Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt meg inn på Facebook i kveld. Det ble mye mas på jobb om dette.

Jeg var omtrent på steinaldernivå som ikke var der....hørtes sånn ut.

Tenkte jeg skulle prøve dette da. Har faktisk :tristbla: 8 venner.

Sitter her og lurer på hva jeg skal bruke det til.

1. Se på andre profiler?

2. kommentere dumme innlegg?

3. ta div. tester som legges ut?

4. kommentere "dagboken" eks: lager middag, dusjer,spiller,er på ferie,sover`

5. Noen har div applikasjoner,man blir bedt,men så kommer det opp at da må jeg dele osv..forstår det ikke.

6. Hvorfor er vilkårene på engelsk?

7. Folk legger ut div som de er intresert i. eks et politisk parti, skal man bare trykke,liker...

8. hva i huleste skal man bruke FB til

9. skal man kommentere bilder til folk?

10. holde kontakten med gamle klassekamerater sier noen, vi har ikke naturlig kontakt eller,så hvorfor på fb?

11. Hvorfor legger noen bilder ut av fam sin, det seg være småbarna sine..

12. kansje når jeg har lært det at det blir mere intr?

13. noen som kan gi meg det grunnleggende med alle funksjoner der inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.. Jeg synes du stiller flere gode spørsmål her. Er 3 måneder siden jeg ble med i facebookverden - sitter fremdeles med mange av de samme spørsmålene. I starten fikk jeg hele tiden høre at man blir helt avhengig etter hvert som man får mange venner. Har ikke merket noe til det her i huset. Synes ikke det er sååå interessant å lese om folk som er på jobb, skal legge seg osv (kanskje jeg har kjedelige venner). Kikker litt på bilder, men synes ikke det er spesielt interessant heller. Sååå...

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet
Hehe.. Jeg synes du stiller flere gode spørsmål her. Er 3 måneder siden jeg ble med i facebookverden - sitter fremdeles med mange av de samme spørsmålene. I starten fikk jeg hele tiden høre at man blir helt avhengig etter hvert som man får mange venner. Har ikke merket noe til det her i huset. Synes ikke det er sååå interessant å lese om folk som er på jobb, skal legge seg osv (kanskje jeg har kjedelige venner). Kikker litt på bilder, men synes ikke det er spesielt interessant heller. Sååå...

Dere har vel kjedelige venner da, som dere har lite til felles med, det være seg intern humor, bilder fra felles ting dere har gjort, innsikt i hverandres liv til vanlig osv. Da blir nemlig facebook mer givende å bruke.

Desuten er det mange som legger ut linker til morsomme videosnutter, bilder, linker etc som man kan synes er morsomme og dermed kommentere osv osv.

Men alt avhenger av at du har et nettverk som også er der, så dere kan utvide det dere allerede har felles, nemlig bilder fra deres felles arrangementer, invitasjoner til arrangementer, deling av nettsider, morsomme ting på nett, nyhetssaker osv osv.

Skrevet

:ler: Har gjort meg de samme tankene som du: Hva i allverden skal jeg bruke dette til? Kopierte inn spørsmålene dine og kommenterer direkte på det jeg har funnet ut/blitt enig med meg selv om.

1. Se på andre profiler?

Niks, kjedelig. Jeg kikker bare på slike jeg tror jeg kjenner, men kan bli litt vrient hvis det er noen med et "vanlig" navn og veldig lukket profil

2. kommentere dumme innlegg?

Niks, gidder ikke

3. ta div. tester som legges ut?

Det gjør jeg faktisk ja. Noen av dem er ganske morsomme selv om de er dumme ;)

4. kommentere "dagboken" eks: lager middag, dusjer,spiller,er på ferie,sover`

Av og til gjør jeg det -men da stort sett til folk jeg kjenner godt.

5. Noen har div applikasjoner,man blir bedt,men så kommer det opp at da må jeg dele osv..forstår det ikke.

Ikke jeg heller, så jeg blokkerer 99% av alle applikasjoner som noen sender meg. (Du finner "blokker denne applikasjonen" når du åpner den.) Da får jeg i allfall ikke den noe mer.

6. Hvorfor er vilkårene på engelsk?

7. Folk legger ut div som de er intresert i. eks et politisk parti, skal man bare trykke,liker...

Trykker bare "liker" på slike ting som jeg faktisk liker.

8. hva i huleste skal man bruke FB til

Holde litt oversikt over folk man kjenner, men som ikke er så nære venner at man ringes, skriver mail eller msn jevnlig.

9. skal man kommentere bilder til folk?

Jeg gjør det hvis det er til folk jeg kjenner godt og der jeg faktisk har noe å kommentere.

10. holde kontakten med gamle klassekamerater sier noen, vi har ikke naturlig kontakt eller,så hvorfor på fb?

Egentlig et godt spørsmål, men jeg har oppdaget at det kan være litt gøy å se hvor det er blitt av gamle kjente uten at jeg nødvendigvis vil ta opp igjen noe nært vennskap. Blir litt sånn "julekortnivå" over det.

11. Hvorfor legger noen bilder ut av fam sin, det seg være småbarna sine..

De er stolte av avkommet?

12. kansje når jeg har lært det at det blir mere intr?

Det hjelper nok, men noen synes aldri det blir fengende. Nå er de imidlertid i ferd med å endre systemet slik at man faktisk kan slette seg dersom man ikke vil være der lenger.

13. noen som kan gi meg det grunnleggende med alle funksjoner der inne?

Det er jeg redd jeg må overlate til dem som er flinkere enn jeg.

Gjest No wonder woman
Skrevet

Det er jo et verktøy for å samle alle sine venner eller sitt nettverk. Hvordan man ønsker å bruke det er jo helt opp til deg selv. Det blir iallefall dumt om du begynner å svare bare for å svare i andres tråder. Registrer deg og se hva du gidder å gjøre etterhvert. Om du ikke gidder å være aktiv, ja så er jo det også greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...