Gjest gutt26 Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 hei jeg har egentlig aldri hatt et særlig bra selvbilde, spesielt med tanke på åssen jeg er som person. Jeg føler meg rett og slett mindre intelligent og kan bli veldig raskt utålmodig, irritert og stressa hvis jeg får motgang. Det trenger ikke være snakk om så mye, feks at jeg monterer en kontorstol feil, for å ta et helt random eksempel. Jeg sliter også ofte med å vise riktig moral ovenfor mennesker,men det kommer VELDIG ann på humøret mitt der og da, og også åssen dags formen er. Noen dager er jeg sikkelig utadvent og vill snakke med mennesker, mens andre dager så er jeg veldig skeptisk av natur og bryr meg lite om andre mennesker og dems meninger.Jeg kan med andre ord noen ganger oppføre meg litt for barnslig og ikke som en voksen mann på 26 år burde gjøre. Jeg kan også være veldig dårlig til å lytte til andre mennesker og det er ikke mulig at jeg har litt konsentrasjons problemer. Jeg slitter også meget med studiet pgr av dette, spesielt kurs som krever litt logisk tekning(matte osv) Det kan også ha en sammenheng med at jeg er litt treg oppi toppen rett og slett, og tanken på dette går som antydet ovenfor veldig på mitt selvbilde. Jeg føler meg noenn ganger rett og slett som et mindre suksefult individ; en som ikke fortjener en pen jente og bli elsket av henne Alt dette får meg til å føle meg som en taper noen ganger og jeg vet ikke åssen jeg skal klare å få et mer positivt bilde av meg selv. Jeg er nettopp pgr av alt dette,veldig vant til at folk ikke liker å snakke med meg(spesielt motsatt kjønn) og jeg føler meg også til tider ganske ensom. Hvordan kan jeg bli en blidere og mer positiv person, som folk kan like? Åssen kan jeg begynne å bry meg mindre om mine dårlige kvaliteter(som feks dårlig på problemløsning og logisk tekning) og heller fokusere på de gode(er dessverre ikke så mange av dem tror jeg)!? Jeg vet jo at dere kvinner vill ha en smart, selvsikker mann=) Men slik ting er nå, så har jeg ganske dårlig selv bilde og jeg kommer nok aldri til å bli en sikkelig "intelligent" handy mann! Klarer jo ikke engang å montere en kontorstol riktig, på første forsøk.. :gjeiper:
Gjest Gjest_fix_* Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 hei jeg har egentlig aldri hatt et særlig bra selvbilde, spesielt med tanke på åssen jeg er som person. Jeg føler meg rett og slett mindre intelligent og kan bli veldig raskt utålmodig, irritert og stressa hvis jeg får motgang. Det trenger ikke være snakk om så mye, feks at jeg monterer en kontorstol feil, for å ta et helt random eksempel. Jeg sliter også ofte med å vise riktig moral ovenfor mennesker,men det kommer VELDIG ann på humøret mitt der og da, og også åssen dags formen er. Noen dager er jeg sikkelig utadvent og vill snakke med mennesker, mens andre dager så er jeg veldig skeptisk av natur og bryr meg lite om andre mennesker og dems meninger.Jeg kan med andre ord noen ganger oppføre meg litt for barnslig og ikke som en voksen mann på 26 år burde gjøre. Jeg kan også være veldig dårlig til å lytte til andre mennesker og det er ikke mulig at jeg har litt konsentrasjons problemer. Jeg slitter også meget med studiet pgr av dette, spesielt kurs som krever litt logisk tekning(matte osv) Det kan også ha en sammenheng med at jeg er litt treg oppi toppen rett og slett, og tanken på dette går som antydet ovenfor veldig på mitt selvbilde. Jeg føler meg noenn ganger rett og slett som et mindre suksefult individ; en som ikke fortjener en pen jente og bli elsket av henne Alt dette får meg til å føle meg som en taper noen ganger og jeg vet ikke åssen jeg skal klare å få et mer positivt bilde av meg selv. Jeg er nettopp pgr av alt dette,veldig vant til at folk ikke liker å snakke med meg(spesielt motsatt kjønn) og jeg føler meg også til tider ganske ensom. Hvordan kan jeg bli en blidere og mer positiv person, som folk kan like? Åssen kan jeg begynne å bry meg mindre om mine dårlige kvaliteter(som feks dårlig på problemløsning og logisk tekning) og heller fokusere på de gode(er dessverre ikke så mange av dem tror jeg)!? Jeg vet jo at dere kvinner vill ha en smart, selvsikker mann=) Men slik ting er nå, så har jeg ganske dårlig selv bilde og jeg kommer nok aldri til å bli en sikkelig "intelligent" handy mann! Klarer jo ikke engang å montere en kontorstol riktig, på første forsøk.. :gjeiper: Viktig å huske at vi alle har våre svake og gode sider. Uansett om du vet hva de er eller ikke. Ta tak i dine gode sider og jobb med de først. Når du har fått nok selvtillit der, kan man jobbe med de tingene som plager en. Men du må nok finne dine gode sider på egenhånd.
