Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en boks med USB-tilkobling (3com) som finner nettverket, men ikke får koblet seg til det.

En "lik" (Linksys) boks som jeg lånte, får det til uten noen problemer. Kan dette være fordi adapeteren er fra Linksys? Er det ikke likegyldig hvilket merke boksen er?...

Jeg har WEP-koden, men det går ikke med 3com-boksen.

Samme problemet på W98 og Wxp.

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Noen basestasjoner er satt opp slik at du må "melde inn" det trådløse utstyret som skal kommunisere med den, men hvis Linksys-adapteret bare virket sånn rett ut av boksen, er det antakelig ikke der problemet ligger.

Sikker på at det er samme standard på alt utstyret? 802.11a, 802.11b eller 802.11g? (Standarder er bra, alle burde ha sin egen... :) )

Så har vi det med kanaler, da. Vi har flere kanaler i Europa enn de har i USA, så hvis du har en "dings" som egentlig er beregnet på det amerikanske markedet, vil den ikke kunne "se" en europeisk basestasjon hvis sistnevnte bruker en av de to øverste kanalene.

I tillegg er det ikke alt utstyr som er kompatibelt, bare sånn fordi ikke alle produsentene klarer å lese spesifikasjonene riktig. Trådløst utstyr er festlig, sånn sett.

Skrevet

Hvor vanskelige er komplettdata på å returnere varer som er kjøpt der? Det er ikke noen poeng i å sitte med utstyr som ikke fungerer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...