Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mista respekten for han jeg bor sammen med. :(

Grunnen er at jeg aner ikke hvem han er lenger. Han kjenner så mange mennesker gjennom jobb og fritidsaktiviteter. Derav veldig mange kvinner, jeg vet han kan være snill, morsom og sjarmerende. Men det er etter mange år lite å se til den siden her hjemme.

Oppdaget for en tid tilbake at han drev og sendte mld med mobil og på facebook til mange av disse venninnene. Forsåvidt ganske uskyldige meldinger men det var liksom den tonen da, som både han og disse venninnene holdt til hverandre. "Hei smukken, søten, så glaaaa i deeeeg, så fiiiiin du va på bildet på facebook, du e såååå snill du, hihi du e så kuuul osv etterfulgt av masse klemmer og kyssemunner osv osv.

Greia er at jeg synes det er så tåpelig av voksne mennesker å sende slike fjortismeldinger. Jeg er vel kanskje for voksen jeg da, men jeg har aldri brydd meg om å sende slike meldinger. Og hadde jeg som opptatt i et forhold fått slike meldinger fra en av det andre kjønn, så hadde jeg spekulert og iallefall ikke svart.

Ærlig talt hvor mange idiotiske fjortiskvinnfolk i tredveårene finnes det der ute egentlig. Jeg synes sånt er bare tåpelig, og det at han tydeligvis har så godt forhold med slike tåpelige kvinnfolk har gjort at jeg ser på en måte ned på han. For en idiot liksom som skriver og mottar slike meldinger.

Men det jeg lurer på er jo om jeg heller ikke er den rette for han siden han tydeligvis liker en helt annen type kvinnfolk enn meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du heller burde lure på om HAN er den rette for DEG..?

Skrevet
Kanskje du heller burde lure på om HAN er den rette for DEG..?

Tro du ikke noe annet enn at jeg lurer jeg jo på dette også.

Men jeg kan jo ikke la være og lure på hva slags behov en godt voksen gift mann med barn, har for å sende slike fjortismeldinger med andre kvinner.

Og hvilke egoistiske idioter slike kvinner er som sender slikt til en mann med kone og barn.

Skrevet

Kan du ikke bare ta det opp med han og prate med han om det???

Og idiotiske kvinnfolk er det overalt. Men hvis du syns han er blitt helt teit også så er det kanskje lurt å prate med han om det for å se hva han sier.

Skrevet

Ja jeg har tatt det opp med han, så han vet hva jeg mener om det her. Men det er så forbaska vanskelig å snakke med han og få noen skikkelige svar. Og jeg tror han har slutta med det, (men kan vel aldri være helt sikker)

Dette innlegget var vel egentlig bare et frustrasjonsinnlegg over ting som jeg som irriterer meg.

Men det jeg tenker er, og jeg vil gjerne ha saklige svar fra menn, om de liker å få slike mld med kyss og klemmer og søøøten osv fra kvinner? For meg så fremstår det veldig barnslig og fjortisaktig. Men kanskje jeg tar feil og menn liker at kvinner er så søøøøte og barnslige?

Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet
Men det jeg tenker er, og jeg vil gjerne ha saklige svar fra menn, om de liker å få slike mld med kyss og klemmer og søøøten osv fra kvinner? For meg så fremstår det veldig barnslig og fjortisaktig. Men kanskje jeg tar feil og menn liker at kvinner er så søøøøte og barnslige?

Njassj, kan jo kanskje like den positive feedbacken, men hadde ikke akkurat sett på avsender som kjærestemateriale... Vært bort i nok barnslige/umodne kvinner ;)

PS: trodde dette var enda en "bitter mann" tråd :D

Skrevet

Min første tanke var at "nå tar det helt av her"...

Kan han ikke bare får skrive søte, kosemose-meldinger med venninnene sine, uten at du skal tolke det som at han er helt idiot av den grunn? Så lenge du føler deg sikker på at han er trofast, og ikke prøver å kosemose disse til sengs...eller at de prøver (og klarer) å kosemose ham til sengs?

Du har da ingenting med hvordan han velger å skrive med sine venner og venninner, så sant han ikke går over streken for hva som er utroskap? Hvordan ville du reagert om han kritiserte deg for å virke kald i dine meldinger til dine venner? Ikke at jeg vet hvordan du bygger opp meldinger, men... Ville ikke du følt litt at det ikke var hans sak, hvordan du og dine venner valgte å formulere dere til hverandre?

Om det er alt som skal til for å miste respekten for sin kjære, kan du like gjerne gå først som sist...

Skrevet

Kan han ikke bare får skrive søte, kosemose-meldinger med venninnene sine, uten at du skal tolke det som at han er helt idiot av den grunn? Så lenge du føler deg sikker på at han er trofast, og ikke prøver å kosemose disse til sengs...eller at de prøver (og klarer) å kosemose ham til sengs?

Du har da ingenting med hvordan han velger å skrive med sine venner og venninner, så sant han ikke går over streken for hva som er utroskap? Hvordan ville du reagert om han kritiserte deg for å virke kald i dine meldinger til dine venner? Ikke at jeg vet hvordan du bygger opp meldinger, men... Ville ikke du følt litt at det ikke var hans sak, hvordan du og dine venner valgte å formulere dere til hverandre?

Om det er alt som skal til for å miste respekten for sin kjære, kan du like gjerne gå først som sist...

[/quote

Nei, jeg synes ikke det er greit at en gift mann sitter hjemme i smug og skriver kosemose-meldinger til sine venninner. Jeg synes det vitner bla om lite respekt for partneren. Og ja jeg synes det også er respektløst av andre kvinner å sende kyss og klem til en opptatt mann.

Er aldeles ikke noe kald person selv om det kanskje kan virke sånn, men som sagt så synes jeg det er tåpelig og barnslig av voksne i 30-40 årene og ordlegge seg sånn, og å sende masse kyss og klem til andre enn partneren.

Men det er som sagt bare min mening, og ang. å miste respekten så er vel det heller rett å si at jeg har forandret mitt syn på han og synes han er barnslig og respektløs.

Skrevet
Njassj, kan jo kanskje like den positive feedbacken, men hadde ikke akkurat sett på avsender som kjærestemateriale... Vært bort i nok barnslige/umodne kvinner ;)

Anser att detta er et bra inlægg og instemmer helt.

Sedan er jeg helt enig med ts i at det inte er respektingivande att uppføra sig som en fjortis, men vi har alla våra tøntiga saker før oss.

Gjest Gjest_Ariel_*
Skrevet

Du har da ingenting med hvordan han velger å skrive med sine venner og venninner, så sant han ikke går over streken for hva som er utroskap?

Ja herregud han må da få lov å sende komplimanger å si at han savner andre damer, han må også få lov til å ha de på fange på fest, danse tett med de, beføle de på rompa, ett uskyldig kyss gjør vel ingenting?

Idiotisk!

Slutt å prøve å leke så liberant, er man i ett forhold så har man forpliktelser til sin partner, man roter ikke rundt med andre, emosjonell utroskap er like ille om ikke enda mer ille enn fysisk utroskap.

Hvordan skal TS vite at det ikke ligger mer bak disse meldingene ?

Hvordan skal hun vite at disse kvinnene faktisk ikke er etter hennes mann? Og hvorfor i all verden skulle disse kvinnene sendt slike meldinger om de IKKE var etter hennes mann?

Dette er ikke ok oppførsel av verken mannen eller venninnene, det skaper usikkerhet, mistenksomhet og ikke minst en mengde problemer i deres forhold, gi en finger og vent til de tar hele hånden.

Skrevet
Ja herregud han må da få lov å sende komplimanger å si at han savner andre damer, han må også få lov til å ha de på fange på fest, danse tett med de, beføle de på rompa, ett uskyldig kyss gjør vel ingenting?

Idiotisk!

Slutt å prøve å leke så liberant, er man i ett forhold så har man forpliktelser til sin partner, man roter ikke rundt med andre, emosjonell utroskap er like ille om ikke enda mer ille enn fysisk utroskap.

Hvordan skal TS vite at det ikke ligger mer bak disse meldingene ?

Hvordan skal hun vite at disse kvinnene faktisk ikke er etter hennes mann? Og hvorfor i all verden skulle disse kvinnene sendt slike meldinger om de IKKE var etter hennes mann?

Dette er ikke ok oppførsel av verken mannen eller venninnene, det skaper usikkerhet, mistenksomhet og ikke minst en mengde problemer i deres forhold, gi en finger og vent til de tar hele hånden.

Takk skal du ha , akkurat slik føler jeg det også.

Gjest gjestinen
Skrevet
Takk skal du ha , akkurat slik føler jeg det også.

Skjønner godt hvordan du har det TS. Jeg har også oppdaget at samboern driver og sender sms og facebook-meldinger til alle mulige tidligere venninner. Han vet ikke at jeg smugkikker på FB hans (han er en svime, har ikke skjønt at man må logge av..).

Men jeg er nå rimelig trygg på at han ikke finner på noe tull ettersom vi bor på verdens minste sted, og ingen av disse venninnene bor her. Jada, til dere moralprekere, man skal ikke snoke.. Men etter en tidligere episode så syns jeg at jeg har grunn til å følge med. dersom det plutselig sku skje noe skal ikke jeg sitte hjemme og tro at kjærligheten blomstrer.. (Herregud, nå hørtes jeg ut som verdens mest mistenksomme person)

Til TS: Jeg bruker å tilfeldigvis komme inn på temaet hva som er greit av kontakt med tidligere flings/kjærester/venninner. Jeg får jo også innimellom meldinger av kompiser som ikke har skjønt at jeg er opptatt (på fast basis), og da har jeg fortalt han det og sagt at sånn synes jeg ikkje er noe stas (for det syns jeg ikke, får helt hetta). og da starter diskusjonen hva som er greit av kontakt med venninner/kompiser.

Åh skulle ønske jeg levde før teknologien gjorde det så lett å ha kontakt med gud og hverman.. :)

Skrevet
Skjønner godt hvordan du har det TS. Jeg har også oppdaget at samboern driver og sender sms og facebook-meldinger til alle mulige tidligere venninner. Han vet ikke at jeg smugkikker på FB hans (han er en svime, har ikke skjønt at man må logge av..).

Men jeg er nå rimelig trygg på at han ikke finner på noe tull ettersom vi bor på verdens minste sted, og ingen av disse venninnene bor her. Jada, til dere moralprekere, man skal ikke snoke.. Men etter en tidligere episode så syns jeg at jeg har grunn til å følge med. dersom det plutselig sku skje noe skal ikke jeg sitte hjemme og tro at kjærligheten blomstrer.. (Herregud, nå hørtes jeg ut som verdens mest mistenksomme person)

Til TS: Jeg bruker å tilfeldigvis komme inn på temaet hva som er greit av kontakt med tidligere flings/kjærester/venninner. Jeg får jo også innimellom meldinger av kompiser som ikke har skjønt at jeg er opptatt (på fast basis), og da har jeg fortalt han det og sagt at sånn synes jeg ikkje er noe stas (for det syns jeg ikke, får helt hetta). og da starter diskusjonen hva som er greit av kontakt med venninner/kompiser.

Åh skulle ønske jeg levde før teknologien gjorde det så lett å ha kontakt med gud og hverman.. :)

Ja helt enig med deg, jeg hater noen ganger at teknologien er blitt så vanlig i våres alles liv, at vi ikke tenker over all den tiden den faktisk stjeler fra oss, og at det er en uting at alle skal være så forbasket tilgjengelige for alle hele tiden.

Er du hjemme eller på fest, besøk, eller hvorsomhelst så er det folk som sender mld, sitter på pc og chatter. Det gjør folk mere fraværende, og der man tidligere satt og samtalte med de man var i samme rom med, samtaler faktisk enkelte mere med alle andre mennesker som ikke er tilstede.

