Gå til innhold

Brudesko i farge

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Jeg har tittet en del på amerikanske nettsider om bryllup, og ser det er mange som har sko i en skikkelig knallfarge som står i kontrast til den hvite kjolen. Leker litt med tanken på å ha skikkelig knallfargede rosa sko.. (skal mest sannsynlig ha rosa blomster i håret..) Hva synes dere?

Noen andre som har hatt sko i en farge? (tenker ikke på gull eller sølv)

Endret av Theosin
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei,

Jeg har tittet en del på amerikanske nettsider om bryllup, og ser det er mange som har sko i en skikkelig knallfarge som står i kontrast til den hvite kjolen. Leker litt med tanken på å ha skikkelig knallfargede rosa sko.. (skal mest sannsynlig ha rosa blomster i håret..) Hva synes dere?

Noen andre som har hatt sko i en farge? (tenker ikke på gull eller sølv)

Kult! Go for it!

Skrevet

Svigersøster hadde knallrøde sko, og et matchende bånd på kjolen. Det var kjempefint =) Men nå hadde hun kjempesid kjole, så skoene vistes ikke hele tiden.

Skrevet (endret)

Jeg synes absolutt det er penest med brudesko som er i en annen farge enn kjolen, og som bryter opp antrekket litt. De kan godt ta igjen en annen farge i kjolen eller annen pynt, eller bryte helt. Når alt er hvitt/kremhvitt så synes jeg bruden blir en eneste stor, hvit sky.

Edit: Jeg synes ikke det nødvendigvis trenger å være knallfarger man bryter opp med.

Endret av -Englefjes-
Skrevet

Jeg kommer ikke til å bruke flere tusenlapper på hvite sko, og har veldig lyst på sølvfargede eller rosa for de kan jeg bruke masse senere også.

Skrevet
Jeg kommer ikke til å bruke flere tusenlapper på hvite sko, og har veldig lyst på sølvfargede eller rosa for de kan jeg bruke masse senere også.

Det er litt min tanke også.. I tillegg til at jeg synes det blir mye hvitt... Kjolen skal jo være sid, så de vil jo ikke synes hele tiden..

Skrevet

Enig, og så er jeg veldig glad i sko så jeg ser for meg en ypperlig mulighet til å kjøpe meg noen skikkelig fine ;) Jeg har aldri vurdert å ha hvite brudesko faktisk, det er virkelig ikke meg.

Skrevet

Jeg hadde svarte sko (og undertøy). Hadde hvit kjole med svarte detaljer. Kjekt å kunne bruke skoene etter bryllupet også!

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte bevisst sko jeg kunne bruke senere også. Ikke noen voldsom kontrastfarge riktignok, siden de var sølvfargede. Men jeg innser at det eneste bildet de synes på, er et hoppebilde der jeg farer nedfor en skrent i stor fart (forsåvidt litt vågalt, når jeg tenker på at det kunne gått galt i høye hæler). Så hvis man har helt sid kjole med mye stoff (jeg hadde lang kjole med flere lag i chiffon), er det ikke sikkert man trenger å jakte byen rundt etter de unike skoene, dersom de uansett ikke vil syns under kjolen man skal ha.

Men sko i kontrastfarge kan være riktig så fint det.

Endret av Vera Vinge
Skrevet

Typiske brudesko er ofte mye bedre å gå med enn vanlige pensko, så jeg tror jeg kommer til å kjøpe det. Det trenger ikke koste allverdens heller.

Her i England ligger de på mellom £30 og £80, og ofte får man gratis farging av skoene (enten før eller etter bryllupet). Skjønner at det sannsynligvis er noe dyrere i Norge, men poenget mitt er vel at brudesko også kan farges så man får den fargen man vil ha.

Gjest Gjest_søta_*
Skrevet

Jeg hadde knekort brudekjole og knall lilla sko som syntes hele tida (hvorfor er det så viktig at kjolen er sid så ikke skoa synes). Jeg synes typiske brudesko er dølle og stygge og gadd ikke betale opp mot 1000 kr for sko jeg aldri kommer til å bruke igjen. De lilla har derimot vært med flittig på fest:)

Gjest skodilla
Skrevet

Jeg skal ha røde sko. ( skal ikke ha helt lang kjole) Bestemte meg for det tidlig, men det var ikke bare bare å finne de "perfekte skoene " i vanlige skobutikker. Jeg endte med å kjøpe i brudebutikk, men det geniale var at jeg kunne få de farget i akkurat den fargen jeg ville.

Skoene kostet 950 og fargingen 150 kr. Det tok ca en uke å få de. Rødfargen er kjempefin!!

Skoene er av merket Rainbow. (veldig gode å gå i)

Skrevet

På et nettsted, husker ikke hvor hadde bruden knall røde sko, rød leppestift og røde roser i brudebukett. Det var skikklelig kult.

Jeg har selv etpar knall lilla sko og er litt frem og tilbake med meg selv om jeg tør å bruke de...

Skrevet

Jeg hadde røde sko. Sånne veldig åpne med snøring. Ikke så god til å beskrive sko, nei... Hadde rødt liv på brudekjolen også.

Skrevet

Jeg hadde mormors gullpumps (som hun giftet seg i) i kirka.

Så byttet jeg til rosa og sorte 50-talls pumps med ankelrem etterpå.

Har skodilla, så for meg var det viktig at skoene skilte seg litt ut.

Jeg har allerede brukt skoene til mange annledninger etterpå. Og alle kommenterer: Det var de skoene du hadde på bryllupsdagen din det?! De er såå fine!

Og det beste: betalte 200 kr for dem på ebay :jepp:

Syns forøvrig veldig mange brudesko er utrolig stygge....

Skrevet

Jeg skal ha knelang kjole med leopardmønstrede pumps med åpen tå. Det første moren min sa når jeg viste henne dem var "de er jo skikkelig deg!"

Skrevet

Har ikkje tenkt særlig på sko ennå, må finne ut om eg skal ha kjole først :gjeiper:

Liker verken kjoler eller høyhælte sko særlig, har litt for mye meg rundt magen til å se ok ut i kjoler og er klomsete så går vel bare på fjeset når eg skal vakle rundt på sånne sko. Sikker på at sambo hadde vært flinkere :ler:

Men, om eg klare mestre skillen å gå i høyhælte og om eg finner ut eg skal ha kjole (ette å ha blitt kvitt litt av meg) så tror eg faktisk eg kommer til å velge noen sko i kul sterk farge. Men skal matche kjolen (og nei, ingen kvit brudekjole her i gården). :)

Skrevet

Jeg hadde lenge veldig lyst på knallrosa sko, siden det er veldig "min" farge, og en farge som går igjen i mye annet i bryllupet.

Men ender opp med å skulle bruke et par sko som jeg har hatt lenge, og som jeg vet at er knallgode å gå i en hel dag. De er sølvfargede med masse glitter (litt ru overflate), og kostet 39,- på salg i Køben for 2 år siden. Veldig fornøyd med det valget!

Og synes at knekort kjole med knalle sko er utrolig lekkert, og synes også det er tøft om skoene titter fram som en liten bonus under en lang kjole. Så go for it!

Skrevet

Jeg hadde sorte sko, og kjole med sorte detaljer :Nikke: Vet ikke om det egentlig teller helt som farge men.. Å finne sko i samme nyanse som hvite kjoler er i alle fall ikke så lett, så da synes jeg det er en god ide å heller finne sko i en farge som du tar opp f.eks i håret!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...