Gå til innhold

Drikke

Snorkie

Anbefalte innlegg

Vi skal stå for mat og drikke selv under bryllupet neste år, og har begynt å planlegge litt. Hvordan kommer dere andre til å servere drikken? I glassflasker, halv-liters flasker, 1 1/2 liters flasker, bokser?

Synes å huske at i det forrige bryllupet vi var i ble drikken servert av servitørene (vi stakk nemlig hjem mellom kirke og middag og spiste spekeskinke, og det ble jeg ikke tørst av :o - ventet i evigheter mellom hver runde servitørene tok så jeg kunne få meg en farris-skvett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha buffet,

servitører skal servere vin til maten pluss at vi skal ha en drikkebuffet med vann, mineralvann og øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å la servitørene servere vin og øl. Små glass flasker med brus skal vi ha stående på bordet. Vi kommer til å la servitørene servere glass med vin og små flasker med øl.

En av jobben til servitørene er jo å passe på at gjestene har nokk drikke , så vi skal la de gå rundt å passe på hele tiden. Vil ikke at folk skal vente en evighet på drikkevarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av hvor "fine" lokaler dere skal ha festen i; vin serveres enten fra flaske, eller i karafler (veldig stilig). Øl og brus kan godt serveres fra flasker, men pass på at disse ikke blir stående igjen på bordet, det ser ikke pent ut!

Farris serveres også fra flaske, de nye glassflaskene er veldig pene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode servitører serverer drikke og passer på at ingen glass er tomme - særlig ikke for farris eller vann, med mindre det er fjørten gjester pr servitør - da sier det seg vel nesten selv at det kan bli litt tomt innimellom. Et gjestetips kan jo være å si fra diskre til servitøren at han eller hun er skrekkelig tørst og få litt ekstra påfyll. ¨

Men min oppfatning er den at på et pent pyntet bord gjør det seg særdeles dårlig med flasker av noe slag. Dessuten blir innholdet varmt og ingen vil ha det, mens man likevel er tørst.

Mione

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...