Gå til innhold

Tale til bruden

Gjest forlover

Anbefalte innlegg

Gjest forlover

Jeg kan ikke dikte, og jeg vet ikke hva jeg skal skrive i talen!!!!!!!!!

Jeg har kjent bruden i 5 år, vi er gode venninner, men vi har jo ikke noen fortid sammen. Jeg kjenner ikke henne godt på de tingen hun gjorde som liten...

Jeg kjenner den tiden hun og hennes kommende mann har sammen.

Vi har vært mye sammen,men da alltid med menna våres.

Nei,uff....vet ikke hva jeg skal si!!!!!???

Noen som kan hjelpe meg med talen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei!

Har vært i noen bryllup der forlovere har hatt samme "problem" som deg! De har hatt en kort poengtering at de ikke kjenner brud fra barndomsår. Det som du kan gjøre er å vinkle talen mot hva du og din mann synes om henne og hennes mann - det vennskapet dere har sammen. Du kan jo feks høre med din mann om han har noen stikkord om henne, noen ganger ser menn andre egenskaper med andres personlighet enn vi jenter gjør. Kanskje han har sett noen sider som er morsomme og nevne om henne?

En annen venninne av meg hadde skrevet en medley til sin venninne og mannen hennes til deres bryllup, da krevde det jo litt da, feks at flere deltok, hvis ikke du er meget modig og flink å synge da ;)

Håper du fikk noen ideer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i samme situasjon som deg og begynte talen med at jeg var kjempestolt over å få være hennes forlover. Sa noe om at jeg tok det som et kjempekompliment at hun som var så lett å like valgte meg som hun først møtte på studiet. Så snakket jeg litt om typiske karaktertrekk ved henne, nevnte en morsom episode og sluttet med å takke for at jeg fikk være hennes venninne, at jeg var veldig glad i henne ønsket dem lykke til og tok en skål for kjærligheten og for vennskap til slutt.

Husk at en kort tale er en god tale. Det beviste kronprinsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje en av grunnene til at hun valgte deg, at du kjenner historien til henne og mannen godt? Skriv om hvordan de møttes, fnising, morsomme ting dere har gjort sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syns jeg at taler i bryllup ikke skal handle om barndommen til brud og brudgom (dette hører mer hjemme i konfirmasjonen), men om livet deres sammen, noen koselige historier kanskje?, om kjærligheten og om ønsker om fremtiden :)

Og gjør talen kort ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om hennes personlige egenskaper, hvis du har en litt morsom historie er det artig, men ikke nødvendig.

Begynn med et tankekart med stikkord du forbinder med henne / evt brudeparet, egenskaper, hendelser, osv. Alt du kommer på.

Så kan du begynne å bygge på hva du evt kan si noe om. Begynn med masse idéer, og så kan du plukke ut de beste til talen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg syns det høres ut som et supert utganspunkt at du faktisk kjenner henne fra den nære tiden, og har vært mye sammen med begge to.

Taler som tar for seg hele barndommen og ikke nevner forholdet til mannen i det hele tatt syns jeg ikke passer i bryllup!

Mange av de talene jeg syns har vært best i bryllup er der hvor man er litt ærlig og på en artig måte også gjør litt narr av/hunor ut av de sære/rare sidene til parret/personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forlover

Er kjempe mange fine tips her. Tusen takk.

Men kan ikke noen skrive en tale her, så stjeler jeg litt her og der, og mikser det inn med mine linjer...???

HJELP!! Vil dette skal bli minnefult, og...ja, det er jo til min kjære venninne. Men jeg er så HÅPLØS med å få ord på ting!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ogå være forlover, og var det i fjor sommer. Min erfarng fra den gang er at minst én historie, en opplevelse dere har sammen er bra. Jeg klarte ikke å komme på en eneste den gang selv, så det ble med å i en karakteristikk av brudens egenskaper + litt om brudgommen... Men uansett vil nok bruden være takknemlig for at du reiser deg og sier noen ord. (Det var heldigvis venninna mi! ;) )

Ellers vil jeg anbefale teksten Gode forlovertips! her på kvinneguiden! Jeg brukte den som en mal igår, som skisse til talen jeg skal holde neste gang, og det funka utmerka! Bare følg tipsene punkt for punkt, så kommer du helt sikkert på noe konkre som vil gjørtalen din personlig!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...