Gjest gjest_fruen Skrevet 8. september 2009 #1 Skrevet 8. september 2009 Som emnetittelen sier, jeg er 22 år, og har siden i sommer funnet 4 grå hår. Synes dette er veldig tidlig! Faren min ble også grå tidlig, men jeg trodde av en eller annen grunn at dette gikk fra mor til datter, og min kjære mor på 50 år begynner først nå å bli grå. Så må si jeg ble litt sjokkert.... Når fant dere de første grå hårene, og hvor lang tid tar det vanligvis før det virkelig kommer? Er jo ikke så mange enda, men når vil "problemet" bli så stort at jeg må begynne å farge det? Jeg har alltid ledd av de som stresser over grå hår og rynker, og tenkt at jeg vil eldes med stolthet, men kanskje ikke i en alder av 22....
Wildy Skrevet 8. september 2009 #2 Skrevet 8. september 2009 Jeg fikk de første gråhårene da jeg var rundt tyve. Det begynte i luggen og har etterhvert spredd seg også til tinningene. I dag, 36 år gammel, er jeg helt grå i luggen, rimelig grå på sidene, og det har begynte å bli gråhår også bak. På meg som er mørk brun naturlig vises selvfølgelig gråhår veldig godt. Nå har det blitt så mye at jeg har sluttet å farge de bort, jeg striper i steden håret med jevne mellomrom. Har nå blitt nesten helt blond, men legger også inn brune striper slik at jeg ikke blir heeeelt lys. Og det fungerer svært godt, får utrolig mye skryt for hårfargen min ( og for håret generelst, har langt hår), og mange nekter å tro at jeg er så grå som ejg er før de virkelig begynner å se etter. Litt irriterende å bli så grå tidlig, men kan ikek si at det gjør meg så veldig mye. Er mest glad for at håret fortsatt er mykt og godt å ta på selv om det har blitt grått.
Xtra_lilje Skrevet 8. september 2009 #3 Skrevet 8. september 2009 jepp, skjedde meg også. Jeg er straks 35, og har vel farget mine grå hår i overkant av ti år snart.....er genetisk, min mor og mormor også fikk tidlig grå hår. Normalt for noen jeg trøster meg med at både mor og mormor ser mye yngre ut enn man skulle tro,så genene sparker vel i flere retninger
Gjest ts Skrevet 9. september 2009 #4 Skrevet 9. september 2009 Ja, det er jo det verste med det, at grått hår er mye striere og tykkere! Håret mitt har generelt sett fått mange problemer etter at jeg fødte for 1 år siden. Det blir fort fett, fort tørt, det klør i hodebunnen, og det er matt og livløst. Prøv å finne den sjampoen som tar seg av alt dette...! Hjelper heller ikke å bruke mange forskjellige som tar seg av hvert problemområde, ettersom at jeg har såpass motstridende problemer. Bruker jeg en sjampo for å gi fukt og næring til håret, ja så er fettet der med en gang, og omvendt. Disse problemene ble det ikke så mye lettere å takle nå når jeg har oppdaget at jeg begynner å bli grå i tillegg. Langt, flott hår har mye å si for selvfølelsen når man er kvinne, spesielt om en ikke kler kort hår. Jeg får håpe at det tar en stund før de store forandringene skjer, så slipper jeg å gå helt fra hektene i det minste...
LilleRamona Skrevet 9. september 2009 #5 Skrevet 9. september 2009 Hihi, dette var litt morsomt. Jeg fant det første grå håret da jeg var 18, og har i grunn alltid syntes at det er litt morsomt! Det ser jo så rart ut på meg, spesielt siden jeg ser så ung ut ellers at jeg stadig blir tatt for å være elev ved ungdomsskolen jeg jobber på. Jeg fyller 27 denne måneden og er nå helt grå i tinningene, noen hvite hår også faktisk, og det har begynt å spre seg så man kan se det i overhåret også. Men det er jo bare hår!! Jeg kan jo farge det hvis jeg vil, så det er ikke noe problem! Så slapp av, du venner deg nok til det.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #6 Skrevet 9. september 2009 Jess, join the club! Jeg har hatt grå hår siden jeg var 20. Nå er jeg 26 og det er helt uaktuelt å ikke farge det, siden jeg har veldig mørkebrunt hår vises det utrolig godt.. Det er arvelig, tror man kan arve det fra begge sider, jeg har det fra min mor. Men som samboeren min sier, de fleste jenter farger håret uansett, og da er det jo heller ingen som ser det. Et enkelt problem å løse, selv om det er irriterende.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #7 Skrevet 9. september 2009 Jess, join the club! Jeg har hatt grå hår siden jeg var 20. Nå er jeg 26 og det er helt uaktuelt å ikke farge det, siden jeg har veldig mørkebrunt hår vises det utrolig godt.. Det er arvelig, tror man kan arve det fra begge sider, jeg har det fra min mor. Men som samboeren min sier, de fleste jenter farger håret uansett, og da er det jo heller ingen som ser det. Et enkelt problem å løse, selv om det er irriterende.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 9. september 2009 #8 Skrevet 9. september 2009 Jeg er 25 år og har flere grå hår. Fikk de første for noen år siden. Jeg stresser ikke med det. Jeg tror det kan gå tiår før jeg får virkelige grå striper. Og ellers ser jeg veldig ung ut. Må alltid vise legg på byen, og får veldig ofte kommentarer på jobb om at jeg ser så ung ut.
Gummiloppa Skrevet 9. september 2009 #9 Skrevet 9. september 2009 Fint å se at jeg ikke er den eneste! Hehe... Er 23 og fant mine første grå hår for 2 år siden. Har heldigvis ikke spredd seg enda, er kun et par hårstrå oppe i toppen.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #10 Skrevet 9. september 2009 Jeg er 43. Oppdaget første grå håret for ca 2 år siden. Har 3-4 grå hår som jeg napper ut etterhvert som de kommer. Har halvlangt brunt hår og kommer ikke til å farge det eller klippe det kort. Synes grått hår er ganske fint, men kommer til å stripe det i en overgangsperiode på 1-2 år tenker jeg.
miaw Skrevet 20. november 2017 #11 Skrevet 20. november 2017 (endret) Er det noen som har farga håret for grått hår, og fått gode resultater? Har null erfaring.. Endret 20. november 2017 av miaw
domimik Skrevet 20. november 2017 #12 Skrevet 20. november 2017 Dette var jo ikke relevant for den åtte år gamle tråden du kuppa engang... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå