Gjest Gjest_forvirret_* Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 DA jeg får sykepenger fra lånekassen siden jeg ikke får lov av legen min å fortsette å studere kan jeg likevel jobb deltid ved siden av? blir gal av å gå hjemme og er vant til å ha en litt bedre økonomi! får sykt lite. + at jeg vil spare litt til ungen faktisk kommer så vi slipper og leve på brød og vann vis noe skulle skje..
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Nei, det kan du ikke jobbe på den tiden du er sykemeldt og samtidig får full støtte fra Lånekassen. Men du kan snakke med legen (og Lånekassen, h*n er neppe fullt inne i reglene der) om gradert sykemelding. Jeg vet ikke hvor stor prosent uførhet Lånekassen krever for å gi deg stipend.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 Reglene kan være endret, men da jeg gjorde dette mistet jeg all støtte fra lånekasen. Tjente 2.000,- i måneden og fikk dette i sykepenger. Det var noe med at jeg hadde arbeidsinntekt som gjorde at jeg ikke fikk noe av lånekassa. Veldig urettferdig, for det er forskjell på å tjene litt på si og ha en inntekt man kan leve av.
stjernekyss Skrevet 8. september 2009 #4 Skrevet 8. september 2009 Jeg tror ikke det er slik lenger. Det eneste lånekassa ser etter er jo om man har tatt studiepoeng i den tiden man søker omgjøring av lån til sykestipend for. Eller misforstår jeg? Hvordan kan man få sykepenger fra lånekassa? Dere mener omgjøring av lån til sykestipend ikke sant?
Gjest Gjest_lina_* Skrevet 8. september 2009 #5 Skrevet 8. september 2009 Sykepenger er noe man får fordi man er forhindret i å jobbe/tjene penger. Dersom du faktisk føler at du kan jobbe noe så syns jeg du skal fortelle legen din dette slik at han kan omgjøre litt på sykemeldingen din. Du kan ikke både få økonomisk kompensasjon for at du ikke jobber, samtidig som du jobber
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #6 Skrevet 8. september 2009 Sykepenger er noe man får fordi man er forhindret i å jobbe/tjene penger. Dersom du faktisk føler at du kan jobbe noe så syns jeg du skal fortelle legen din dette slik at han kan omgjøre litt på sykemeldingen din. Du kan ikke både få økonomisk kompensasjon for at du ikke jobber, samtidig som du jobber Nei men man kan ikke leve på 200 i månden heller!
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #7 Skrevet 8. september 2009 Nei men man kan ikke leve på 2000 i månden heller!
Sheenaca Skrevet 8. september 2009 #8 Skrevet 8. september 2009 Du må nok avtale VELDIG nøye med Lånekassen før du eventuelt velger å gå ut i deltidsjobb. Jeg ble syk og fikk sykepenger fra NAV for deltidsjobben min. Denne summen tilsvarte nesten nøyaktig summen for lån og stipend fra Lånekassen. Men sykestipend kunne jeg ikke få, for jeg fikk jo sykepenger... Det betyr altså egentlig at de mener at ALT jeg fikk i sykepenger skal gå til å betale ned lånet fra Lånekassen. Helt meningsløst system! Jeg sier som gjest lengre opp: Veldig urettferdig, for det er forskjell på å tjene litt på si og ha en inntekt man kan leve av.
Gjest forvirret_student_ts Skrevet 9. september 2009 #9 Skrevet 9. september 2009 Blir litt forvirret over hva egentlig sykestipende er.. eller hvor mye det er.. Er det det man får i stipend bare eller det man får i lån og stipend som blir et slags stipend?? Vis det er bare det jeg har søkt om i utgangspunktet( bare stipend, siden planen var å jobbe endel på siden) er det jo ikke nok å leve av... men er det som fødselstipend(lån og stipend som blir stipend) er jo saken en annen, da har jeg i allafall til husleien;) Tragisk, men sant...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå