Nanella Skrevet 10. august 2003 #1 Skrevet 10. august 2003 ...å finne informasjon til turer til Mexico!!! Vet noen om internettsider der det står informasjon om hvor man bør dra, bilder, oversikt over hoteller, priser, hva man bør passe på.. etc.. Er på utkikk etter nydelige sandstrender med mulighet for dykking hvor man kan bo litt i luksus.. Er det noen her som har vært i Mexico? Fortell fortell.. Trenger all den infoen og råd jeg kan få!! Hilsen XSiljeX
Mette Skrevet 10. august 2003 #2 Skrevet 10. august 2003 http://php.dinside.no/php/art.php?id=14091 Her kan du finne litt informasjon.Lykke til
Gjest Anonymous Skrevet 11. august 2003 #3 Skrevet 11. august 2003 Hei. Jeg har vært i Mexico og kan anbefale landet på det varmeste. Jeg har vært i Mexico City og rundt omkring på Yucatan-halvøya. Vi reiste på backpackertur og fant hotell når vi var der, men det er kanskje ikke det du er ute etter. Hvis det primært er soling, dykking, fine strender etc du er ute etter kan jeg anbefale Playa del Carmen på Yucatan-halvøya. Et veldig koselig turiststed med flotte strender. Dit kommer du ved å ta fly til Cancun og buss derfra - tror bussturen tok omtrent en time. Cancun har jeg ikke vært i, men jeg har hørt at det er helt fryktelig fordi det er Amerika i Mexico. Altfor plastic. Øya Cozumel er visst et dykker- og snorkleparadis. Jeg har bare vært på dagstur dit, så jeg vet ikke så mye om hvordan det er å bo der. Ellers har jeg hørt at Isla Muheres er et paradis, men der har jeg heler ikke vært. Det er ikke vanskelig å finne hoteller på Yucatan-halvøya uten å ha bestilt først. Men hvis du vil bestille, vet jeg at blant annet Prisma og Nordmanns reiser har turer dit. Strendene på Yucatan er fantastiske, men mitt råd er at du må få med deg mer enn bare strender hvis du reiser til Mexico. Om ikke noe annet må du ta en tur til maya-pyramiden Chichen Itza - fin dagstur fra Playa del Carmen. En liten ting til: Jeg likte meg veldig godt på Yucatan-halvøya. Men vær forberedt på at det ikke er så veldig meksikansk. Det meste er bygd opp for turister, og det kryr av amerikanere. Men det er likevel et fantastisk sted. Et sted man virkelig kan nyte livet. Hvis du lurer på noe mer, så bare spør.
Nanella Skrevet 11. august 2003 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2003 se innlegg nedenfor istedet... måtte endre litt her.. He he
Nanella Skrevet 11. august 2003 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2003 Takk for svar!! Jeg kunne tenke meg at det var rundt Yucatan halvøya det ville være aktuelt å reise.. Og ja som du skriver- selvfølgelig er jeg/vi interessert i å ha med oss noe annet enn dykking og fine strender.. Men er det sånn at når du skal på slike utflukter at du drar på reiser som du overnatter på hvor lang tid tar det å komme seg til de forskjellige attraksjonene? Hvor lenge vil du anbefale å dra? 2 uker?? Hvis vi drar så skal vi bestille hotell på forhånd.. Må være litt nøye planlagt og helst ha det lille ekstra. Men når det gjelder overnatting og steder kan man jo høre med reisebyrået.. Prisma? Hjelper de tilmed å finne overnatting også eller er det bare fly? Hmm.. Er det dyrt i Mexico? Hvordan er mat og bakterieflora? Vil helst unngå feriemage.. Er det noen vaksiner man må ta og evt. noe man må være ekstra forsiktig med?? Hvor lang er flyreisen? Og en ting til.. Er det langt fra Mexico City til Yucatan halvøya?? Fly forbindelse eller buss.. Hvordan er fremkommeligheten? Hvordan er byen i seg selv.. Bare masse folk og fattigdom eller...? He he.. Kommer mange spørsmål slengene ut her nå.. Kommer selvfølgelig til å ta kontakt med reisebyrå og forskjellige dersom vi bestemmer oss for dette (mulige bryllupsplaner her skjønner dere.. hi hi) Men det er jo greit å sjekke ut hva dere har erfaring med og høre noen synspunkter surfe litt på nettet og sånt først.. He he.. Så syng ut!! Jeg tar gjerne imot mer info og skrytehistorier/ikke skryte historier.. Klemmer fra XSiljeX
Gjest Anonymous Skrevet 12. august 2003 #6 Skrevet 12. august 2003 Hei igjen. Prisma selger hotell. Det er sikkert flere reisebyråer som gjør det også. Ta et søk på nettet, så finner du sikkert noen. På Yucatan er det mange muligheter, men jeg kan jo fortelle litt om hvordan vi gjorde det. Vi bodde først i Playa del Carmen. Der lå vi på stranda, solte, snorklet og koste oss skikkelig. Vi tok en dagsutflukt til Chichen Itza. Vi kunne dratt på egenhånd, men vi meldte oss på en organisert utflukt som også inkluderte bading i en grotte. Så reiste vi til byen Merida. Det var en ganske lang busstur, kanskje fire-fem timer, husker ikke helt. Der overnattet vi noen netter og tok turer til maya-ruinene Uxmal og flamingoene i Celestun. Derfra reiste vi til Tikal i Guatemala, der vi var i to dager. Fantastisk opplevelse. Så reiste vi tilbake til Playa del Carmen og koste oss på stranda på slutten av ferien. Tok blant annet en dagstur til Tulum. Det er et sted jeg absolutt anbefaler. Det er den flotteste stranda jeg noen gang har sett. Her kan man bo i bungalover rett på stranda, men vi syntes det kanskje ble litt i enkleste laget med sandgulv osv så vi nøyde oss med en dagstur. Det var bare en kort tur med buss. Busslinjene i Mexico er veldig godt utbygd, så det er enkelt å komme seg rundt. Vi var som sagt i Mexico City først. En fantastisk og sjarmerende, men enorm, skitten, forurenset by med mye kriminalitet. Vi tok fly derfra til Cancun - det tok omtrent to timer. Det går an å ta buss, men det blir veldig langt, omtrent et døgn. Vi møtte andre backpackere som hadde tatt buss, så det går jo an, men kanskje ikke å anbefale. Om det er dyrt i Mexico? Yucatan-halvøya er uansett det dyreste i Mexico på grunn av turistene. Jeg husker ikke nøyaktige priser, men det er billigere enn Norge. Men ikke så billig som jeg har hørt at det f.eks er i Østen. Da vi kjøpte hengekøye startet selgeren på 900 kroner, men vi fikk prutet den ned til omtrent 200... Vi tok vaksiner før turen. Det er nok lurt. Vi måtte også ha malaria-tabletter, men det var på grunn av dagene i Guatemala. Litt turistmage fikk vi riktignok, men ikke så mye at det ødela noen feriedager... Håper du fikk noen flere svar nå...
Gjest Anonymous Skrevet 12. august 2003 #7 Skrevet 12. august 2003 Kom på mer jeg: Flyturen tar vel sånn 7-8-9 timer fra fra Amsterdam, hvis jeg ikke husker helt feil. Hvis det er bryllupsreise dere skal på, kan det kanskje være litt støyende,slitsomt etc å dra til Mexico City. Det er en av verdens aller største byer med mye kriminalitet, og man må passe godt på. VI opplevde riktignok ingenting skummelt, men vi ble litt slitne av å følge så godt med hele tiden. Playa del Carmen derimot er mer typisk bryllupsreisemål. I tillegg til strender kan dette området også by på en rekke fornøyelsesparker/badeparker. Man kan blant annet bade blant delfiner. Vi var ikke i noen av disse parkene, og delfinbading koster visst flesk, men det er sikkert gøy. Meksikansk mat i Mexico er forresten veldig godt, men ikke forvent deg taco slik vi spiser det i Norge. Vi spiser nemlig en amerikanisert utgave. I Mexico er det kjøtt og salsa, men ikke mye salat, rømme, ost etc. Vi var forresten i Mexico i september i fjor. Det er visstnok en våt tid og ikke høysesong, men vi hadde flott vær og ble ganske så brune.
Nanella Skrevet 14. august 2003 Forfatter #8 Skrevet 14. august 2003 Takk for svar!! Jeg skal som skrevet ta kontakt med reisebyråer ol. for nøye planlegging dersom dette blir aktuelt.. Så regner med jeg får god informasjon der. Ville bare høre om deres tips og erfaringer.. Greit å få vite litt fra andre som har vært der. Få litt tips og ideer.. Jeg vet jo ikke helt sikkert om det blir det her.. Men det er noe jeg har lyst til da så da må jeg snoke litt rundt.. Sjekke opp litt :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå