Gjest Gjest_Aud_* Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Vi skal pusse opp et hus, og har bestemt oss for å sette bort jobben fordi vi ikke har tid eller ork til å gjøre det selv. Vi må hente inn tilbud fra flere forskjellige, for vi aner ikke hva dette kommer til å koste. Det er snakk om å male panel i stue, tre soverom og entre. Noen som har gjort noe lignende og har en formening om pris, og hvor lang tid de bruker?
superlady Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Vi skal pusse opp et hus, og har bestemt oss for å sette bort jobben fordi vi ikke har tid eller ork til å gjøre det selv. Vi må hente inn tilbud fra flere forskjellige, for vi aner ikke hva dette kommer til å koste. Det er snakk om å male panel i stue, tre soverom og entre. Noen som har gjort noe lignende og har en formening om pris, og hvor lang tid de bruker? Jeg har ikke brukt profesjonelle malere til så mye arbeid, men har brukt det noen ytterst få ganger. Det ble dyrt og arbeidet de gjorde var ikke spesielt pent (noe som var veldig dumt, da grunnen til at jeg hyrte inn prof.malere var at arbeidet var komplisert og jeg ønsket at det skulle bli gjort pent. Han ene malte igjen en dør...) Har siden hørt andre si de ikke anbefaler bruk av profesjonelle malere og jeg skal ihvertfall aldri bruke noen igjen. Kanskje polakker er like flinke dersom dere ikke ønsker å gjøre det selv...? Jeg har ihvertfall ingen å anbefale!
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Svært så dårlig erfaring Superlady har. Prisene på håndtverkstjenester varierer mye fra by og land. Her jeg bor ligger prisen på ca 400,- /timen inkl mva. Be om pristilbud på hele jobben, det pleier å lønne seg fremfor å ta det på timebasis.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Jeg signerer superlady her. Pga visse omstendigheter så hyrte jeg inne et firma. Hele jobben med tapetsering og maling måtte gjøres på nytt pga dårlig arbeide. Dette var tapet som skulle males på. De malte vinduskarmer mm men jeg hadde gjort det mye bedre selv. Dårlig arbeid og dritdyrt. Aldri mer. Første gang jeg har leid inn folk sånn og så skuffet. Hvor er arbeidsmoralen og yrkesstoltheten henne?
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Ikke alle i bransjen er elendige. Be om referanser, eller forhør dere.
superlady Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Ikke alle i bransjen er elendige. Be om referanser, eller forhør dere. Min erfaring er også at man kan ta en del referanser med en god klype salt, med mindre man kjenner referansene personlig.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #7 Skrevet 7. september 2009 Min erfaring er også at man kan ta en del referanser med en god klype salt, med mindre man kjenner referansene personlig. Men hvor bor ts? Mye lettere på bygda her jeg bor... enn i byene;)
Suzy Skrevet 7. september 2009 #8 Skrevet 7. september 2009 Kjenner du ikke noen som jobber som maler da? I så fall kan du jo spørre ham om han vil gjøre jobben, eller om han kan anbefale noen.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #9 Skrevet 10. september 2009 Vi betalte 110kr m2 + mva for sparkling + maling av gips vegger og tak. Er superfornøyd! Vi leide dem gjennom prosjekteringsfirma, slik at vi visste at de kunne jobben sin. Fikk 2 ulike team i første og andre etasje. ser nå at de som tok 1. etg var flinkere, men 2. etg (kun soverom og gang) ser helt ok ut. Er selvsagt to forskjellige ting med gips og panel, gipen må jo sparkles mens panelen bør kvistlakkes osv. Vil likevel tro prisene ikke er så veldig ulike. Dette er på vestlandet (nær Bergen). Anbefaler at dere sjekker med folk dere kjenner, eller se om skoler/barnehager/andre offentlige bygg pusses opp i nærheten. Se på arbeidet som er gjort der, og lei inn samme firma om det ser bra ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå