Kala __ Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Jeg har vært samboer i mange år, og han nekter å bevege seg ut på dansegulvet. Jeg på min side liker veldig godt å danse, og savner det enormt! Nå har jeg en mannlig singel kollega som skal på dansekurs, men ikke har lyst å gå alene, og jeg har snakket med samboer og han syns det er helt greit at jeg blir med min kollega på kurs. SÅ har jeg fått noen reaksjoner på dette her.. som går på om det virkelig er greit for samboer at jeg går og danser med en annen mann, og de hever litt på øyenbrynene. Sportsdans er jo ikke akkurat klinedans, og det er en flott form for trening. Hva syns dere? Er det flere som ikke ser noe problem i dette? Eller er det jeg som er "the odd one out"? P.S. Det finnes overhodet ingen seksuelle tiltrekninger hverken den ene eller andre veien mellom min kollega og meg.
feuerstein Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Jeg ser ikke noe problem med dette overhode, kos deg på dans!
Kala __ Skrevet 7. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2009 Jeg ser ikke noe problem med dette overhode, kos deg på dans! Det var akkurat det samboer sa også :-)
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Jeg kan ikke skjønne at det er noe problem, når samboeren din ikke har noe imot det. Ingen andre har noe som helst med å blande seg opp i dette. Drit i de andre. Dansing er jo, som du sier, trening. Jeg driver med kampsport, der er det også veldig mye fysisk kontakt med det motsatte kjønn, uten at noen har reagert på at jeg gjør dette med andre menn.
Kala __ Skrevet 7. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2009 Jeg kan ikke skjønne at det er noe problem, når samboeren din ikke har noe imot det. Ingen andre har noe som helst med å blande seg opp i dette. Drit i de andre. Dansing er jo, som du sier, trening. Jeg driver med kampsport, der er det også veldig mye fysisk kontakt med det motsatte kjønn, uten at noen har reagert på at jeg gjør dette med andre menn. Enig jeg, altså, jeg bare følte det muligens var jeg som var enten blåøyd eller naiv eller bare rar :-) Men det gjør godt å høre at det faktisk er andre som mener det samme som meg :-)
Gjest Ejala Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Eg har fått liknande inntrykk. No er eg riktignok singel, men då eg hadde kjærast, var det litt sånn om han syns det er greitt at eg dansar med andre enn han. Eg er med eit danseskule-opplegg som heiter Kom og Dans. Der byter man partnar undervegs i kurset(grunnleggaren meiner at man lærer betre av å danse med mange ulike, då alle har kvar sin stil sjølv om trinna er dei same), og alle dansar stort sett med alle. Men slik er det tydelegvis ikkje andre stadar, har eg fått inntrykk av. Det er tydelegvis sånn at dersom du dansar sportsdans eller selskapsdans(til dømes swing er vel meir selskapsdans enn sportsdans?), så dansar du anten med kjærasten, eller med ein singel partnar dersom du er singel sjølv. Fast partnar har man visst uansett, trur eg dei fleste har inntrykk av, og meiner.
Strix Skrevet 7. september 2009 #7 Skrevet 7. september 2009 Jeg kjenner par der den ene parten elsker å danse og den andre absolutt ikke. De holder på med dans som hobby og danser noen kvelder i uka. Det er en hobby, det er snakk om swing, salsa og lignende. Jeg ser ikke noe galt i det. Så lenge det er gerit for din mann så er det jo det som betyr noe så får de andre passe sine egne saker.
Michelin Skrevet 7. september 2009 #8 Skrevet 7. september 2009 Ser ikke noe problem med det, så lenge begge oppfører seg profesjonelt. Det blir jo som for profesjonelle sportsdansere.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #9 Skrevet 7. september 2009 Steinaaaaar, nå må du komme og ordne opp her!! Dette går da virkelig ikke an!
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #10 Skrevet 7. september 2009 Jeg har vært samboer i mange år, og han nekter å bevege seg ut på dansegulvet. Jeg på min side liker veldig godt å danse, og savner det enormt! Nå har jeg en mannlig singel kollega som skal på dansekurs, men ikke har lyst å gå alene, og jeg har snakket med samboer og han syns det er helt greit at jeg blir med min kollega på kurs. SÅ har jeg fått noen reaksjoner på dette her.. som går på om det virkelig er greit for samboer at jeg går og danser med en annen mann, og de hever litt på øyenbrynene. Sportsdans er jo ikke akkurat klinedans, og det er en flott form for trening. Hva syns dere? Er det flere som ikke ser noe problem i dette? Eller er det jeg som er "the odd one out"? P.S. Det finnes overhodet ingen seksuelle tiltrekninger hverken den ene eller andre veien mellom min kollega og meg. Den var morsom ja. Selvfølgelig kan du det. Det er da normalt å danse med andre når man er ute også
Kala __ Skrevet 8. september 2009 Forfatter #11 Skrevet 8. september 2009 Kanskje det bare er min bekjente som er særdeles gammeldagse og mistroiske til sine kjære :-)
LukaFrost Skrevet 8. september 2009 #12 Skrevet 8. september 2009 Dra på kurs samenmed kollegaen din du. Je ghar danset noen år og det er vanlig at man bytter partner med jevne mellomrom på kursene. På dansekveldene byr man opp andre uavhengig av sivil status. Det er sjelden å se noen som danser kun med sin egen ektefelle/samboer.
Kala __ Skrevet 8. september 2009 Forfatter #13 Skrevet 8. september 2009 Jeg vet ikke hva som er vanlig, jeg... Har aldri hatt partner som liker å danse, men jeg har jo huket tak i de av mine venninners partnere som danser ;-) Men da er det liksom litt annerledes.. da er de opptatt og jeg opptatt. Min kollega forsøkte seg på dansekurs i fjor høst, og tenkte at det sikkert kom til å være noen single damer på kurs. Og vitterlig, det var to stykker der. Men de kom ikke hver gang, så av og til måtte han enten stå over, eller danse med instruktøren. Av og til var det mannlig instruktør eller en annen singel mann på kurset, men han hadde forståelig nok ikke så lyst til å danse med de mennene. Derfor sa jeg at jeg kunne være med (etter å ha forsikret meg om at samboer syns det var helt greit), for det ER unektelig greit å lære seg en dans med fast dansepartner, da.. Og så heller bytte partner når trinnene sitter bedre.
LukaFrost Skrevet 8. september 2009 #14 Skrevet 8. september 2009 for det ER unektelig greit å lære seg en dans med fast dansepartner, da.. Og så heller bytte partner når trinnene sitter bedre. Faktisk ikke. Med mindre den man danser med er veldig god. Man lærer mer av å bytte bartner hyppig. Særlig hvis begge parter er nybegynnere.
Gjest Ejala Skrevet 8. september 2009 #15 Skrevet 8. september 2009 Faktisk ikke. Med mindre den man danser med er veldig god. Man lærer mer av å bytte bartner hyppig. Særlig hvis begge parter er nybegynnere. Signerer denne.
aline Skrevet 8. september 2009 #16 Skrevet 8. september 2009 Jeg har danset i maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange år, og danset pardans-danser nå i tre år. Min kjæreste danser også og er like fanatisk opptatt av det som meg, og dersom vi ikke skulle kunnet danse med andre partnere, single eller opptatt, ung eller gammel, tiltrekkende eller helt vanlig, så hadde det gått svært dårlig. Ser ingen problem med å dra på dansekurs med denne kollegaen altså, og tror nok endel blir overasket over hvordan alle danser med alle i dansemiljøene, ihvertfall de jeg har vært i. Faktisk ikke. Med mindre den man danser med er veldig god. Man lærer mer av å bytte bartner hyppig. Særlig hvis begge parter er nybegynnere. Sier meg veldig enig i dette, ved å danse bare med en partner, som også er nybegynner, lærer man mindre en om man bytter partner hele veien under læringen. Det å danse i par er nemlig MYE mer en trinn, og det er mange som tenker som du, men de blir automatisk veldig vanskelig å danse med for andre. Jeg har kommet ut for noen menn som omtrent kjefter på meg på gulvet fordi jeg ikke går dit de vil jeg skal gå, jeg forteller dem at de må FØRE meg dit de vil jeg skal, hvorpå de svarer "men X skjønner det, så du må jo bare gjøre sånn!!" Problemet er jo da at X går dit hun skal fordi hun vet hvilke turer mannen hennes kan, og hva han tenker når han gjør sånn og slik, ikke fordi han fører henne dit. For å si det slik, da blir det med den ene dansen fra min side, inntil mannen viser vilje til å lære å føre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå