Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i gang med en kur som innbefatter Pergo og Ovitrelle, og fant ut via en annen tråd her på KG at jeg bare kunne slutte å amme mens jeg tar Pergo og inntil to dager etter. Nå har jeg i tillegg tatt Ovitrelle og kan derfor (igjen...) ikke amme.

Er det noen som vet hvor lang tid det må gå før jeg kan begynne å amme igjen? Jeg finner ingenting om dette på nettet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står det virkelig ingenting om det i pakningsveiledningen?

Hvis ikke så gå innom ett apotek og hør med dem, hvis de ikke vet så må du ringe legen du fikk det av.

Skrevet

På Felleskatalogen.no står at den ikke skal brukes under amming, da det er overgang til morsmelken. Hvor lenge du ikke skal amme står det ikke.

Men Ovitrelle kan gi en falsk positiv graviditetstest i opptil 10 dager, så du har det i kroppen ihvertfall i 10 dager.

Skrevet

Jeg brukte de samme medisinene ved AIH tidligere, og jeg ammet ikke fra pergostart til et par dager etter ovitrelle'n. Fikk beskjed om å ikke amme av sykehuset, hormonene går over i melken. Og jeg ville absolutt ikke putte alle jentehormonene inn i den lille gutten min ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...