Gå til innhold

trening for flatere mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil slanke meg noen kg og få mindre og flatere mage. Hvilken trening kan passe til dette formålet? Jeg har begynt i det små med å gå i raskt tempo annenhver dag, hver tur tar 1 time. I tillegg tar jeg situps både rett frem og til begge sidene, om dere forstår.

Gåingen hjelper vel på å ta av noen kg, men det er jo ikke sikkert de kg går av på magen, så hvordan få bort kg på magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det går desverre ikke an å punktslanke. For å gå ned i vekt er det kalorier inn og kalorier brukt på en dag som teller. Spiser du sunt og næringsikt, trener og ilgger i minus kalorimessig så vil du etterhvet gå ned i vekt, men hvor kiloene forsvinner fra er forskjellig for oss alle. Tren gjerne styrke i tillegg og press deg selv på spaserturene dine. Legg inn litt intervaller, få pulsen opp!

Endret av Lotte27
Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Men det er jo ganske rart hvis man f.eks har mye mage og må ned i vekt, så bestemmer kroppen seg for å bare fjerne muskler og fett fra armene som egentig ikke er så veldig tjukke fra før, og så forblir magen svær og feit?

Såå, det må jo være noe man kan gjøre for å bli mindre f.eks på magen, vil det ikke hjelpe å trene mageøvelser, styrke rygg osv for få en mindre fettete og flatere mage? Selvfølgelig itillegg til kondisjon for å forbrenne?

Skrevet
Men det er jo ganske rart hvis man f.eks har mye mage og må ned i vekt, så bestemmer kroppen seg for å bare fjerne muskler og fett fra armene som egentig ikke er så veldig tjukke fra før, og så forblir magen svær og feit?

Såå, det må jo være noe man kan gjøre for å bli mindre f.eks på magen, vil det ikke hjelpe å trene mageøvelser, styrke rygg osv for få en mindre fettete og flatere mage? Selvfølgelig itillegg til kondisjon for å forbrenne?

Rygg og mageøvelser må til for å få sterkere muskulatur og bedre holdning, og det er absolutt nødvendig for å få en flat mage.

Men det hjelper ikke med sterk flott muskulatur når det ligger flere cm med fett utenpå som skjuler muskulaturen, så til syvende og sist er det reduksjon av fett som teller. ;)

Hilsen en som har sterk mage og rygg, men som sliter med å få redusert magefettet nok til å vise fram hvor fin mage jeg har under der...

Skrevet

Om en spiser altfor lite mat og trener i tillegg vil båd fett og muskler forsvinne, det er vel ikke noe ønskelig. All trening og aktivitet vi hjelpe, men det er umulig å punktslanke som jeg tidligere skrev. Tren kondisjonstrening for å kvitte deg med fettet og spis næringsrik mat som frukt, grønnsaker, fiberrike kornsorter, proteiner, sunt fett og vær aktiv i hverdagen, går du i minus kalorimessig vil du gå ned i vekt. Magen er nok ett av de siste stedene kroppen henter fett fra da bl.a. dette fettet beskytter organene våre og kroppen ønsker å beholde dette lengst mulig. Du må bare gi det tid.

Skrevet

vi damer har lett for å få mer på magen og låra. Alt jeg gjør som priv. treneren ber om gjør fortsatt ikke mage-fettet mindre. Bare musklene større...aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Jeg er ikke ts, men er litt interessert i dette. Jeg personlig skal ned minst 10kg nå, veier alt for mye. Og jeg mener at hvis ikke magen blir mindre av det så kommer man jo til å se helt snål ut, med resten kjempetynt og masse fett på magen. Så kroppen måååå jo klare å ta litt fra overalt når man trener litt kondisjon, litt styrke og spiser riktig og sunt.

Man ser jo ingen som har slanka seg såå masse som fortsatt har kjempemage...

Gjest Gjest_Petronella_*
Skrevet

Hos meg har det hjulpet å trene Pilates flere ganger i uken - kombinert med powerwalk og jogging ... Det brenner fett som det suser ..

Skrevet
vi damer har lett for å få mer på magen og låra. Alt jeg gjør som priv. treneren ber om gjør fortsatt ikke mage-fettet mindre. Bare musklene større...aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh

Har du en diettplan?... At muskelmassen din øker tyder på at næringsinntaket ditt er "for høyt". Det er i liten grad mulig å slanke bort fett og bygge muskelmasse samtidig.

Skrevet
Jeg er ikke ts, men er litt interessert i dette. Jeg personlig skal ned minst 10kg nå, veier alt for mye. Og jeg mener at hvis ikke magen blir mindre av det så kommer man jo til å se helt snål ut, med resten kjempetynt og masse fett på magen. Så kroppen måååå jo klare å ta litt fra overalt når man trener litt kondisjon, litt styrke og spiser riktig og sunt.

Man ser jo ingen som har slanka seg såå masse som fortsatt har kjempemage...

Helt korrekt, kroppen henter reserveenergien fra fettlagre over hele kroppen, det er bare det at på magen er de gjerne store og godt synlige :)

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Veldig ofte når man spør om slike spørsmål som ts her gjør, så er svaret at man må forbrenne fett. Og da er forslagene som oftest jogging, spinning osv, altså treningsformer som kan være ganske harde.

Jeg for min del har et slags slankeprosjekt på gang, det innebærer mer bevissthet rundt mat (inntak) og ikke minst hvor mye jeg forbrennner. Jeg har funnet ut ca hvor mye jeg forbrenner i løpet av en dag og spiser 500 kcal mindre enn dette. I tillegg går jeg mye og trener litt styrke/pilates lignende øvelser for å styrke kroppen.

Dette har gitt meg resultater og har til nå gått ned drøyt 5kg, og har ingen planer om å gi meg, da jeg uten problem kan gå ned 10 kg. (er akkurat nå 160cm høy og veier 71 kg). Og mye av denne overvekten ligger på magen min.

Siden jeg helt tydelig har funnet balansen for inn og ut kcal og går ned i vekt vil jeg jo tro at jeg dermed forbrenner litt fett som etterhvert gjør at jeg vil bli slankere. Og det helt uten å bedrive spinning og sånt som visstnok skal være så fint.

Overalt er det jo også mange som sier at; klarer man å øke skrittantallet hver dag ved å gjøre små grep som å ta trappene, gå istedn for buss osv, så vil man også bli slankere. Men det tar jo selvsagt tid, men for enkelte (meg) så er det helt nødvendig at det tar litt tid, for hvis jeg tar et realt skippertak og går fort ned i vekt så vil jeg garantert sprekke og gå opp igjen.

Så spørsmålet mitt da er; fettet på magen vil vel forsvinne av en slik type "slanking" også, man MÅ vel ikke på død og liv spinne og jogge? Det er jo temmelig rart om man på ovennevnte måte klarer å gå need 10kg og så forsvinner ingenting på magen bare fordi man ikke spinner o.l?

Er det bare slik at om man skal ha kjappe resultater lønner det seg å kjøre hardtrening slik som spinning og jogging?

Gjest Gjest_susanne_*
Skrevet
Veldig ofte når man spør om slike spørsmål som ts her gjør, så er svaret at man må forbrenne fett. Og da er forslagene som oftest jogging, spinning osv, altså treningsformer som kan være ganske harde.

Jeg for min del har et slags slankeprosjekt på gang, det innebærer mer bevissthet rundt mat (inntak) og ikke minst hvor mye jeg forbrennner. Jeg har funnet ut ca hvor mye jeg forbrenner i løpet av en dag og spiser 500 kcal mindre enn dette. I tillegg går jeg mye og trener litt styrke/pilates lignende øvelser for å styrke kroppen.

Dette har gitt meg resultater og har til nå gått ned drøyt 5kg, og har ingen planer om å gi meg, da jeg uten problem kan gå ned 10 kg. (er akkurat nå 160cm høy og veier 71 kg). Og mye av denne overvekten ligger på magen min.

Siden jeg helt tydelig har funnet balansen for inn og ut kcal og går ned i vekt vil jeg jo tro at jeg dermed forbrenner litt fett som etterhvert gjør at jeg vil bli slankere. Og det helt uten å bedrive spinning og sånt som visstnok skal være så fint.

Overalt er det jo også mange som sier at; klarer man å øke skrittantallet hver dag ved å gjøre små grep som å ta trappene, gå istedn for buss osv, så vil man også bli slankere. Men det tar jo selvsagt tid, men for enkelte (meg) så er det helt nødvendig at det tar litt tid, for hvis jeg tar et realt skippertak og går fort ned i vekt så vil jeg garantert sprekke og gå opp igjen.

Så spørsmålet mitt da er; fettet på magen vil vel forsvinne av en slik type "slanking" også, man MÅ vel ikke på død og liv spinne og jogge? Det er jo temmelig rart om man på ovennevnte måte klarer å gå need 10kg og så forsvinner ingenting på magen bare fordi man ikke spinner o.l?

Er det bare slik at om man skal ha kjappe resultater lønner det seg å kjøre hardtrening slik som spinning og jogging?

Hmm dette lurer jeg også på!

Gjest Gjest_Lene_*
Skrevet

Når man trener harde kondisjonsaktiviteter får man naturlig nok bedre kondisjon og kan forbrenne mer effektivt den tiden man trener senere. En person i dårlig form kan max kanskje klare å forbrenne 400kcal på en time, men en person i god form kan brenne 800kcal og bli like sliten. I tillegg har det noe med etterforbrenning og hormoner og gjøre, og ikke minst god helse og sterkt hjerte :)

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet
Når man trener harde kondisjonsaktiviteter får man naturlig nok bedre kondisjon og kan forbrenne mer effektivt den tiden man trener senere. En person i dårlig form kan max kanskje klare å forbrenne 400kcal på en time, men en person i god form kan brenne 800kcal og bli like sliten. I tillegg har det noe med etterforbrenning og hormoner og gjøre, og ikke minst god helse og sterkt hjerte :)

Ja nettopp, og derfor kan man like gjerne bli slankere av å trene mindre harde kondisjonsaktiviteter, bare at det tar lengre tid?

Gjest Gjest_Lene_*
Skrevet

Man forbrenner jo kalorier og blir slankere ja, men spesielt bedre kondisjon får man ikke.. Dog, jeg har aldri vært så tynn som da jeg gikk mange lange turer og ikke trente noe annet :) Gikk minst 1 1/2 time hver dag og spiste små, vanlige måltider, gikk ned fra 66kg til 59kg med en hastighet som tilsvarte 0,5 kg i uka.

Skrevet (endret)

Nettopp. Du ligger på moderat kaloriunderskudd, og da vil du gå ned over tid. Jeg tror forøvrig ikke på kjappe resultater, for når man trener mer, bør man spise mer, ellers bryter man ned kroppen sin. Jeg trener mye styrke, men tror ikke jeg har gått ned fortere enn deg, for totalt sett så tror jeg vi har ca samme kaloriunderskudd, dvs ca 500. Men jeg spiser jo mye. (I det siste har jeg kommet frem til at jeg bør spise mer)

Fettet på hele kroppen forsvinner med andre ord, men avhengig av hva slags kroppstype man har, er det noen områder som er mer gjenstridige enn andre. For min del gjelder det lår og rompe. Dette gjelder ikke alle damer, som en ovenfor her nevnte, det finnes mange damer som også har problemer med såkalte "love handles".

Endret av Mrs Shorty
leif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...