Gå til innhold

Signering med samboers mastercard.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg drar utenlands om noen dager og skal i den forbindelse låne samboers mastercard. Går det greit å bruke dette når jeg signerer med eget navn? Har ikke brukt mastercard før og takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror egentlig ikke det skal gå an. Mastercardet er personlig og skal kun brukes av eieren. Dette er i følge mitt lokale postkontor som informerte meg om dette en gang jeg hadde sendt datteren min av sted for å hente og betale en pakke med mastercardet mitt.

Men mulig det er flere ulike typer mastercard da selvfølgelig.

Skrevet

Hmm, det var litt kjedelig da:( Er helt standard mastercard fra lokalbanken. Er egentlig i grunn veldig forståelig, men også synd når han har høyere limit enn jeg har. Jaja, får bruke visa i tillegg da:/

Skrevet

Du kan ikke bruke hans kort sammen med din signatur. Poenget med signaturen er at de skal sjekke at den stemmer med signaturen på baksiden av kortet, og også se på bildet. Om du skriver ditt eget navn, så vil det jo så klart ikke stemme, og om du skriver samboerens navn gjør du deg skyldig i å skrive falsk signatur. Du må nok ta med deg ditt eget kort.

Skrevet

Helt utrolig.

Det som ts her mener å kunne gjøre.

Dette strider jo mot alt som heter kortvett.

Samtidig vil det bli å betegne som svindel, om noe skulle gå galt , da det er kortinnehaver, som er innvilget kreditt.

Ingen andre.

Skrevet

Du kan ikke bruke kortet hans og signere nei. Du kan bruke kortet og ta ut penger i minibank, om du har koden. Noen butikker har også bruk av kode i terminal, men det er litt varierende.

Skrevet

Hvilket land skal du til og har kortet "chip" (i tillegg til stripe)

Mange "moderne" land har oppgradert kort-terminalene sine (slik det gjøres overalt i landet vårt nå) slik at du må bruke chip og pin.

Bruker du chip og pin-koden trenger du ikke signere :)

Skrevet
Hvilket land skal du til og har kortet "chip" (i tillegg til stripe)

Mange "moderne" land har oppgradert kort-terminalene sine (slik det gjøres overalt i landet vårt nå) slik at du må bruke chip og pin.

Det er sant, men jeg har allikevel opplevd å bli spurt om legitimasjon når jeg har brukt kortet mitt i utlandet. Selv om jeg har brukt chip og kode.

Skrevet
Det er sant, men jeg har allikevel opplevd å bli spurt om legitimasjon når jeg har brukt kortet mitt i utlandet. Selv om jeg har brukt chip og kode.

Jøss, seriøst? Hvilket land er det?

Jeg er mye i London hvor de fleste terminaler er byttet ut slik at de tar chip, har aldri blitt spurt om legitimasjon.

Tror det kommer an på landet du skal til TS :)

Skrevet
Hmm, det var litt kjedelig da:( Er helt standard mastercard fra lokalbanken. Er egentlig i grunn veldig forståelig, men også synd når han har høyere limit enn jeg har. Jaja, får bruke visa i tillegg da:/

Hva med å ta turen til banken da og øke din egen grense? Er ikke no problem det hvis du da ikke har gjort noe så banken ikke vil øke grensen din mer (mye gjeld, svindel, dårlig kreditthistorie)... Isåfall bør du hvertfall ikke låne kortet til kjæresten din...

Skrevet
Helt utrolig.

Det som ts her mener å kunne gjøre.

Dette strider jo mot alt som heter kortvett.

Samtidig vil det bli å betegne som svindel, om noe skulle gå galt , da det er kortinnehaver, som er innvilget kreditt.

Ingen andre.

Det du kaller kortvett, er tydeligvis ikke eksisterende, når man ser på mange av innleggene her.

Skrevet

Ja! Det var det jeg tenkte på, siden jeg har pinkoden, om det var nødvendig med selve signeringen. Da vet jeg det:)

Og til øvrige innlegg, fyttikatta så artig det er å lese at folk tar helt av for et enkelt spørsmål:P Hehe, godt jeg har mer enn nok penger på visaen da, så dere slipper å bekymre dere for at jeg skal gjøre noe galt når jeg er bortreist:P

Case closed!:)

Skrevet
Ja! Det var det jeg tenkte på, siden jeg har pinkoden, om det var nødvendig med selve signeringen. Da vet jeg det:)

Og til øvrige innlegg, fyttikatta så artig det er å lese at folk tar helt av for et enkelt spørsmål:P Hehe, godt jeg har mer enn nok penger på visaen da, så dere slipper å bekymre dere for at jeg skal gjøre noe galt når jeg er bortreist:P

Case closed!:)

Ingen over er vel bekymret for deg.

Men, du bør kanskje være det?

Skrevet
Hei!

Jeg drar utenlands om noen dager og skal i den forbindelse låne samboers mastercard. Går det greit å bruke dette når jeg signerer med eget navn? Har ikke brukt mastercard før og takker for svar:)

Var og handlet en gang og hadde med samboerens kort. Kan koden og skulle betale med det, men fikk ikke kontakt slik at reserveløsning måtte brukes.

Skrev da bare på slippen med eget navn og sa klart fra at det var min samboers kort.

Gikk så bra som bare det.

Skrevet

Jeg har brukt mannens. Men har da signert med hans navn.

Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet
Jøss, seriøst? Hvilket land er det?

Jeg har blitt avkrevd legitimasjon med mitt MasterCard flere ganger i Norge, men kanskje jeg ser suspekt ut? ;)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg har blitt avkrevd legitimasjon med mitt MasterCard flere ganger i Norge, men kanskje jeg ser suspekt ut? ;)

Har du blitt avkrevd legitimasjon når du har brukt PIN-kode, eller når du har signert?

Skrevet
Du kan ikke bruke kortet hans og signere nei. Du kan bruke kortet og ta ut penger i minibank, om du har koden. Noen butikker har også bruk av kode i terminal, men det er litt varierende.

Det er strengt tatt heller ikke tillatt, ifølge kortselskapenes regler. Kortet er personlig og skal kun brukes av eier, og du kan ikke gi noen pin-koden. At mange gjør det på denne måten gjør det ikke mer riktig.

Var og handlet en gang og hadde med samboerens kort. Kan koden og skulle betale med det, men fikk ikke kontakt slik at reserveløsning måtte brukes.

Skrev da bare på slippen med eget navn og sa klart fra at det var min samboers kort.

Gikk så bra som bare det.

Mulig det fungerer noen steder, men det strider mot alle reglementer.

Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet
Har du blitt avkrevd legitimasjon når du har brukt PIN-kode, eller når du har signert?

Begge deler, ene gangen på 7/11 sa han tom. at det kom opp på kassa at det var MC og at han måtte be om leg. (evn. det var en finere ting å si enn at jeg så suspekt ut)

Skrevet

Jeg måtte vise legitimasjon i tillegg noen ganger i Sverige. Mener å huske at jeg signerte. Helt greit det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...