Gjest Ba'al Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 Hmm.. for å få et bedre overblikk så kanskje gestaltterapi ikke er så dumt, mitt inntrykk sier at nettopp det kan være en idé.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #4 Skrevet 8. september 2009 Begynner med å si at det eg syntes d e tøft å ta tak i seg selv og jobbe med å bli en sterkere person. Hvis du vil bli mer sikker på deg selv trenger du en del informasjon. Til å begynne med må du vite at tankene og det man tror om en sjøl styrer hvordan vi føler og konkluksjonene vi tar. Et eksempel er når du sier, sitat: Jeg vet at kvinner vil ha en selvsikker og smart man. Siden du ikkje føler at du oppfyller disse kravene tror du at du ikkje har sjangs på damer, og d er absolutt en av tingene som gjør at du får et dårlig selvbilde. Damer er forskjellige og det er ikkje et absolutt at du må være selvsikker og smart. I tilegg så er det flere måter å være smart på. Hvis du har andre kvaliteter som feks humor, good looks, er dominant osv så veier det opp. Dessuten så kan du jobbe med å bli en mer selvsikker person. Dersom du endrer tankegangen din og ser at det er mange kvaliteter damer leter etter vil du se at også du kan møte en som blir forelsket i deg. Skaff deg et sundt bilde av hva en kvinne ser etter og som du som person oppfyller.
kristian82 Skrevet 8. september 2009 #5 Skrevet 8. september 2009 (endret) hei jeg har egentlig aldri hatt et særlig bra selvbilde, spesielt med tanke på åssen jeg er som person. Jeg føler meg rett og slett mindre intelligent og kan bli veldig raskt utålmodig, irritert og stressa hvis jeg får motgang. Det trenger ikke være snakk om så mye, feks at jeg monterer en kontorstol feil, for å ta et helt random eksempel. Jeg sliter også ofte med å vise riktig moral ovenfor mennesker,men det kommer VELDIG ann på humøret mitt der og da, og også åssen dags formen er. Noen dager er jeg sikkelig utadvent og vill snakke med mennesker, mens andre dager så er jeg veldig skeptisk av natur og bryr meg lite om andre mennesker og dems meninger.Jeg kan med andre ord noen ganger oppføre meg litt for barnslig og ikke som en voksen mann på 26 år burde gjøre. Jeg kan også være veldig dårlig til å lytte til andre mennesker og det er ikke mulig at jeg har litt konsentrasjons problemer. Jeg slitter også meget med studiet pgr av dette, spesielt kurs som krever litt logisk tekning(matte osv) Det kan også ha en sammenheng med at jeg er litt treg oppi toppen rett og slett, og tanken på dette går som antydet ovenfor veldig på mitt selvbilde. Jeg føler meg noenn ganger rett og slett som et mindre suksefult individ; en som ikke fortjener en pen jente og bli elsket av henne Alt dette får meg til å føle meg som en taper noen ganger og jeg vet ikke åssen jeg skal klare å få et mer positivt bilde av meg selv. Jeg er nettopp pgr av alt dette,veldig vant til at folk ikke liker å snakke med meg(spesielt motsatt kjønn) og jeg føler meg også til tider ganske ensom. Hvordan kan jeg bli en blidere og mer positiv person, som folk kan like? Åssen kan jeg begynne å bry meg mindre om mine dårlige kvaliteter(som feks dårlig på problemløsning og logisk tekning) og heller fokusere på de gode(er dessverre ikke så mange av dem tror jeg)!? Jeg vet jo at dere kvinner vill ha en smart, selvsikker mann=) Men slik ting er nå, så har jeg ganske dårlig selv bilde og jeg kommer nok aldri til å bli en sikkelig "intelligent" handy mann! Klarer jo ikke engang å montere en kontorstol riktig, på første forsøk.. :gjeiper: Selvinnsikt er nøkkelen til forandring. Å selvinnsikt har du jo tydeligvis - du vet om dine svakheter og feil. Så da må du vel nesten bare jobbe med det. Fokuser på det positive - hva du kan og får til, det negative - slike sider har alle, men ved overdrevent fokus på det kan det føre med seg en del ekstremt dårlige konsekvenser - angst, depresjon, dårlig selvtillit osv. Så slutt å si til deg selv at du er dum,treig i hodet, umoralsk osv. Du er jo ikke umoralsk bare for at du har en dårlig dag og sånn sett ikke er så interessert i den "gode" helga en arbeidskollega har hatt, og heller ikke dum fordi du er treig i matte. Å hvem faen bryr seg om en kontorstol? :klø: Les litt om kognetiv terapi/tenkning, det kan være veldig bra. Kjenner du forresten noen damer som er perfekte? Noen damer som ikke har humørsvingninger? Neppe, vi har alle våre skavanker. Derfor er det ikke så lett å gi råd, siden de fleste av oss har nok av ting og tang vi spekulerer og irriterer og grubler over selv..Jeg har i alle fall 1 skavank, kanskje 2. Endret 8. september 2009 av kristian82
Gjest TS Skrevet 9. september 2009 #6 Skrevet 9. september 2009 Må i hvert fall utvikle meg som person, eller så vill jeg aldri oppleve at en jente forelsker seg i meg. Jeg har i hvert fall et bra utseende...tror jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå