Gå til innhold

Oppussing av bad i borettslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Løsningen er å undersøke hvor gammelt rørsystemet er før man pusser opp. Er det gammelt, må man regne med at det må byttes innen rimelg tid. Sørg deretter for å bytte soilrør, osv når man tar badet, sånn at de kan koble seg på disse når resten av blokka tas. Da slipper man å rive nye bad. Få styret til å godkjenne dette. Det blir noe dyrere å pusse opp, og den kostnaden er det få som vil ta på seg unødig, det er jo borettslaget sitt ansvar...

Ser folk virkelig ikke nødvendigheten av oppgradert rørsystem når man bor i blokk?

Gjest me and my self
Skrevet
Løsningen er å undersøke hvor gammelt rørsystemet er før man pusser opp. Er det gammelt, må man regne med at det må byttes innen rimelg tid. Sørg deretter for å bytte soilrør, osv når man tar badet, sånn at de kan koble seg på disse når resten av blokka tas. Da slipper man å rive nye bad. Få styret til å godkjenne dette. Det blir noe dyrere å pusse opp, og den kostnaden er det få som vil ta på seg unødig, det er jo borettslaget sitt ansvar...

Ser folk virkelig ikke nødvendigheten av oppgradert rørsystem når man bor i blokk?

Joda, men de skjønner ikke hvorfor de må ta hensyn til det når de pusser opp badene sine. Mange har ikke helt skjønt konseptet med borettslag. :)

Skrevet

Jeg ser absolutt nødvendigheten av dette, men det jeg reagerte på i mitt tilfelle var at før jeg gjorde noe som helst med badet mitt kontaktet jeg styret og spurte om det var planer om en felles oppgradering av røropplegg og bad, og om det var noe jeg evt. kunne gjøre for at mitt bad skulle være "godkjent" ved en eventuell fellesjobb senere. Det fikk jeg negativt svar på, ingen planer og ingen retningslinjer. De hadde nylig tatt opp et ganske stort felles lån for å ta taket og en del vedlikehold av fasadene, og ville derfor vente noen år før de tok opp et nytt lån. Da må jeg bare innrømme at jeg ble ganske oppgitt når jeg ca. et år senere fikk brev i postkassa (fra samme formann som jeg kontaktet året før) om at de skulle i gang med å utrede behov og kostnader for felles oppussing av bad og rør og jeg var ikke blid da det ble vedtatt at de skulle i gang med jobben.

Jeg kommer (forhåpentligvis) aldri til å bo i borettslag igjen.

Skrevet
Løsningen er å undersøke hvor gammelt rørsystemet er før man pusser opp.

Nei, løsningen er å ikke bo i borettslag.

Skrevet
Nei, løsningen er å ikke bo i borettslag.

Du verden.

Skikkelig saklig og god argumentasjon, når man kan skjule seg bak "gjest"

Er ikke dette litt patetisk da?

Skrevet

Gjesten har jo rett. Hvis man ikke ønsker å ta den lille risikoen det er å bo i borettslag, så bor man ikke der. Enhver oppegående person skjønner at bygningsmasse må vedlikeholdes. Enhver oppegående person som vurderer å kjøpe en borettslagsleilighet med originalt bad, i et bygg som er fra 50-tallet, skjønner at det kanskje er nødvendig med reparasjoner på fellesanlegg. Verre er det ikke. Vil man ikke ha det sånn, men vil bygge sitt eget bad som ikke skal bli pigget opp, så velger man rett og slett ikke borettslag!

Og helt ærlig, folk som ikke har hatt omløp nok til å tenke seg fram til dette på forhånd, de synes jeg ikke spesielt synd på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...