Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal lage pakkekalender til en 2-åring i år, og lurer på om noen av dere har noen tips? Det er en gutt.

Skal lage til en 5-åring og en 7-åring også, men det er jo langt enklere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med litt praktiske ting som en ny tannbørste e.l.?

Apotekene pleier faktisk å ha en del småting som kan brukes - småbamser i refleksstoff, en sammenpresset klut som "svelelr" i vann osv.

Klistremerker, små notisbøker, små sett med fargeblyanter.

Ellers har det vært tipset her inne før om at man tar en Lego-pakke e.l. og pakker inn noen klosser hver dag.

Skrevet

Veldig stas med truse i den alderen! Og du finner lett pakker med tre truser til en hundrings eller der omkring, så det er ikke så veldig dyrt.

Skrevet

hva med en pepperkake form den dagen dere skal bake pepperkaker, nisselue den dagen det er nissefest i bhg (hvis det er det...), klistremerker den dagen dere skal lage julekort, skriv ut noen nisser og la barnet fargelegge...

Ellers er jo tannkrem, tannbørste, sokker, truser topp i den alderen vil jeg tro...

Skrevet (endret)

Takk for gode tips! Keep 'em comming! :jepp:

Endret av Noli
Skrevet

Følger med på denne... skal lage kalender til toåring selv i år (jente).

Kommer på i farten:

- rosinpakke

- badeleke

- svømmebleie og en tur til svømmehallen

- lue

- fargestifter

Skrevet

-liten lekebil

- små lekefigurer (fås gjerne kjøpt i poser med flere forskjellige arter, eks dyr. til en billig penge. da har du gaver for flere av dagene i kalenderen)

- såpebobler

- barnekjevle (var en hit da småen fikk det i sin kalender et år og kunne bruke sin egen kjevle når han var med på julebaksten)

- små pepperkakeutstikkere

hm.. kom ikke på mer nå, men skal rope ut om jeg finner på mer ;)

Skrevet

Til 3 + 5 åringene mine ble det votter, hansker, strømper, underbukser, kjevle (til bakedag), sjokolader o litt julepynt kalenderen i fjor, de ble like glad for alt! I tillegg hadde jeg puslespill som jeg delte i 6 pakker. den minste fikk brettet + noen brikker den første dagen, eldste fikk brikkene som var rammen rundt i de første pakkene. Lurt å pusle det på forhånd, slik at du vet at de får brikker som passer sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...