Enkelte (som våre menn) later til å miste gangsynet helt og blir så opptatt av all flørtinga og feedbacken som de får fra andre, at de bagatelliserer det hele og ser ikke at all den tiden som de bruker på å kommunisere med disse søøøøte damene. Ja det er faktisk tid de kunne brukt på å fokusere litt mere på familien sin.

Selvfølgelig, man skal ha lov til å ha kontakt med andre mennesker på fritida. Men jeg er såpass gammel at jeg husker den tiden for 12-13 år siden da vi ikke hadde verken mobil eller pc, og mener absolutt at vi var mere tilstede for hverandre den gang. Nettopp fordi vi var ikke så enkelt tilgjengelig for alle andre mennesker hele tiden.

Og det var faktisk hakket verre å ringe på hustelefonen hjem til en kollega eller ex el. for å si "heeeei, jeg savner deg, hihi du er sååååå kul," og i tillegg sende avgårde masse smaskekyss på slutten av samtalen. Mens kone og barn satt i samme stua og overhørte samtalen. Slik gjorde man nok ikke så enkelt den gang. (Ble liksom så mye mere seriøst da) Det er så enkelt å flørte og sende slike mld med mobil.

Men det er faktisk akkurat det samme!!!!

Og derfor synes jeg at enkelte oppfører seg som noen idioter når de velger å sende slike meldinger hjem til opptatte mannfolk. Og ja selvfølgelig er mannfolka noen idioter de også.

Skrevet
Ja helt enig med deg, jeg hater noen ganger at teknologien er blitt så vanlig i våres alles liv, at vi ikke tenker over all den tiden den faktisk stjeler fra oss, og at det er en uting at alle skal være så forbasket tilgjengelige for alle hele tiden.

Er du hjemme eller på fest, besøk, eller hvorsomhelst så er det folk som sender mld, sitter på pc og chatter. Det gjør folk mere fraværende, og der man tidligere satt og samtalte med de man var i samme rom med, samtaler faktisk enkelte mere med alle andre mennesker som ikke er tilstede.

Enkelte (som våre menn) later til å miste gangsynet helt og blir så opptatt av all flørtinga og feedbacken som de får fra andre, at de bagatelliserer det hele og ser ikke at all den tiden som de bruker på å kommunisere med disse søøøøte damene. Ja det er faktisk tid de kunne brukt på å fokusere litt mere på familien sin.

Selvfølgelig, man skal ha lov til å ha kontakt med andre mennesker på fritida. Men jeg er såpass gammel at jeg husker den tiden for 12-13 år siden da vi ikke hadde verken mobil eller pc, og mener absolutt at vi var mere tilstede for hverandre den gang. Nettopp fordi vi var ikke så enkelt tilgjengelig for alle andre mennesker hele tiden.

Og det var faktisk hakket verre å ringe på hustelefonen hjem til en kollega eller ex el. for å si "heeeei, jeg savner deg, hihi du er sååååå kul," og i tillegg sende avgårde masse smaskekyss på slutten av samtalen. Mens kone og barn satt i samme stua og overhørte samtalen. Slik gjorde man nok ikke så enkelt den gang. (Ble liksom så mye mere seriøst da) Det er så enkelt å flørte og sende slike mld med mobil.

Men det er faktisk akkurat det samme!!!!

Og derfor synes jeg at enkelte oppfører seg som noen idioter når de velger å sende slike meldinger hjem til opptatte mannfolk. Og ja selvfølgelig er mannfolka noen idioter de også.

glemte å skrive at det var jeg TS som svarte på dette.

Gjest Gjest_Magdalena_*
Skrevet

det her får meg til tenke...

herregud så vanskelig da! Ikke har du noe med ditt, ikke har du noe med datt! For et liv?! hvorfor leve sammen da, om man ikke har noe med ditten og datten. Respekt må man vise ektefellen uansett! Man kan ikke bare skrive hva man vil til motsatt kjønn, om man er gift/har samboer. Man må tenke seg om hva man skriver først!

Skrevet
det her får meg til tenke...

herregud så vanskelig da! Ikke har du noe med ditt, ikke har du noe med datt! For et liv?! hvorfor leve sammen da, om man ikke har noe med ditten og datten. Respekt må man vise ektefellen uansett! Man kan ikke bare skrive hva man vil til motsatt kjønn, om man er gift/har samboer. Man må tenke seg om hva man skriver først!

Ja jeg er så enig, og svar fra slike som Raven får meg virkelig til å lure. Men det er vel kanskje noen som føler seg truffet, og selv sender kosemosemeldinger hjem til alle bekjente uten å bruke huet først.

Da jeg så at en av venninnene til min mann sendte mld om at hun savnet han, da de hadde fri fra jobben (jeg har aldri møtt henne) Hadde jeg lyst til å svare at : Hei kona her, hvis du savner min mann mens han er hjemme hos meg så kan du ikke stikke innom på besøk da? så kan jeg og få treffe den som savner han sånn, og få svar på hva det er du savner.

Angrer meg ennå på at jeg ikke gjorde det.

Nei, tenk deg om sier jeg, før du sender teite kosemeldinger til det motsatte kjønn. Og spesielt hvis denne er opptatt med partner og barn. Hvis det er mld fra en person som partneren ikke kjenner så er det bare med på å skape usikkerhet og splid.

Skrevet (endret)

Ut fra den første posten din, fikk jeg inntrykk av at meldingene er uskyldige. Og det var det jeg forholdt meg til. Uskyldige meldinger, men med en fjortis-tone, som du ikke liker. Og da tenker jeg: Skal man bestemme at partneren kun får skrive meldinger, som er "voksne i tonen" til sine egne venner? At man reagerer på når noen skriver til ens kjære at de savner ham, er vel ganske naturlig. Men det var altså ikke det jeg reagerte på. Burde vært mer klar på det, og ser godt hvordan meldingen min kunne misforstås. Beklager det. Som sagt, det jeg reagerte på, var innledningsposten, og der står det at meldingene var uskyldige, men med en fjortis-tone. Og det er det jeg mener du strengt tatt ikke har noe med å legge restriksjoner, siden måten de formulerer sine uskyldige meldinger på, er en sak mellom dem.

Bare for å tilføye: Nysgjerrigheten drev meg til å spørre en venninne jeg vet driver med sånne kosemose-greier (jada, både hun og mannen hennes driver på sånn). Og den forklaringen jeg fikk, var at det var for å slippe misforståelser. Rett og slett for at mottakeren ikke skal legge for mye i det, enkelt og greit. De færreste tar visstnok flørtemeldinger alvorlig, om de er skrevet på den måten. Jeg vet ikke om det er tilfelle, men det var iallefall det hun sa. Jeg kan jo forsåvidt være enig, da. Tror jeg ville hatt trøbbel med å legge noe dypere i en sånn type melding, skal jeg være ærlig.

Ga det mening?

Endret av Raven Emerald
Skrevet
Ut fra den første posten din, fikk jeg inntrykk av at meldingene er uskyldige. Og det var det jeg forholdt meg til. Uskyldige meldinger, men med en fjortis-tone, som du ikke liker. Og da tenker jeg: Skal man bestemme at partneren kun får skrive meldinger, som er "voksne i tonen" til sine egne venner? At man reagerer på når noen skriver til ens kjære at de savner ham, er vel ganske naturlig. Men det var altså ikke det jeg reagerte på. Burde vært mer klar på det, og ser godt hvordan meldingen min kunne misforstås. Beklager det. Som sagt, det jeg reagerte på, var innledningsposten, og der står det at meldingene var uskyldige, men med en fjortis-tone. Og det er det jeg mener du strengt tatt ikke har noe med å legge restriksjoner, siden måten de formulerer sine uskyldige meldinger på, er en sak mellom dem.

Den er grei, da er vi litt enige allikevel da. Jeg høres kanskje ut som den sure sjalu kjerringa når jeg skriver her, men tro meg jeg er ikke det.

Jeg kan alltids tøyse og tulle i meldinger osv jeg også. Og jeg har aldri vært en sur,sjalu og kontrollerende person. Men man er da tross alt ingen fjortis lenger når man har passert midten av tredveåra.

Hadde jeg sittet i smug og sendt mld med en annen mann med en slik kosemosetone som du kalte det, så hadde jeg faktisk følt meg sjalu og fått kjempedårlig samvittighet. Trodde jeg og han var litt mere like enn som så, men tydeligvis ikke. Derav kommer min manglende respekt for han for tiden.

Og kall meg gjerne dømmende men jeg synes de er noen idiotiske kjerringer de som sender slike meldinger hjem til en gift mann med barn. Ærlig talt.

Skrevet (endret)

Hehe, nå tenker jeg ikke så mye på det, da, siden jeg får sånne kosemose-meldinger fra venninnen min. Og som sagt, kan det være at de syns det er gøy å flørte litt, men ikke ønsker at mottakeren skal ta dem alvorlig. Og da blir det på en litt annen måte, tenker jeg. Det er tross alt ikke så lett å få fram et toneleie på en melding. Vil man unngå en "undertone" i en flørtemelding, hvordan går man da fram? Og da kan man jo argumentere med "jammen, de flørte, da?", og det kan man forsåvidt ha rett i. Man jo ikke flørte. Men sånn som du beskriver din mann, vil han gjerne se på det mer som en lettbent underholdning, enn som flørt? Og det er jo forsåvidt greit nok, siden meldingene tross alt er uskyldige.

Det som derimot ikke burde være greit, er at, som du skrev:

jeg vet han kan være snill, morsom og sjarmerende. Men det er etter mange år lite å se til den siden her hjemme.
Dere bør kanskje begynne med det, og så ta det derifra? Jeg vet ikke om du ville reagert mer eller mindre på disse meldingene, om han viste de nevnte sidene mer ovenfor deg? Endret av Raven Emerald
Skrevet
Hehe, nå tenker jeg ikke så mye på det, da, siden jeg får sånne kosemose-meldinger fra venninnen min. Og som sagt, kan det være at de syns det er gøy å flørte litt, men ikke ønsker at mottakeren skal ta dem alvorlig. Og da blir det på en litt annen måte, tenker jeg. Det er tross alt ikke så lett å få fram et toneleie på en melding. Vil man unngå en "undertone" i en flørtemelding, hvordan går man da fram? Og da kan man jo argumentere med "jammen, de flørte, da?", og det kan man forsåvidt ha rett i. Man jo ikke flørte. Men sånn som du beskriver din mann, vil han gjerne se på det mer som en lettbent underholdning, enn som flørt? Og det er jo forsåvidt greit nok, siden meldingene tross alt er uskyldige.

Det som derimot ikke burde være greit, er at, som du skrev: Dere bør kanskje begynne med det, og så ta det derifra? Jeg vet ikke om du ville reagert mer eller mindre på disse meldingene, om han viste de nevnte sidene mer ovenfor deg?

Du har nok helt rett i det siste. Nettopp fordi jeg vet og ser at han kan være anderledes ovenfor andre, så såret det meg så utrolig mye mere.

Og nettopp derfor så er jeg så forbannet på disse idiotiske kjerringene også, fordi at de tror liksom at arbeidskollegaen sin er så kuuuul og morsom, og det er så gøy å sende slike kosemeldinger med han og sende kyss og klem osv.

Det de ikke vet er at kanskje den de sender disse meldingene til er en helt annen hjemme og (for å sette det på spissen) kanskje akkurat da opptatt med å skjelle ut kjerring og onger samtidig som han mottar mld om at det er noen som saaaavner han. Skjønner du hva jeg mener?

Helt umulig å nå gjennom til han da vet du, når han får slik foring av egoet sitt fordi han er så kuuuul, mens jeg prøver å få han til å stille opp litt mere her hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...