Gjest AA Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Vi vurderer å kjøpe en slik: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=145822 Er det noen som vet om det er søknadspliktig ift kommunen? Den festes med noen skruer, og jeg vil ikke kalle det bygging. Blir takknemlig for alle svar!
zitrus Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Jeg vet ikke, men synes at det ikke burde være meldeplikt på dette, he he. Jeg tror rett og slett jeg ikke hadde tatt bryet med en forenklet byggemelding. Litt ulikt hva dette koster i hver kommune. Her koster bare plantegningen en tusenlapp, den trenger man for å kunne søke. Midlertidige, flyttbare "bygg" trenger ikke meldes. Derfor er sånne ferdigproduserte boder/lekehus så populære fordi de i utgangspunktet kan flyttes. Litt på siden, men....
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Vi vurderer å kjøpe en slik: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=145822 Er det noen som vet om det er søknadspliktig ift kommunen? Den festes med noen skruer, og jeg vil ikke kalle det bygging. Blir takknemlig for alle svar! det vil jeg ikke tro. fasadeendring krever kommunens godkjenning,men dette er noe annet. tenk deg at du skal montere en markise da....den er heller ikke søknadspliktig.Den kan ofte være veldig stor.
Kamikatze Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Den der er mindre enn et tre kvadratmeter tilbygg, og fritt frem. - Men jeg tror jeg heller hadde valgt en med fall mot ene eller begge sider, og ikke foran, med tanke på snørasing. Upraktisk å få snublekant av snø, eller et minifossefall i hodet når det regner. Hvis ikke der er trapp/gangvei parallell med husveggen, slik at fronten på den de facto blir "til siden".
Gjest AA Skrevet 8. september 2009 #5 Skrevet 8. september 2009 Tusen takk for alle svar! Kamikatze: trappen er parallell med husveggen, så helningen er den beste løsningen for vår trapp På KG får man svar altså! Nok en gang; TAKK!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå