Gå til innhold

Til varmere strøk i desember! Hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.. Vi er to jenter som vil til litt varmere strøk nå i desember.

Vi er ikke ute etter festing osv, men vil ha en kose tur med varmt vær, strand, litt små shopping osv. Vi vil at det skal være såppass varmt at man kan bade og gå i bikini.

Problemet er at vi ikke har råd til å punge ut 10 000 for en tur til thailand, noen som har noen forslag? Vi har tittet litt på egypt, og kanariøyene, men virker ikke som om det er så innmari varmt der.. Ikke varmt nok til stranliv..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_julie_*
Skrevet
Heisann.. Vi er to jenter som vil til litt varmere strøk nå i desember.

Vi er ikke ute etter festing osv, men vil ha en kose tur med varmt vær, strand, litt små shopping osv. Vi vil at det skal være såppass varmt at man kan bade og gå i bikini.

Problemet er at vi ikke har råd til å punge ut 10 000 for en tur til thailand, noen som har noen forslag? Vi har tittet litt på egypt, og kanariøyene, men virker ikke som om det er så innmari varmt der.. Ikke varmt nok til stranliv..

Det må nok bli en av de to du nevner der, tror jeg... Egypt er nok både bra og billig. Både i Egypt og gran canaria skal det være varmt nok til å bade i desember.. som en norsk sommer, tenker jeg - selv om dette ikke er den varmeste årstiden. Hvis ikke får dere følge med på restplasser (og "i siste liten"-billetter) - kan jo hende det dukker opp en restplass på uspesifisert hotell til Thailand, for eksempel. (dere kan jo også sjekke ut Kapp verde, som ligger noen timer sør for kanariøyene. Er nok dyrere der også, men kan jo hende at dere er heldige..)

Skrevet

I Egypt bør du unngå Hurgada. Døll sted ass.

Hellas er varmt i desember, husker Kreta, puhhhh!

Skrevet

Jeg var i egypt i fjor på den tida. Det kan absolutt anbefales. Det var varmt som en god sommerdag i Norge, og en 22-23 grader i vannet. På kveldstid tok jeg på meg ei strikkejakke, mens mannen gikk i skjorte med korte armer/ t-skjorte. Fungerte veldig bra!

Vi drar trolig tilbake på samme tid seinere. :)

(Vi var i Hurghada - og syntes det var et helt greit sted.)

Skrevet

Jeg var i Egypt, Sharm el Sheikh, i desember ifjor og det var flott strandvær.

Fikk iallefall solt meg alt jeg orket, og gikk kun i sommerklær. :)

Gjest Langt mot Nord
Skrevet

Dubai eller Goa har temp. på oppunder tredve.

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet
Jeg var i egypt i fjor på den tida. Det kan absolutt anbefales. Det var varmt som en god sommerdag i Norge, og en 22-23 grader i vannet. På kveldstid tok jeg på meg ei strikkejakke, mens mannen gikk i skjorte med korte armer/ t-skjorte. Fungerte veldig bra!

Vi drar trolig tilbake på samme tid seinere. :)

(Vi var i Hurghada - og syntes det var et helt greit sted.)

Hva synes dere om Egypt som ferieland? Og hva er best av Hurghada og Sharm el sheik? Hvordan er maten? Og er strendene bra? (det er mine viktigste kriterier nemlig..)

Hilsen ei som vurderer å bestille tur til Egypt på vinterstid.

Skrevet
I Egypt bør du unngå Hurgada. Døll sted ass.

Hellas er varmt i desember, husker Kreta, puhhhh!

Middelhavet er ikke noe å satse på i desember..... Kreta varmt i desember???? sikker på at du ikke mener september?? ;)

Skrevet

Takk for svar! Vurderer fortsatt egypt litt..

Ellers så tror nok ikke jeg heller at det er særlig varmt i hellas i desember :P

Skrevet
Takk for svar! Vurderer fortsatt egypt litt..

Ellers så tror nok ikke jeg heller at det er særlig varmt i hellas i desember :P

Ikke tvil om at jeg ville valgt Egypt, Sharm El Sheik!

Gjest SmallTalk
Skrevet

Gran Canaria i desember er definitivt varm nok til strandliv. Du må bare være selektiv på stedet du drar til. :)

Jeg har vært på GC tre ganger rundt årsskiftet, og har alltid hatt bra vær og god temperatur. Skal ned til rundt årsskifet i år også, og satser på bra vær denne gangen også. :)

Skrevet
Gran Canaria i desember er definitivt varm nok til strandliv. Du må bare være selektiv på stedet du drar til. :)

Jeg har vært på GC tre ganger rundt årsskiftet, og har alltid hatt bra vær og god temperatur. Skal ned til rundt årsskifet i år også, og satser på bra vær denne gangen også. :)

Ja hvor ville du valgt innen for GC?

Gjest SmallTalk
Skrevet

Et eller annet sted sør på øya. Jeg har bare vært i Puerto Rico, som er det desidert mest værsikre stedet på øya. Stedet er overbefolket av pensjonister, briter og tyskere på denne tiden, men været er sikkert og stranda er grei.

En annen mulighet er Playa del Inglés. Stedet ligger forholdsvis langt sør på øya, litt øst for Puerto Rico. Dette er et mye større partysted. Så vidt jeg har skjønt er det ganske værsikkert der også, men det er litt kaldere pga mere vind.

Skrevet

Jeg ville ikke valgt Playa del Ingles eller Puerto Rico.

Men heller Bahia Feliz, Maspalomas, San Augustin, Amadores eller Mogan.

Arguineguin er jo nordmennenes paradis, fint nok, men man vasser i norske der. Ellers er byen Las Palmas ok med fin strand.

Skrevet

Arguineguin er jo nordmennenes paradis, fint nok, men man vasser i norske der. Ellers er byen Las Palmas ok med fin strand.

Puerto Rico har er mye sikrere værmessig enn de andre stedene du nevner her. Arguineguin er jo nært, så det er vel ganske sikkert der også, men ellers kan det være stor forskjell fra f.eks Maspalomas til Puerto Rico..

Gjest SmallTalk
Skrevet

Vel, min erfaring er at det er stor temperaturforskjell mellom Amadores og Puerto Rico, enda det kun er 1km mellom de to stedene. Jeg gikk bort til Amadores en dag for å teste stranda der, og der holdt jeg virkelig på å fryse ihjel. Det var virkelig kaldt, og det blåste surt. Angra bittert for at jeg ikke hadde med meg genser da, ja. Når jeg kom tilbake til Puerto Rico var det minst 10 grader varmere, og det var bare å kaste av seg shortsen og singleten og legge seg ned på stranda.

Las Palmas er ikke å anbefale dersom de er ute etter sol og bad, slik jeg forsto TS sitt innlegg. Mye kaldere der enn sør på øya. Har du noen gang vært på GC rundt årsskiftet?

Gjest SmallTalk
Skrevet
Puerto Rico har er mye sikrere værmessig enn de andre stedene du nevner her. Arguineguin er jo nært, så det er vel ganske sikkert der også, men ellers kan det være stor forskjell fra f.eks Maspalomas til Puerto Rico..

Jepp! Man trenger ikke dra så langt som til Maspalomas en gang. Det er stor forskjell mellom Puerto Rico og Amadores.

Skrevet

i Sharm var vi mye i byen, Naama Bay. På Hardrock cafe ed masse andreskandinaviere. KFC, og midt i gågaten ligger en Libanesisk restaurant. Elsker å spise der!!!

Vi tok bilder i studio hvor vi kledde oss ut, og fotografen la til bakgrunn...

Vi tok taxi 20 min ut av byen til Alf Leila Wa Leila - agedans osv, lite marked, mat og annen underholdning.

Det var billigere her enn i Naama Bay.

http://images.google.no/images?hl=no&s...sa=N&tab=wi

Vi har vært på Sonesta Club, 3 stjerner, helt ok.

http://images.google.no/images?hl=no&u...oq=&start=0

og på himmelske 5 stjerners Hyatt Ragency.

http://images.google.no/images?hl=no&u...oq=&start=0

Skrevet

strendene ved sentrum tilhører hoteller og har mye gjester.

Er ikke fan av dykking enda, men kjpte meg en dykkemaske å tok på badesko. Badesko er et must om du ikke vil skjære deg når du går på koraller å titter på fiskene. Det så ut som en oase. HEEEElt nydelig.

Vi tok oxo buss i 6 timer til Kairo. Veldig flott.

I Sharm gikk jeg i norske sommerklær. Beveget meg fritt og fikk være i fred. Deilig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...