Havfrua Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Jeg lurer på om jeg skal velge en bok av Knut Hamsun til neste lesesirkel. Er det noen som kjenner litt til bøkene hans her og som kan anbefale en passende bok? Tar gjerne imot andre gode tips også.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Jeg liker veldig godt Markens grøde og Viktoria av Hamsun!
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Jeg synes Pan og Victoria er sommerbøker, mens Sult (spesielt) og Mysterier er høst/vinterbøker. Stemmer for Sult!
LadyB Skrevet 8. september 2009 #7 Skrevet 8. september 2009 Du kan egentlig ikke velge feil når det gjelder Hamsun... Uavhengig om dere liker boka eller ikke, er bøkene gode å diskutere og gjør de derfor egnet til lesesirkler.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #8 Skrevet 8. september 2009 Jeg vil anbefale Kama Sutra. Den er lærerik, utfordrende og kan by på mange spennende opplevelser om dere vil gjennomføre gruppeøvelsene. Om mennene deres vil være med, er jo det bare et pluss!
skrue Skrevet 8. september 2009 #9 Skrevet 8. september 2009 Markens grøde er utmerket. Det var den han fikk Nobelprisen for.
Kine28 Skrevet 8. september 2009 #10 Skrevet 8. september 2009 Jepp, Hamsun er bra uansett, men liker spesielt godt "Markens grøde" og "Victoria". Jeg gråt som en foss da jeg leste "Victoria" ...
bananbra Skrevet 8. september 2009 #11 Skrevet 8. september 2009 Jeg er veldig glad i Pan. Det er den eneste Hamsun-boken jeg har lest, men jeg liker språket og bildene veldig godt. Den er kanskje litt kort, men hvis det ikke har noe å si kan jeg trygt anbefale den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå