Teriyaki Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Heihei! Jeg har et par år brukt babyolje for å få bort sminke. Jeg bruker ikke annet enn mascara, trenger ikke foundaiton eller slike ting. Så når jeg sminker jeg så har jeg det med å søle litt nedenfor øynene rett under vippen. Da pleier jeg først å ta en q-tips med litt vann og deretter med babyolje for å få det bort. På morgenen hvis jeg av en eller annen grunn ikke har tenkt til å sminke meg, så kan det godt være litt mascarasøl etter natten, så bruker q-tips da også med litt babyolje. Babyoljen kommer aldri i kontakt med øynene, for når jeg fjerner sminken ordentlig, så gjør jeg det i dusjen med kun litt vann. Det er kun søl rundt øynene som tas med babyolje. Dette er jo både billigere og enklere enn disse sminkefjernerne. Men er det noen som har peilig på om det er bra for huden? Jeg har en forestilling om at siden babyolje gir fuktighet og at det er anbefalt på barnehud og sånt, så er det såpass bra at det gjerne til en viss grad vil motvirke poser og rynker under øynene i framtiden. Er jeg helt på jorde nå eller? Er det en ting jeg aldri har satt meg noe særlig inn i, så er det sminke. Er storfornøyd med bare litt mascara jeg, og har fått flere kommentarer på hvor fin hud og hvor naturlig og fin jeg ser ut. Men om noen vet noe om babyolje, og om den kanskje er dårlig å få på den tynne huden under øynene, så hadde det vært fint å vite. Takk for svar!
Antoinette Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Babyolje inneholder mineralolje som tetter til porene. Du opplever nok oljen som fet og fin og tror dermed at den holder huden myk og rynkefri men den ligger bare oppå huden som en film. Kjøp deg heller en god sminkefjerner og bruk øyekrem.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 "Vanlig" babyolje er full i mye rart. Sats heller på jojobaolje, eller i et knipetak oliven.
Teriyaki Skrevet 8. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2009 Okej, får se om lønningen strekker til så jeg kan kjøpe noe bedre når den kommer inn på konto da
Gjest Raggy Skrevet 8. september 2009 #5 Skrevet 8. september 2009 Jeg bruker avocado olje til å fjerne øyesminke, det fungerer utmerket! Kjøper på Iherb.
Gjest Chiffon Skrevet 8. september 2009 #6 Skrevet 8. september 2009 Jeg bruker samme fuktighetskrem som ellers i ansiktet for å fjerne maskara på ville veier.
Teriyaki Skrevet 8. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. september 2009 Jeg bruker samme fuktighetskrem som ellers i ansiktet for å fjerne maskara på ville veier. Kanskje det hadde funket. Jeg bruker en ansiktskrem som kjøpes på apoteket.. Nh7 eller noe sånt..Ganske grei den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå