Gå til innhold

Har ikke lyst å være her mer....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg skrev et innlegg under samlivsdebatten "Er det noen som synes sex utenfor ekteskapet er synd....." der jeg ønsket å komme i dialog med noen som deler mitt syn på dette, men som har opplevd å komme til kort i forhold til egne idealer.

Jeg presiserte tydelig at jeg ikke ønsket å få en storm av innlegg av typen : "jeg skjønner ikke at det går an å mene noe så dumt!"

Jeg vet at de fleste ikke deler mitt syn, og nettopp derfor tenkte jeg at her på KG kunne jeg kanskje finne noen å dele erfaringer med; men nei! Meningsmafian klarte ikke å holde seg tilbake.

Jeg synes det er dårlig gjort å ikke følge oppfordringer om å la en tråd få handle om det som den handler om.

Konsekvensene blir jo at folk blir sinte og irriterte og skuffet. Jeg kjenner det slik! Det er jo som om man IRL snakker med folk og blir totalt overhørt og ikke respektert. Jeg kjenner at det gjør noe med meg. Jeg får mindre lyst å dele tankene mine her inne. Alle som leser innlegget må kunne forstå at dette ikke noe "hvordan sorterer du tøyet ditt?" - tråd, men noe som går ganske i dybden. Da synes jeg det er skikkelig dårlig gjort å trakke ned et slikt innlegg!

Så takk for meg! Mulig jeg kommer tilbake når jeg har furtet ferdig. Akkurat nå kjenner jeg ingen trang til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg.

(...enda jeg var innom og stilte et spørsmål til han med kona... :oops: Men jeg sa ikkie min mening om det du spurte om, for det sa du tydelig at ikke var interessant.)

Forøvrig har jeg en venninde på 25 som lever etter det prinsippet, og hun er ikke i nærheten av å være gift enda. Men hun har det bra allikevel, i motsetnig til hva mange tror når temaet diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er einig med deg eg òg. Og sidan eg ikkje har lest den tråden: Eg lever òg etter det prinsippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tenkte det samme da jeg leste tråden din, Tiit.

Èn ting er om hovedinnlegget er vagt, men du sa klart ifra om hva du ønsket å diskutere i tråden.

Synes det er synd at det da skal oppstå et "hylekor" som argumenterer for sine egne valg, enda det er helt uinteressant i akkurat denne tråden.

Det gjør nok ikke noe om alle tar seg tid til å lese spørsmålet nøye først, og så svare på hva det spørres om - i denne type spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke tatt del i den tråden det er snakk om, men dette er jo noe som skjer i de fleste tråder stadig vekk! Det er vel det som kalles avsporinger? Tror det er noe vi bare må regne med. Se bort fra de svarene som er "på siden", da vel, og lytt til dem som har noe å si i forhold til det du spør om!

Personlig synes jeg det blir litt vel "dramatisk" å forlate KG på grunn av dette. :wink:

Men det er selvfølgelig ditt valg.

Håper likevel du blir, jeg!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kommer tilbake Tiit, jeg skjønner hva du mener når det gjelder tråden du startet. Synd at folk ikke kan respektere andre og ikke hyle og skrike om hvor teite andre har hvis de ikke har samme mening som dem selv.

...hm...unødvendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Anbefaler dere som "ikke skjønner" å lese Tiits formulering i hovedinnlegget.

Jeg synes faktisk dette var litt spesielt, pleier selv å synes det er ganske meningsløst å annonsere at man drar fra et forum - men dette er vel mer et hint til folk om å ikke ødelegge tråder, enn "stakkars meg, nå drar jeg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at jeg hyler og skriker om noenting, i mine øyne er det for dumt å forlate et forum for EN ødelagt tråd. Uansett hva den handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg synes er bemerkelsesverdig, det er at det ALLTID er noen som er innom alle trådene og skal mene og synse noe om ALT. Ganske så irriterende.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest hele tråden, men har skrevet der selv - var ikke ment som hets. Misforstod kanskje - av og til leser jeg kun det jeg klarer å vri det til...

Alle må gjøre som de selv føler. Det er det viktigste...

Håper du ikke blir altfor lenge borte.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiit

Jeg er litt enig med deg. Det er en del som føler

at de er nødt til å kommentere uansett. Og hvis du tilhører

en eller annen minoritet og søker etter likesinnede så er det

alt for ofte at majoriteten svarer og forteller hvor dum du er.

Og for ikke å snakke om alle de som er totalt uinteressert i

spørsmålet og som er nødt til å fortelle deg det!

Jeg synes det er svært interessant å høre hva andre har opplevd,

deres erfaringer og deres verdier. Det er hovedgrunnen til at

jeg er her. Og jeg synes helt klart at minoritetene er mer

interessante enn majoriteten.

Tiit, så jeg synes det er synd om du forlater forumet. Jeg mener

forumet bør også ha noen av de som synes sex er synd utenom ekteskapet og

som kan fortelle noe om hvor vanskelig det er å holde seg til man

er gift.

Gabriel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...