Gjest Birka Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Hei. I barnehagen finnes en lærling som har vært sykmeldt over lengre tid. (+/- 1 år) Ville dere som foreldre brydd dere om det? F.eks sendt et kort, en blomst eller lignende. Eller ville dere bare gjort dette om det var en av de "fast" ansatte?
Michelin Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 (endret) Jeg tror det hadde kommet helt an på hvor mye jeg og barnet, hadde hatt med den personen å gjøre. Endret 7. september 2009 av Michelin
Gjest Birka Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Si det er lærlingen på barnets avdeling da. Som jobber like hardt som de andre på avdelingen, og som har like god kontakt med alle barna som de andre voksne på avdelingen
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Er det vanlig at foreldrene sender hilsner til sykemeldte i barnehagen, enten det nå er fast ansatte eller lærlinger??? Det hadde nå aldri streifet meg.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Er det vanlig at foreldrene sender hilsner til sykemeldte i barnehagen, enten det nå er fast ansatte eller lærlinger??? Det hadde nå aldri streifet meg. Ikke meg heller, og jeg ville heller ikke sendt hilsen til den hyggelige damen på ferskvareavdelingen i nærbutikken som jeg snakker med hver dag..
juliane Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Hvis man nå først syns det er naturlig å sende hilsner til sykemeldte ansatte spiller det vel ingen rolle hva slags tittel denne ansatte har?
Kylling Skrevet 7. september 2009 #7 Skrevet 7. september 2009 Jeg har jobbet mange år i barnehage og har aldri opplevd at foreldre har gitt en oppmerksomhet ved sykemeldinger. Jeg er ikke sikker på om jeg ville likt det heller.. Da er det hyggeligere med en gave ved barnehageårets slutt e.l.
Susan Sto Helit Skrevet 8. september 2009 #8 Skrevet 8. september 2009 Jeg har vært med på å gi blomster til en assistent som var sykmeldt en gang. Hun var da en av to ansatte i den barnehagen, og vi foreldrene ville veldig gjerne vise at vi satte pris på henne. Dette var tross alt en person som tok seg fantastisk godt av barna våre hver dag. Ga også en personlig gave til begge to da gutten vår sluttet i den barnehagen etter 6 mnd. (Fikk kommunal plass.) Den neste barnehagen han gikk i, føltes det ikke naturlig å gjøre noe slikt i. Det var flere ansatte som var sykmeldt rett som det var, men vi følte ikke vi hadde noe spesielt bånd til dem. Ga en oppmerksomhet til barnehagen da gutten vår sluttet. Det var ikke naturlig med noe mer. Synes dette bør gå mer på magefølelse enn noe annet. Gjør det som føles rett.
Kykkelikokos Skrevet 8. september 2009 #9 Skrevet 8. september 2009 Ikke meg heller, og jeg ville heller ikke sendt hilsen til den hyggelige damen på ferskvareavdelingen i nærbutikken som jeg snakker med hver dag.. Nå regner jeg ikke med at damen på ferskvareavdelingen tar seg av barnet ditt store deler av døgnet heller.
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 8. september 2009 #10 Skrevet 8. september 2009 Nei, det ville jeg aldri gjort.
MarianneE Skrevet 8. september 2009 #11 Skrevet 8. september 2009 Er det vanlig at foreldrene sender hilsner til sykemeldte i barnehagen, enten det nå er fast ansatte eller lærlinger??? Det hadde nå aldri streifet meg. ikke meg heller. TS Om du vil gjøre det blir det sikkert tatt godt i mot.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #12 Skrevet 8. september 2009 Ikke meg heller, og jeg ville heller ikke sendt hilsen til den hyggelige damen på ferskvareavdelingen i nærbutikken som jeg snakker med hver dag.. Overlater du barna dine til damen i ferskvareavdelingen da? Er ungene dine glad i henne? Jeg sender kort til lærere og ansatte i barnehagen om de er syke over lang tid. Noe jeg også gjør med kollegaer.
Gjest Gjest_Joanna_* Skrevet 8. september 2009 #13 Skrevet 8. september 2009 Overlater du barna dine til damen i ferskvareavdelingen da? Er ungene dine glad i henne? Jeg sender kort til lærere og ansatte i barnehagen om de er syke over lang tid. Noe jeg også gjør med kollegaer. Jeg jobber selv som ped.leder i bhg, og har litt blandete følelser rundt dette. Det er jo hyggelig å bli satt pris på, men for noen er sykdom noe veldig privat. Jeg ville personlig heller satt pris på en oppmerksomhet ved feks sommeravslutning etc.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #14 Skrevet 8. september 2009 Nå regner jeg ikke med at damen på ferskvareavdelingen tar seg av barnet ditt store deler av døgnet heller. Og så? Hun gjør en veldig god jobb
Gjest Dallandra Skrevet 8. september 2009 #15 Skrevet 8. september 2009 Skulle jeg fått oppmerksomheter fra foreldrene til alle de 50-100 ungene jeg har kontakt med i det daglige om jeg var sykemeldt tror jeg det ville vært mer belastende enn oppmuntrende. Man må jo gjerne takke for oppmerksomheten osv. Kan du ikke heller høre med flere foreldre og så gå til ledelsen og høre om de kunne sendt én ting på vegne av foreldrene? Selv om disse menneskene tar vare på barna våre så er det en tjeneste vi betaler dem for å utføre, og forholdet bør derfor holdes profesjonelt, synes jeg.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #16 Skrevet 8. september 2009 Jeg synes det hadde blitt en smule sært, for ikke å snakke om potensielt pinlig for dem som jobber der. Man bør etterstrebe å ha et profesjonelt forhold. Selvfølgelig er det hyggelig å f.eks. gi en avskjedsgave når barnet slutter i barnehagen, men man går vel ikke og gir oppmerksomhet til alle når de er syke.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #17 Skrevet 8. september 2009 Ikke meg heller, og jeg ville heller ikke sendt hilsen til den hyggelige damen på ferskvareavdelingen i nærbutikken som jeg snakker med hver dag.. Det var da en merkelig sammenligning. Den hyggelige damen i ferskvareavdelingen kan gi deg kjøtt over disk. Eller du kan gå i en annen butikk og kjøpe ferskt kjøtt. Sammenligner du virkelig dette med dem som tar vare på barnet ditt i timesvis hver dag???? Når det er sagt så ville nok ikke jeg heller sendt blomster til en ansatt i barnehagen som var langtidssykemeldt, lærling eller ei generelt sett. Hvis personen har vært borte i rundt et år så husker vel barnet lite om han/henne? Men om det var en person som barnet mitt var spesielt glad i, en som barnet mitt savnet og snakket mye om så hadde det vært annerledes. Men da ville jeg valgt å la barnet få lage et kort/ei tegning eller noe annet som kommer direkte fra barnet.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #18 Skrevet 8. september 2009 Og så? Hun gjør en veldig god jobb Du "glemte" å sitere en viktig del av spørsmålet: Er ungene dine glad i henne? Det er jo det som betyr noe. Barna blir faktisk ofte glade i dem som jobber i barnehagen. Og da kan det være naturlig for barnet å få lov å gi en oppmerksomhet, kanskje et kort eller ei tegning.
Kykkelikokos Skrevet 8. september 2009 #19 Skrevet 8. september 2009 Synes det blir feil om et slikt forhold skal holdes kun profesjonelt. Jeg tror og håper at barnet mitt blir glad i et stabilt barnehagepersonal, og vica versa. Jeg ønsker at barnet mitt skal få best mulig omsorg når det er i barnehagen. Ordet "profesjonelt" får meg til å tenke på at man bør holde fysisk avstand og distansere seg. Nå kommer det jo helt an på hvorfor man er sykemeldt, og hvor lenge man er sykemeldt da. Jeg personlig ville nok ikke ha sendt en oppmerksomhet, og det vil jeg ikke tro de fleste andre foreldre gjør heller. Derfor ser jeg ikke helt problemet om en eller to foreldre ønsker å gjøre dette for en assistent som kanskje betydde noe ekstra for barnet deres.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #20 Skrevet 8. september 2009 Du "glemte" å sitere en viktig del av spørsmålet: Er ungene dine glad i henne? Det er jo det som betyr noe. Barna blir faktisk ofte glade i dem som jobber i barnehagen. Og da kan det være naturlig for barnet å få lov å gi en oppmerksomhet, kanskje et kort eller ei tegning. Nei, jeg "glemte" ikke å sitere deler av spørsmålet. Jeg har faktisk ikke sitert noe av det innlegget i det hele tatt Men ja, barnet mitt er liker damen på ferskvareavdelingen på butikken vår veldig godt. Hun er en fantastisk trivelig dame Men jeg ville ikke sendt kort etter et års sykdom for det. For å sitere innlegget til den som faktisk siterte det innlegget du anklagde meg for å "glemme" deler av Jeg jobber selv som ped.leder i bhg, og har litt blandete følelser rundt dette. Det er jo hyggelig å bli satt pris på, men for noen er sykdom noe veldig privat. Jeg ville personlig heller satt pris på en oppmerksomhet ved feks sommeravslutning etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå