Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

noen som vet hvor lang tid det vanligvis tar å sette på noen støpenegler? og er detnoen som anbefaler dette`?har så korte negler som alltid knekker, vil teste noe nytt. men blir dte masse etterfylling? og dersom jeg ønske rå ta de av igjen, er det mulig?

Skrevet

Har dårlig erfaring med dette. Gjorde det før jeg gifta meg, det tok tre timer og en neglen spratt av om morgenen dagen etter bryllupet - ca tre dager etter at de ble satt på. Neglene under hadde fått ødelagt overflaten, så det tok en stund før neglene mine var normale igjen.

Men det kan godt hende jeg var uheldig, for jeg var hos ei dame som akkurat hadde starta opp, og ho virket noe merkelig jan man si. Måtte blandt annet krangle neglene 1 cm kortere enn hun ville, og likevel endte de med å være nesten 1 cm uttafor fingeren. Kjempeirriterende for meg som skulle bære bord og lage blomsterdekorasjoner.

Hun sa dessuten at man burde etterfylle hver tredje uke, og det sto for meg som et mareritt.

Håper noen har bedre erfaringer enn meg...

Gjest Anonymous
Skrevet

hørtes da leit ut... hvilken dame var dette,fra hvor? oslo? meningen er vel ikke akkurat at hun skal bestemme lengde og at de skal falle av såpass raskt.. ble litt i tvil nå ja! men hører gjerne fra andre som kanskje ikke har hatt samme opplevselen?

Skrevet

Ikke i Oslo, - liten by på vestlandet.

Tror jeg var veldig uheldig ja!

Skrevet

En venninne av meg satte på meg støpenegler i sommer og jeg hadde dem ca 3 uker. Neglene mine under er ganske ødelagte, men det begynner å komme seg nå.

Grunnen til at mine satt i så kort tid er at jeg har veldig tynne negler, så hun kunne ikke file overflaten så mye og derfor satt neglene dårligere.

Skrevet

Jeg har hatt gode erfaringer med akrylnegler - og har hatt mine en god stund nå. Sterke og fine - kan gjøre det meste med dem (som jeg ikke kunne med mine naturlige negler, da de bare brakk...)

Da jeg satte dem på, tok dette ca. 2,5 time. Går til etterfylling ca. hver 4 uke, og betaler da 500 kr. (Oslo). Man må også stelle dem litt underveis selv - file overgangen til din egen negl slik at denne ikke blir så synlig etterhvert som neglene vokser, og legge nye lag neglelakk.

Neglene skal IKKE dette av - da er det gjort for dårlig jobb. Faktisk skal det ikke være mulig å rive de av heller (uten at det føles som om neglene dine blir med...). Hvis de skal fjernes, må dette gjøres ved å sitte med neglene i aceton.

Dine egne negler blir litt svekket under støpeneglene, og det tar litt tid før de får igjen styrken når du tar bort støpeneglene. Da må man bruke nail hardener og flere lag neglelakk for å beskytte dem.

Mitt råd er å ta kontakt med Negleakademiet eller Tone Lise-akademiet for å få råd om hvor du kan gå for å få støpenegler hos noen som kan det.

Gjest Anonymous
Skrevet

hei

det er jo bare å prøve har selv vurdert dette og har lyst til å gjøre det.en gang fra eller til skal vel ikke skade..

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt støpenegler i 4 1/2 år. Første gangs påsetting tar ca. 2 timer, og koster ca. kr. 800.-.

Jeg "etterfyller" også ca. hver 4 uke, og betaler da kr. 5-600.- for dette (Norges tredje største by...).

Jeg er veldig fornøyd! :P

Skrevet

Det skal nevnes at jeg tok en type negler som ikke egner seg for etterfylling og som skal sitte ca 1måned.

Skrevet

Mine negler var ment for etterfylling og skulle altså i teorien vare en stund. Burde sikkert gått tilbake og klaga men for å si det rett ut så orka jeg ikke tre timer til med dypping og styring og kjedelig prat.

Jeg orka dessuten ikke tanken på å etterfylle en gang i måneden. blir for slitsomt for meg, og ikke har jeg tid heller strengt tatt.

(Og jeg gikk derifra med negler jeg ikke egentlig syntes var fine så jeg var bare glad til at de datt av).

Men flere venninner av meg har dritfine støpenegler. Vet at en av dem går et sted ganske langt nede i Karl-Johan. Neglene hennes er veldig, veldig fine og hun har hatt dem i åresvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...