Gå til innhold

Hvilke barnehagesko skal ettåringen ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har parkdress og alt av utstyr bortsett fra sko som kan brukes nå og mot vinteren, noen som har tips? Både gode og dårlige erfaringer tas imot med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke kjøpe de dyreste gore-tex skoa, de er ikke sååå lenge ute i mange minus.

Høst og tidlig vinter: *hjernteppe her* Du vet de støvlene med fór inni.... Med plass til ekstra ullsokker. Da er føttene varme og tørre.

Til vinteren så er jo man ikke ut hvis det er mer enn 10 minus og/eller masse forurensing. (bor i Oslo jeg, så her er de minste ikke ute ofte fra 7 minus)

Skrevet

Her i huset har vi gode erfaringer med Dockboots som erstatning for både cherrox og gummixtøvler. Kvidde meg lenge for at vår jente på dengang ca 14 måneder skulle gå med tunge, stive gummistøvler og cherrox. Ullsokk inni og hun har vært varm og god hele tiden. Mange positive tilbakemeldinger fra barnehageansatte på småbarnsavdelingen også på de støvlene.

Eller har vi brukt Ecco sine vinterstøvler (syne de var lette i vekt og mindre klumpete enn mange andre), roobiez til innesko og joggesko fra geox. Men du må bare prøve deg frem til hva som passer best og husk plass til strømpebukse og ullsokk i vinterstøvlene. Ble noen bytterunder frem og tilbake før vi fant sko og støvler som passet jenta.

Skrevet

Vil bare nevne at det er viktig at skoen sitter godt, er lett å få av og på og helst ikke knyting.

Skrevet

Vil anbefale noen lette og halvhøye gore-tex-sko jeg da.

Disse kan barnet bruke både når det er tørt, og halvvått ute, slik at barnet slipper de "forferdelige" støvlene og cherroxene mange bruker.

Jobber på småbarnsavdeling selv, og vi er ute i mange timer (minst 4) hver dag, så ordentlige sko er viktig.

Skrevet

Vi har dårlig erfaring med Ecco, de var alltid kalde.

Favoritten av vintersko til småtroll er Elefanten, men de selges knapt noe sted i Norge. (Lett å få tak i i Danmark, om man er på besøk der...)

Ellers har vi veldig god erfaring med Ponny sine sympatex sko, som vi kjøper på tilbud hver vår...

Ellers støttes Dockboots eller lignende fullt ut som erstatning for støvler og cherrox. (Men vi brukte kun vinterskoene det første barnehageåret. De var sjelden lenge ute når det regnet, og gode gore-tex sko er gjerne skikkelig vanntette.) Dockboots har først vært aktuelt når han var litt større, og løp i søledammer selv.

Skrevet

De nye cherrox til Viking er noe du trygt kan satse på.

De har blitt mykere og mye bedre enn de var var i fjor.

Vi kjøpte et par i går. Disse blir fort utsolgt fikk vi beskjed om.

Skrevet

Ville ha lagt penger i noen skikkelige goretex-sko, jeg. Nå vet jeg ikke hvor lenge barnet ditt har gått, men det er viktig for både store og små å ha gode og stødige sko. Vi kjøpte høstsko fra Geox i noe som tilsvarer goretex.

Skrevet

Appropos dockboots, så har jeg observert at Skofus har fått sine egne neoprenstøvler. Ville tro disse var like gode som andre merker på markedet.

Jeg kommer aldri til å kjøpe cherrox til min gutt. Prøver å unngå klamme gummistøvler også.

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet (endret)

Jeg har et par helt nye superfit goretex vintersko i str 20 som ikke er brukt fordi jeg kjøpte de for små..også merka jeg dem med merkelapp samme dag som jeg kjøpte de, så jeg fikk ikke bytta i større størrelse i butikken..

kjøpte samme sko i en størrelse større som jenta vår brukte i fjor vinter, hun var aldri kald eller våt. Skikkelig lette sko som sitter godt på små føtter med "pigger" under slik at det er et godt grep vinterunderlag.

Har kjøpt samme sko i år også, er så fornøyd at jeg kommer til å fortsette med de i flere år =)

Innlegget er endret iht KGs regler. Kjøp og salg er ikke tillatt i forumet.

-jolie, mod

Endret av jolie
Skrevet
Jeg har et par helt nye superfit goretex vintersko i str 20 som ikke er brukt fordi jeg kjøpte de for små..også merka jeg dem med merkelapp samme dag som jeg kjøpte de, så jeg fikk ikke bytta i større størrelse i butikken..

kjøpte samme sko i en størrelse større som jenta vår brukte i fjor vinter, hun var aldri kald eller våt. Skikkelig lette sko som sitter godt på små føtter med "pigger" under slik at det er et godt grep vinterunderlag.

Har kjøpt samme sko i år også, er så fornøyd at jeg kommer til å fortsette med de i flere år =)

Innlegget er endret iht KGs regler. Kjøp og salg er ikke tillatt i forumet.

-jolie, mod

Var ute og kjøpte de skoene til jenta vår i dag, virker supre de. Kjempelette sko som satt godt på.

Skrevet

For oss sto det mellom Viking Gore-Tex og Kavat Defender. Valgte Kavat siden vi allerede har gore-tex. Hadde Kavat i fjor også, og de var supre. De er ikke vanntette, men vannavstøtende. De er veldig lette og få på en liten fot siden den er bred og har stor åpning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...