Gjest KRP Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Ja, emnebeskrivelsen sier vel sitt. Er en jente på 18 år, og har vært i et forhold i 1,5 år.. Vel, jeg har vært utro mot kjæresten min, han vet om to episoder med kyssing som skjedde på fest fra tidlig i vår. Jeg hadde fått følelser for en annen gutt også, og greide tydeligvis ikke å styre unna dem. For rundt 3 uker siden møtte jeg igjen den samme gutten, vi hadde kontakt via tlf den siste mnd, ikke noe mer. SÅ, hadde vi sex i fylla, og dum som jeg er hadde jeg sex med ham to ganger edru også. Jeg kunne ikke angret mer, og sliter nå med depresjon og har fått selvmordstanker på grunn av de feilene jeg har gjort. Har kuttet all kontakt med han jeg var utro med, og fortalt at jeg ikke kunne gjøre det mot kjæresten min. Jeg var utro 3 ganger på ei uke. Jeg må finne en løsning på dette, men som alle andre som har vært utro innså også jeg hvor mye jeg ville være sammen med kjæresten ETTER at jeg hadde gjort noe så..feil.. Dersom jeg sier det, mister jeg ham helt klart og regner med ALLE, inkludert familien min får vite om det. Ser faktisk ingen løsning, kan ikke leve med det ryktet og uten min kjære, og kan heller ikke leve uten og si noe, føler at jeg lurer ham. Trenger og komme bort fra tankene, vil ikke såre kjæresten min. Håper at alle sammen som noen gang må velge å være/ikke være utro velger det riktige, det er på ingen måte verdt den skyldfølelsen man sitter igjen med etterpå, det sårer jo kjæresten ufattelig mye, det er vel det siste man vil? Jeg VET at utroskap er galt, så jeg trenger ikke skjenneprekener om at jeg fortjener alt som kom til meg etterpå, det vet jeg at jeg gjør. Derfor jeg har mistet lysten til å leve, ingen kan vel være glad i en som gjør noe sånt. Noen ideer til hva jeg kan gjøre ?
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Jeg er sikker på at kjæresten din føler at alt er greit igjen, og at du egentlig er en snill pike, bare du tar livet av deg... NOT. IDIOT!!!!! Skjerp deg for faen. Du vil alltid være den personen som satte sex og nytelse foran loyalitet til den du er sammen med, og sånn er du skrudd sammen. Det er deg. Det er helt OK, faktisk. Det er en god biologisk grunn til å være utro. Du burde ikke skamme deg. Du burde være stolt over å være en jente som kanskje får parret deg med de menn som har de beste genene. Slutt å unnskylde det du gjør. Se deg i speilet, og si: det er greit, lissom.
Ethereal Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Jeg tror det vil hjelpe mye å si det til kjæresten din.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Jeg tror det vil hjelpe mye å si det til kjæresten din. Ja, da blir han jo glad.... NOT
Gjest wahaj Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Jeg mener at du burde ha nok samvittighet til å si det til han. Å heller ta konsekvensene for det. Han fortjener å vite det. Hva hvis det hadde kommet ut, og han hadde fått høre det fra noen andre? Tro meg, det er mye verre!
Babyrus Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Du er nødt å leve med feiliene dine. Av sine feil lærer man! Og det er ikke slik at du bare kan gi opp og slutte å leve hver gang livet blir hardt og du begår en feil. Du må bli vant til at gjennom ditt liv, kommer du til å gjøre ennå fler feil og det kommer til å skje ennå mer dritt enn hva som har skjedd til nå.... Det beklager ikke hva du gjorde og ja det var galt, men det betyr ikke at du har "rett" til å sitte igjen med selvmordstanker. Selvmordstanker er svært trist for den som har det og folkene rundt, men kanskje mest ille for den personen som sitter igjen såret og er enda mer glad i deg enn du tror. Kjæresten din og du har tross alt vært sammen i 1,5 år, noe som tilsier at han er utrolig glad i deg og elsker deg mer enn du kanskje vet. At du "tillater" deg å bli forelsket i en annen gutt mens du er sammen med denne gutten, sier kanskje litt om hva du føler for denne personen du er i et forhold med, kanskje er dere ikke så romantiske som du trenger? Kanskje trenger du å stikke av noen ganger fra forholdet bare for å huske hvorfor du er i forholdet? Ikke vet jeg. Det jeg vet er at folk som elsker gjør feil, folk som hater gjør feil. Selv om dette er et ganske drastisk feilgrep, er det mange som er villig til å tilgi og kjempe. Kanskje kjæresten din er en sånn person? Du må først av alt fortelle kjæresten din om disse hendelsene for så å se om han er en person som kan tilgi.
Gjest KRP Skrevet 7. september 2009 #7 Skrevet 7. september 2009 Utrolig hva folk kan få seg til og si..
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #8 Skrevet 7. september 2009 Jeg tror det vil hjelpe mye å si det til kjæresten din. Jepp. Da er det han som får bestemme om det er noe han vil leve med. Sikkert store sjanser for at du blir dumpet
Ethereal Skrevet 7. september 2009 #9 Skrevet 7. september 2009 Ja, da blir han jo glad.... NOT Det handler ikke om at han skal være glad. Hadde du heller blitt jugd opp i trynet og dullet for, og dermed vært glad - eller hadde du ville vite sannheten, blitt forbanna og lei deg, men i det minste visst at partneren din hadde nok respekt for deg til å fortelle hvor skapet står?
Gjest KVP Skrevet 7. september 2009 #10 Skrevet 7. september 2009 Tror jeg skal fortelle ham det i morgen, skal være helt ærlig og legge alle kortene på bordet. Skulle fortalt det med en gang, har vært ærlig så langt i forholdet, før dette. Da får jeg forberede meg på å miste min aller første, store kjærlighet, og alle i byen får vite nøyaktig hva jeg har gjort..
Krill Skrevet 7. september 2009 #11 Skrevet 7. september 2009 Fint at du skal fortelle han i morgen. Det blir nok tøft, men du har det tøft nå også. En rett handling retter ikke opp en feil, men du er ihvertfall på riktig spor ved å ta "straffen" . Ikke straff deg selv. Du er ung og har forhåpentligvis lært masse av dette. Nå gjør du ikke det en gang til og du vil neste gang være mer klar for et forhold. Vi gjør alle feil, og drømmeprinser er det fler av. Lykke til!
Gjest Gjest_Ananas_* Skrevet 7. september 2009 #12 Skrevet 7. september 2009 Tror jeg skal fortelle ham det i morgen, skal være helt ærlig og legge alle kortene på bordet. Skulle fortalt det med en gang, har vært ærlig så langt i forholdet, før dette. Da får jeg forberede meg på å miste min aller første, store kjærlighet, og alle i byen får vite nøyaktig hva jeg har gjort.. Hvorfor skulle alle i byen få vite hva du har gjort om du sier sannheten til kjæresten din? Er det han som skal fortelle det til alle eller?
Caramela Skrevet 7. september 2009 #13 Skrevet 7. september 2009 Han har rett til å vite hva slags kjæreste han har. Det er opp til han om han vil fortsette med en sånn som deg.
Barskstudent21 Skrevet 8. september 2009 #14 Skrevet 8. september 2009 Hvorfor skulle alle i byen få vite hva du har gjort om du sier sannheten til kjæresten din? Er det han som skal fortelle det til alle eller? Altså... hadde noen jeg elsket gjort noe sånt hadde jeg GARRANTERT trengt å snakke med noen om det. Enten jeg ville fortsette i forholdet eller ikke. Og det er allmenn kjent at så lenge man sier noe til noen kommer flere til å få vite det, med mindre noe annet presiseres... og jeg syns ikke hun på noen måte er i en posisjon hvor hun kan be om noe sånt. Velger han å ikke beholde henne (noe han burde gjøre, men som er vanskelig i starten), så er det kanskje sunt for forholdet om han må forsvare henne fra andre. Bringer dem sammen på en måte... Men min mening: Si det til han. Håper han dumper deg hardt og smertefullt, og du bør flytte fra byen asap. Håper du har lært og stiller som eksempel på hva man IKKE skal gjøre. Dette er nesten like forkastelig for sånne pause-utroskap som enkelte går for... "pause" 2 uker så man kan pule rundt, og så komme løpende tilbake og fortelle hvor mye man angrer... Er det noe jeg har lært er det at det ikke er noe som heter pause i et forhold. Enten er det slutt eller ikke! Går det et år eller 3 og man finner ut at man vil tilbake så får man kjempe om det da... ikke drive på og pule rundt for å se om gresset er grønnere andre steder. Dette er typisk straff for å være snill gutt! Jeg er desverre en av dem, men denne typen hendelser får meg ofte til å ønske jeg var en skikkelig manipulerende drittsekk, så får jenta være den som får smertelig krype etter meg når jeg er ute og klår på andre! Heldigvis er jeg ikke sånn, og jeg håper inderlig at sånne som deg er et absolutt fåtall (selv om statistikken og mine erfaringer sier noe annet).
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #15 Skrevet 8. september 2009 Tror mange som begår utroskap faktisk er mye tøffere, kjærligere og bedre mennesker enn mange andre fordømmende mennesker.
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 8. september 2009 #16 Skrevet 8. september 2009 Tror mange som begår utroskap faktisk er mye tøffere, kjærligere og bedre mennesker enn mange andre fordømmende mennesker. Du glemte å nevne at de ikke eier selvkontroll og/eller empati. Håper du forteller ham det TS, drittsekk nok å være utro uten å holde ham for narr også.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. september 2009 #17 Skrevet 8. september 2009 Tror mange som begår utroskap faktisk er mye tøffere, kjærligere og bedre mennesker enn mange andre fordømmende mennesker. JA! Skriver under på denne! Makan til folk.
Gjest Gjest_Sofia_* Skrevet 8. september 2009 #18 Skrevet 8. september 2009 Du glemte å nevne at de ikke eier selvkontroll og/eller empati. Håper du forteller ham det TS, drittsekk nok å være utro uten å holde ham for narr også. Nevnte du EMPATI ??? Tror du bør slå opp det ordet ! Synest forøvrig dette forumet er blitt fullt av perfekte fordømmende mennesker som elsker å sparke folk som ligger nede. Dere må ha det veldig bra selv !!!
Gjest Gjest_Sofia_* Skrevet 8. september 2009 #19 Skrevet 8. september 2009 Tror mange som begår utroskap faktisk er mye tøffere, kjærligere og bedre mennesker enn mange andre fordømmende mennesker.
Gjest Gjest_mann29_* Skrevet 8. september 2009 #20 Skrevet 8. september 2009 Begår man utroskap så mangler det jo en vesentlig egenskap som 'tøffere, kjærligere og bedre mennesker' innehar. Respekt. Du er tøff hvus du ordner opp på hjemmebane, i stedet for å søke trøst/bekreftelse hos andre. Du er tøff hvis du avslutter et forhold før du søker nye beitemarker. Du er kjærlig når du holder deg til kjæresten som visstnok er verdens beste... Men dette oppdager man vel kun etter utroskap, når gresset på andre siden visnet på vei over bekken. Du er bedre enn enn de som er utro, hvis du ikke er utro. Puler du med en annen enn kjæresten din, så har du ikke respekt. At det kommer aldri så mye anger og lovnader etterpå spiller ingen rolle! At noen gidder å forsvare utroskap skjønner jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå