Gå til innhold

OI!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk med kremhvit kjole, til rett under knærne (stroppeløs) i min bror og svigerinne sitt bryllup.

Jeg visste ikke om dette med lyst i bryllup. INGEN sa noe!!! Mamma hadde til og med sett kjolen først.

Bruden har ikke sagt noe i ettertid, ingen andre heller.. Men nå når jeg har fått vite man ikke skal gå med lyse kjoler fikk jeg så dårlig samvittighet!!!!

Men jeg overgikk abslutt ikke bruden!!!

Tror dere antrekket mitt var provoserende for bruden???

Skrevet

Vel....hvis ingen så ut som å reagere og ingen sa noe, vil jeg tro at det ikke gjorde noe for noen. Siden du ikke visste det, er det kanskje ikke et vanlig "tabu" i din krets og da gjør det vel heller ikke noe å "bryte" det? Og det er jo forskjell på kjoler også.

Selv om jeg ville reagert på en hvit eller veldig lys kjole (fordi min krets er tradisjonell), hadde jeg ikke klikka om kjolen var knekort eller kortere og hadde et mer "moderne" snitt. Noe annet om kjolen er lang og "ballaktig" om du skjønner.

Skrevet
Vel....hvis ingen så ut som å reagere og ingen sa noe, vil jeg tro at det ikke gjorde noe for noen. Siden du ikke visste det, er det kanskje ikke et vanlig "tabu" i din krets og da gjør det vel heller ikke noe å "bryte" det? Og det er jo forskjell på kjoler også.

Selv om jeg ville reagert på en hvit eller veldig lys kjole (fordi min krets er tradisjonell), hadde jeg ikke klikka om kjolen var knekort eller kortere og hadde et mer "moderne" snitt. Noe annet om kjolen er lang og "ballaktig" om du skjønner.

Kjolen hadde mønster forann, broderte blomster i champagne, den var tettsittende oppe, og gikk mere ut nede, og stoppet ved knærne. Jeg gikk også med sort sjal til...og sorte sko og veske. Men jeg hadde håret oppsatt hos frisør...=/

ts

Skrevet

De aller fleste bryr seg nok ikke om dette så du trenger sikkert ikke ha dårlig samvittighet.

Jeg personlig synes at hvit kjole bør man styre unna, akkurat der er jeg litt gammeldags. Brudens mor synes jeg er den eneste som har lov til å velge en hvit eller champagnefarget drakt/enklere kjole.

Skrevet

Slapp av. Det er ikke noen universelle regler for hva man har lov til å gå med eller ei. Ingen reagerte på kjolen din, så hva er problemet? At noen fremmede på KG som ikke var i bryllupet engang synes det er galt? Hvorfor skulle det bry deg?

Skrevet

Ta en titt på noen av de utallige bryllupsreportasjene i Se og Hør - og ta en ekstra nøye titt på kjolene til gjestene. Ut fra hva jeg ser der er det mange som ikke kunne ha dukket opp i et bryllup til en KG-bruker uten at det blitt skandale - det finnes kjoler i alle farger og fasonger, til og med minikjoler og dype utringninger...Ta det helt med ro du - er sikker på at du var kjempefin!

Skrevet

det er vel det siste jeg ville tenkt noe på...

Skrevet (endret)

Jeg ville ikke gått med kremfarget kjole uansett i et bryllup. Men siden kjolen din var ganske enkel, og laaaaangt fra en brudekjole, så bør du ikke tenke noe mer på det enn at du velger en annen farge neste gang. Jeg går utifra at du ikke stjal showet og at folk forvekslet deg med bruden :)

Endret av Jade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...