Gå til innhold

Cider med 0,7% alkohol og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gå det greit å drikke et glass med dette, eller må man være like påpasselig med å vente i 2-3 timer med å amme, evt, pumpe seg på forhånd osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg ikke skulle være noe problem.. jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med det ihvertfall.

Det er ikke noe poeng å pumpe deg, og kaste melken hvis det var det du mente? Promillen i melken er den samme som promillen du har i blodet, og den blir ikke lagret der..

Skrevet (endret)

Jeg drakk slik cider både i svangerskap og under amming. Det er snakk om så små mengder alkohol at det også kan finnes i helt vanlig mat etc.

Forresten - også i alkoholfritt øl som Munkholm etc kan det være opptil 0,7% alkohol. Og dette går jo altså under definisjonen alkoholfritt. Artikkel fra forbrukerrådet.

Endret av MellonCollie
Skrevet
Det tror jeg ikke skulle være noe problem.. jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med det ihvertfall.

Det er ikke noe poeng å pumpe deg, og kaste melken hvis det var det du mente? Promillen i melken er den samme som promillen du har i blodet, og den blir ikke lagret der..

Jeg tenkte å pumpe på forhånd og ha klart i tilfelle babyen ble sulten "for tidlig", men nå slipper jeg å tenke på det.

Jeg drakk slik cider både i svangerskap og under amming. Det er snakk om så små mengder alkohol at det også kan finnes i helt vanlig mat etc.

Forresten - også i alkoholfritt øl som Munkholm etc kan det være opptil 0,7% alkohol. Og dette går jo altså under definisjonen alkoholfritt. Artikkel fra forbrukerrådet.

Takk. Da tenker jeg at jeg kan ta meg et glass.

Skrevet

Jeg hadde heller ikke hatt noen betenkeligheter med å amme etter en cider. Ikke etter to heller, for å si det sånn.

Skrevet

Som andre skriver så regnes 0,7% som alkoholfritt når det gjelder øl. Og morsmelken har samme alkoholinnhold som blodet ditt, la oss da si at du drikker et glass vin, en vanlig øl eller noe annet som gir blodet (og melken) et alkoholinnhold på ca 0,3‰. Melk med 0,03% alkohol er, selv for en baby, en relativt svak drink.

Jeg ammer datteren min, og jeg kan kose meg med et glass vin eller to. Så lenge jeg holder meg til max to glass, fordelt utover mange timer en kveld ser jeg ingen grunn til å ikke amme henne selv om jeg har drukket vin.

Jeg vil si det sånn at det er ikke snakk om en vurdering av risiko ved å gi barn melk med alkohol, det er snakk om melk som etter normal oppfattelse er uten alkohol etter at mor har drukket litt cider, øl eller vin.

Må legge til at som gravid drakk jeg aldri så mye som en slurk vin, da ville jo fosteret fått samme promille som meg. Når det går gjennom morsmelken går det jo også gjennom barnets fordøyelse så det blir på en annen måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...