Linenor Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Jeg tenkte jeg skulle lage min egen hjemmeside, og har skaffet meg et domene. Den skal se så proff som den går ann... Hva må jeg gjøre, eller hvordan kan jeg få informasjon om hvordan jeg gjør det?... Noen som vet?
Gjest Webutvikler Skrevet 9. september 2009 #2 Skrevet 9. september 2009 Allo Allo Her er et veldig bra nettsted for nybegynnere som vil lage webside. Jeg anbefaler deg å ta det korte og enkle kurset i HTML (basic koding) først, for så å se på de forskjellige publiseringssystemene etterpå. Da skulle du være godt i stand til å lage din egen hjemmeside.
Linenor Skrevet 9. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2009 Takk for suuuuupert svar Jeg kan opprinnelig basic css og html koding, men jeg skal se på den linken du la ut Tusen takk!
Gjest padawan Skrevet 10. september 2009 #4 Skrevet 10. september 2009 hvis du tar ibruk et CMS (Content management system) så trenger du ikke lære deg noe som helst programmering. da kan du fokusere mer på innhold enn at du må bruke masse tid og resurser på å lære deg å programmere. du må nok bruke litt tid på å sette opp et CMS men jeg regner med du finner noen som kan hjelpe deg med dette. Drupal anses av mange som et av de beste CMS-systemene men det finnes mange andre som brukes. Du kan ellers bruke en WYSIWYG-editor. da må du dog bruke tid på å lære deg programmet men der uansett bedre enn å programmere alt selv.
mettemarit_ikke Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Søk på Google etter Wordpress. Wordpress kan brukes til alle slags hjemmesider, ikke bare blogger. Det er et gratis og enkelt CMS (content management system) som alle kan lære. Hvis du trenger en proff logo og lign. må du nok forvente å betale noe for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå