Gå til innhold

Hvilken sang i kirka under vielsen til Wenche og Tor Even?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvilken sang ble spilt i kirka under vielsen til Wenche og Tor Even fra *Jakten på kjærligheten*?

Det var nettopp tilbakeblikk på tv. Den sangen var så utrolig fin og litt uvanlig og annerledes enn standard sang...

Endret av nemonia
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Purpose av Nordraak, vi hadde den nettopp fordi jeg såg den på Jakten på kjæreligheten og fordi den var annerledes :jepp:

Endret av Agnethe
Skrevet
Purpose av Nordraak, vi hadde den nettopp fordi jeg såg den på Jakten på kjæreligheten og fordi den var annerledes :jepp:

Godt valg. Synes den var veldig fin. Hvordan fant du ut hva den het? :)

Skrevet

Jeg søkte som en gal på nettet, helt til jeg fant en side som hadde orgelmasjer og da kjente jeg den igjen :jepp:

Her kan du høre den, menyen til høyre finner du den :)

Og den er nydeligst med trompetist ;)

Skrevet
Jeg søkte som en gal på nettet, helt til jeg fant en side som hadde orgelmasjer og da kjente jeg den igjen :jepp:

Her kan du høre den, menyen til høyre finner du den :)

Og den er nydeligst med trompetist ;)

Sitter her med tårer i øynene. Å, som jeg fikk lyst til å gifte meg nå... I kirka... Det er liksom sosialt akseptert at jeg skal gifte meg borgelig siden foreldre og søsken har gjort det, men duuu det hadde vært fint med et lite kirkebryllup kun for den nærmeste familien...!

Skjønner godt at du hadde lyst på den sangen!

Skrevet

Kirkebryllup er fint, du kan gjøre det nesten slik som du vil.. ;) De har jo såklart noen rettningslinjer - men det blir bra..

Du kan jo ha HEF-vielse og spille denne sangen som ingangsmarsj ;)

Den er helt utrolig nydelig, jeg får frysninger når jeg hører den enda :jepp:

Skrevet

Ja, det går jo kanskje an det også... Vet ikke om det er vanlig å spille musikk på borgelige vielser. Broren til kjæresten min gifta seg i sommer i Stavanger tinghus, men der ble det ikke spilt noe musikk. Da var hele familien også med inn i vielsesrommet (20-30 stk). Ble trangt... Alt var over på ca 10 min også.

Hvis man vies i kirka, kan man da ha forlovere som ikke står i statskirka, eller som ikke er konfirmert og sånn?

Skrevet

Ja, det mener jeg går fint an - hovedsaken er at den ene av de som skal gifte seg står i statskirken :jepp:

Vi hadde til og med noe helt annet enn orgelmusikk på vei ut av kirken.. vi hadde introen til the bittersweet symphony av the verve.. :) og det gikk helt greit :jepp:

Skrevet
Ja, det mener jeg går fint an - hovedsaken er at den ene av de som skal gifte seg står i statskirken :jepp:

Vi hadde til og med noe helt annet enn orgelmusikk på vei ut av kirken.. vi hadde introen til the bittersweet symphony av the verve.. :) og det gikk helt greit :jepp:

the bittersweet symphony av the verve

:jepp:

Så stilig! Det var jo virkelig en god tanke... Liker smaken din. Skulle tro du var min ukjente kusine eller noe :ler:

Skrevet

:ler:

Vi ville ikke ha det så veldig tradisjonelt egentlig.. Å når vi valgte salmer, valgte vi de som hadde minst ord av "jesus" og "gud" rett å slett.. Å det va disse som var de fineste også :)

På bryllupsvideon ser vi at presten rocker til soloinnslagene samt utgangsmarsjen.

:skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...