Gjest Anonymous Skrevet 10. august 2003 #1 Skrevet 10. august 2003 hei... jeg lurer veldig på hva jeg skal spise i melommåltidene mine... er ofte sulten.nesten hele tiden. men klarer aldri å finne ut hvilken mat som jeg kan spise i mellommåltidene mine UTEN å legge på meg. enten så er det karbohydrater i det, eller fett. har hørt at både frukt og grønt er fulle av larbohydrater som ikke er så bra når man slanker seg. med denne uvissheten spiser jeg det faste, knekkebrød, brød, og slikt som mellommåltid. noen som har noen gode tips til meg. vil spise og være mett... UTEN å legge på meg av de unødvendige usunne mellommåltidene. jeg er pfte sulten. vet ikke hvorfor. håper noen kan hjelpe meg.. takk.. klem meg
Gjest Poirot Skrevet 10. august 2003 #2 Skrevet 10. august 2003 Grønnsaker, som gulrot , blomkål og kålrabi.
:-) anna Skrevet 10. august 2003 #3 Skrevet 10. august 2003 Jeg sier som Bridget Jones: Innerst inne tror de fleste av oss kvinner at det ideelle er å ikke spise i det hele tatt. Og så får vi dårlig samvittighet hver gang vi åpner munnen for å spise noe. Her om dagen grep jeg meg selv i å ha dårlig samvittighet for at jeg drikker mye Farris - det er jo salter i det. Men så gikk det opp for meg at det vel var galskap. Det er da vel andre ting her i verden jeg kan plage meg selv med enn den svarte samvittigheten for å drikke vann med kullsyre. Snakk om i-landsproblem! Spis frukt med god samvittighet sier bare jeg.
Gjest Zalomine Skrevet 10. august 2003 #4 Skrevet 10. august 2003 Men om du er sulten neste hele tiden, da bør vi kanskje fokusere åp hva du spiser/hvor ofte du spiser hovedmåltidene dine? Er du alltid sulten kan vi jo anta at du spiser for lite/ikke ofte nok? Men ellers er jeg enig med de andre: spis frukt og grønnsaker med god samvittighet. Dog, sørg for at du ikke småspiser på slikt hele dagen og derfor ikke spiser skikkelig til dine større måltider, og at det er årsaken til at du alltid er sulten....
AUF Skrevet 10. august 2003 #5 Skrevet 10. august 2003 yoghurt godt, og det metter en stund... Du bør alltid spise endel proteiner til hvert måltid. det metter. Men velg magre proteiner... De karbohydratene en bør holde seg unna er vel de man finner i hvetemelsprodukter o.l. Kroppen trenger karbohydrater....Karbohydrater finnes forressten overalt - nesten... Det er det samlede antall kalorier og fett i forhold til forbruk som teller. Og da bør man tenke på at det bør være sundt, det vil si at maten inneholder stoffer som kroppen trenger. (vitaminer, energi, fett, proteiner, mineraler)
Gjest Anonymous Skrevet 11. august 2003 #6 Skrevet 11. august 2003 Ofte kan sultfølelse skyldes at kroppen har behov for væske - pass på å få i deg 3ltr. daglig. Knekkebrød med mye fiber er bra og mettende (viktig å skylle ned med masse vann). Det er forskjell på karbohydratkildene også da vet du,- karb. fra grovt brød trenger kroppen lang tid på å ta opp, mens loff er hurtige karbohydrater som raskt går inn i kroppen, og omdannes til fett hvis energibehovet et mettet. Ellers er grønnsaker fine mellommåltider. Fruktsukker er ikke ønskelig, men skal du se på sånne detaljer må du i grunnen vurdere hele kostholdet ditt. Spis alltid frokost, og senere hver 3-4 time. Lite hver gang! Magert kjøtt eller fisk (proteiner) bør inkluderes på et eller annet vis i alle måltider. Det finnes masse lektyre på området, hvorfor ikke ta en tur på biblioteket?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå