LukaFrost Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Ofte når jeg kjøper dongeribukser liker jeg de der og da, sitter fint og sånn. Problemet oppdager jeg ikke før jeg bruker de. Da siger de ofte ned og det blir litt småsagging. Det liker jeg ikke. Har jeg da kjøpt feil fasong eller feil størrelse? Eller begge deler? Jeg er ikke av de som bruker tusenlapper på dongeriukser, så ikke noen vits i å komme med forslag til dyre bukser. Jeg vil så gjerne ha bukser som holder seg på plass.
Hinata Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Trikset er vel å kjøpe bukser som er litt for små når man kjøper dem, og styre unna de med "halvstretch".
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Du må kjøpe buksen litt for trang. Om den sitter perfekt når den er nyvasket, så kommer den til å være for løs etter et par timers bruk.
FantasDick Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Sier som de andre her; kjøp de litt for små! Jeg kjøper alltid jeans som jeg må slite litt for å få på. Da passer de etter noen timers bruk.
Cata Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Sliter med samme problemet. Det er stretchen som gjør det tror jeg, men det er jo plent umulig å finne dongeri uten stretch lenger - hvis man ikke kler Levi's. (Vel, for å moderere litt, jeg vet det finnes, men ikke her jeg bor så da må jeg faktisk reise utenbys for å kjøpe en bukse som sitter.) Har imidlertid klart å finne en Henry Choice bukse med stretch som både sitter som den skal og som jeg klarer puste i, så fasongen har nok litt å si.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #6 Skrevet 8. september 2009 Ofte når jeg kjøper dongeribukser liker jeg de der og da, sitter fint og sånn. Problemet oppdager jeg ikke før jeg bruker de. Da siger de ofte ned og det blir litt småsagging. Det liker jeg ikke. Har jeg da kjøpt feil fasong eller feil størrelse? Eller begge deler? Jeg er ikke av de som bruker tusenlapper på dongeriukser, så ikke noen vits i å komme med forslag til dyre bukser. Jeg vil så gjerne ha bukser som holder seg på plass. Er det greit at buksen sitter så bra at den går littegrann opp i rumpen? Da er Levis 501 er et tips. Den sagger i hvert fall ikke. Sexy.
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 19. september 2009 #7 Skrevet 19. september 2009 Du må kjøpe dem et nummer eller to for små. Jeg pleier å kjøpe bukser som jeg akkurat ikke greier å få igjen glidleåsen på. Når jeg får gått med dem en tid (kan prøve hjemme eller ute med lang genser over) vil de passe akkurat fint.
Anaconda Skrevet 19. september 2009 #8 Skrevet 19. september 2009 (endret) Ja, de har nok rett de fleste her. Jeg må si at det er faktisk utrolig kjipt for det er ikke så veldig fristende å ta på seg den i utgangspunktet for trange buksa... blir noen gruuusome timer før det har "gått seg til." Jeg har opplevd noen ganger å komme hjem med for trang bukse, som også strammer etter at disse 2 timene er gått. Den buksa har jeg brukt 1 gang....og det var ikke den billigste heller. Jeg gir ekspeditrisen "skylden" for dette fordi hun ABSOLUTT skulle ha meg til å kjøpe den i et nr mindre! Hvis du ser på det på samme måten som meg kan du i alle fall begynne med å bruke belte.. Jeg synes det er definitivt finest uten, men jeg er faktisk litt opptatt av at klesplagg skal være behagelige også PS; jeg elsker tights (der toppen dekker rumpa) Endret 19. september 2009 av annipanni
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #9 Skrevet 21. september 2009 Ja, de har nok rett de fleste her. Jeg må si at det er faktisk utrolig kjipt for det er ikke så veldig fristende å ta på seg den i utgangspunktet for trange buksa... blir noen gruuusome timer før det har "gått seg til." Jeg har opplevd noen ganger å komme hjem med for trang bukse, som også strammer etter at disse 2 timene er gått. Den buksa har jeg brukt 1 gang....og det var ikke den billigste heller. Jeg gir ekspeditrisen "skylden" for dette fordi hun ABSOLUTT skulle ha meg til å kjøpe den i et nr mindre! Hvis du ser på det på samme måten som meg kan du i alle fall begynne med å bruke belte.. Jeg synes det er definitivt finest uten, men jeg er faktisk litt opptatt av at klesplagg skal være behagelige også PS; jeg elsker tights (der toppen dekker rumpa) Trange bukser er som høye hæler, det er snakk om tilvending. Jo mer man bruker det jo mer vant til det blir man. Bruk buksene dine ofte og snart så tenker du ikke over at de er litt trange, er mitt tips:-)
Anaconda Skrevet 22. september 2009 #10 Skrevet 22. september 2009 (endret) Trange bukser er som høye hæler, det er snakk om tilvending. Jo mer man bruker det jo mer vant til det blir man. Bruk buksene dine ofte og snart så tenker du ikke over at de er litt trange, er mitt tips:-) Men hva med SF? (sideflesket) ?? Det er liite pent, synes jeg! jeg er normalt slank, men jeg er ikke 14 lengre, og dermed ingen sylfide... Endret 22. september 2009 av annipanni
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 23. september 2009 #11 Skrevet 23. september 2009 Men hva med SF? (sideflesket) ?? Det er liite pent, synes jeg! jeg er normalt slank, men jeg er ikke 14 lengre, og dermed ingen sylfide... Det er det jeg tenker på også Hvis jeg kjøper buksa for trang så blir det tilsvarende meget ulekkert når ting blir pressa sammen og tyter ut. hoho, skal ikke være lett.
Vera Vinge Skrevet 23. september 2009 #12 Skrevet 23. september 2009 Det er det jeg tenker på også Hvis jeg kjøper buksa for trang så blir det tilsvarende meget ulekkert når ting blir pressa sammen og tyter ut. hoho, skal ikke være lett. Unngå bukser med lavt liv?
Gjest fisk Skrevet 23. september 2009 #13 Skrevet 23. september 2009 Unngå bukser med lavt liv? Jepp, kjeledress er tingen.
Vera Vinge Skrevet 23. september 2009 #14 Skrevet 23. september 2009 Jepp, kjeledress er tingen. Eh, hvis du ser i butikkene nå, fins det massevis av bukser som dekker det de skal, uten at de går hele veien opp.
Tink Skrevet 23. september 2009 #15 Skrevet 23. september 2009 Men hva med SF? (sideflesket) ?? Det er liite pent, synes jeg! jeg er normalt slank, men jeg er ikke 14 lengre, og dermed ingen sylfide... Muffins effekten :gjeiper:
lulle Skrevet 23. september 2009 #16 Skrevet 23. september 2009 Har samme problem som TS, og det irriterer meg grenseløst.....har imidlertid funnet ut at beste plassen å kjøpe dongribukser på er Mango. De holder fasongen hele tiden... - og absolutt ikke noe minus at de er billige:-)
ynskje Skrevet 23. september 2009 #17 Skrevet 23. september 2009 Det spiller jo ingen rolle hvor stram de er i livet, det er på rumpa og lårene buksene begynner å henge, uansett om buksene er fra Vero Moda eller Levis. Har en Levis 571 som jeg kjøpte litt for trang, altså fikk knappen akkurat igjen. Den er kjempesaggete selv om den fortsatt er stram i livet. Utrolig frustrerende å bruke mye penger på bukser som mister formen med én gang!!
Gjest Chiffon Skrevet 23. september 2009 #18 Skrevet 23. september 2009 Unngå bukser med lavt liv? Om jeg har bukser med høyt liv så tyter det desto mer og magen blir delt i to. Ikke spesielt lekkert det heller. Nei, da kjøper jeg heller en bukse som passer.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #19 Skrevet 23. september 2009 Det spiller jo ingen rolle hvor stram de er i livet, det er på rumpa og lårene buksene begynner å henge, uansett om buksene er fra Vero Moda eller Levis. Har en Levis 571 som jeg kjøpte litt for trang, altså fikk knappen akkurat igjen. Den er kjempesaggete selv om den fortsatt er stram i livet. Utrolig frustrerende å bruke mye penger på bukser som mister formen med én gang!! 571 kjenner jeg ikke til. Hvis du liker jeansen stram i rompa skal du heller prøve 501. (De har også andre modeller som sitter ganske godt.)
Gjest fisk Skrevet 23. september 2009 #20 Skrevet 23. september 2009 Eh, hvis du ser i butikkene nå, fins det massevis av bukser som dekker det de skal, uten at de går hele veien opp. :gjeiper: Unnskyld, jeg tar tilbake det med kjeledress. Jeg mener heller catsuit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå