrere.

Selv om det er dumt å stemme på et parti pga en enkelt sak, er det bedre enn å ikke stemme i det hele tatt.

Det synes ikke jeg, mener derimot det burde være et krav om at man forstår hva man gjør og hvorfor for å få stemme. Mange voksne i norge i dag vet ikke hva valget er engang, de vet ikke forskjell på Regjering og Storting og skjønner ikke hva man egentlig stemmer på.

Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet

Jeg er sammen med en FrP-velger, og det gjør meg da ingenting. Selvom vi har forskjellig livssyn, så er mannen min veldig reflektert og har gode kunnskaper. Nå må dere huske på at FrP ikke er imot innvandrere, så kanskje noen av dere bør oppdatere dere litt før dere sier slike utsagn.

Skrevet

På MTV er det reklame for en SMS-tjeneste. Der sender dere inn navnene deres og får vite om dere passer sammen. Så er du ihvertfall helt sikker før du evt dumper han!

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Ja, hvis dere vil, tror jeg det kan vare. Kanskje snakke litt mindre om de tingene dere er veldig uenige om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...