Tulipan Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Ja, hvordan skal jeg få printet dette inn i hodet til min kjære??? Han tor nemlig at det bare er å møte opp på tinghuset (ja, her blir det borgelig vielse) og gifte seg.... Og ifølge min kjære, så kan vi jo bare ta festen en annen dag.... Dette kommer IKKE på tale Skal jeg gifte meg, så skal jeg ha festen samme dag. Tinghuset kan jeg gå med på, men å utsette festen noen mnd fordi han ikke vil "stresse", nei DER går grensen.....
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Dersom han ikke har sterke føringer til hvordan festen skal være, så kan du jo planlegge alt sammen alene slik at det bare blir å møte opp for ham. Men du bør jo informere ham om at du gjør det.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Dere er to om å gifte dere. Da må dere bli enige om hvordan dere skal gjøre det. Om han bare har lyst til å gifte seg, uten noe mer dilldall og store fester og styr og jævelskap, så er det like legitimt som at du har lyst til ha full prinsessepakke.
Nigo-san Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Han tor nemlig at det bare er å møte opp på tinghuset (ja, her blir det borgelig vielse) og gifte seg.... Han har jo strengt tatt rett i det da Fest og sånt er valgfritt tilbehør. Men hvis du ønsker fest veldig sterkt, og han var klar over dette, så synes jeg fyren faktisk i det minste bør late som han er litt interessert... Dere må jo bare komme fram til et kompromiss her. Har du fortalt ham at du blir lei deg over hans manglende engasjement, og spurt hva han forventer av dagen?
Bahia Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Lag en liste over hva du mener bør gjøres (han må selvfølgelig være enig) også fordeler dere ansvaret for de forskjellige punktene på listen mellom dere På den måten ser han hva som må bli gjort.
leirbål Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Spør ham hva han ønsker for bryllupsdagen. Skriv ned det, så du ikke overkjører ham. Du må nok innstille deg på å gjøre det meste selv, det tror jeg de fleste bruder må. (Det er bla. laget tråder om dette, her.) Be ham om å hjelpe deg med konkrete ting, men legg vekk tanken på å få ham til å bli like engasjert som deg. Min mann ville begynne måneden før, og jeg holdt på i elleve måneder med planene. Han forstod ikke at det var så mye å planlegge før rett før, faktisk. La ham godkjenne planene underveis, så blir det en dag dere begge kan nyte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå