Gå til innhold

Dating - positivt eller negativt å date hjemme hos hverandre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en annen tråd her om en som synes det er negativt (at han er mindre interessert i et forhold) når man dater hjemme hos hverandre fremfor ute. Jeg mener det er motsatt, at man ved å date hjemme viser mer personlige sider av seg selv ettersom man åpner opp hjemmet sitt. Hva synes du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg foretrekker å være på "nøytral grunn" til vi kjenner hverandre bedre. Jeg ville aldri blitt med en mann jeg ikke kjente og stole på hjem, og jeg ville heller aldri invitert en halvfremmed hjem til meg.

Skrevet

Jeg er enig med ts, det er mer personlig å møtes hjemme. Terskelen for å invitere noen hjem til meg er mye høyere enn for å møte noen ute på en kafe.

Skrevet
Jeg foretrekker å være på "nøytral grunn" til vi kjenner hverandre bedre. Jeg ville aldri blitt med en mann jeg ikke kjente og stole på hjem, og jeg ville heller aldri invitert en halvfremmed hjem til meg.

Her er jeg i utgangspunktet enig med deg. Jeg drar ikke fremmede menn inn i huset og drar heller ikke hjem til de di første gangene. Har noe med egen trygghet og sikkerhet å gjøre.

Samtidig så har jeg faktisk invitert folk fra nettet til overnatting uten at jeg noen ganger har truffet de IRL. Da har jeg kjent de over tid via diskusjonsgrupper. Da har det aldri vært snakk om dating, men bare en tjeneste/for å møtes.

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet

Når jeg inviterer noen på date hjemme hos meg så betyr det gjerne at jeg vil ha sex.

Men det kan jo være tvetydig det og..!

Holder jeg på med noen som jeg kun vil ha som elskere, så dropper jeg lett kaféturen og tar dem hjem.

Holder jeg på med noen jeg vil ha som kjæreste så vil jeg jo også ha dem med hjem.. :P

Jeg mener det pleier å være en bra ting da, det er mer personlig med hjemmelaget mat og en film i sofaen enn restaurant og kino. Men om du er i den situasjonen hvor du lurer på om det er seriøst eller ei (vet ikke om det er derfor du spør?), så bør du kanskje reagere hvis han alltid vil være hjemme eller evt gå på fylla og hjem til en av dere etterpå og aldri blir med på noe mer nøytralt og ikke-seksuelt som en kaffepause i lunsjen.

Skrevet
Leste en annen tråd her om en som synes det er negativt (at han er mindre interessert i et forhold) når man dater hjemme hos hverandre fremfor ute. Jeg mener det er motsatt, at man ved å date hjemme viser mer personlige sider av seg selv ettersom man åpner opp hjemmet sitt. Hva synes du?

Enig med deg - hjemmedating er positivt. Begynner vel ofte med en date ute, og om det går bra så blir det middag osv. hjemme hos meg/hun - enda mer privat, viser frem hjemmet sitt osv.

Skrevet

Det er positivt, vel og merke når man har blitt såpass godt kjent at man kan stole på at han ikke forventer at hjemmebesøk = overnatting.

Skrevet

Jeg begynner alltid med en date eller to ute, før jeg inviterer gutten hjem til meg. Enig i at det er mer personlig å ha daten hjemme. Men da må jeg nok ha kjent gutten en stund. Han jeg dater nå, inviterte jeg hjem til meg på første date. Men det er også fordi jeg føler meg trygg på han.

Skrevet

Dateing er vel noe vi alle gjør, har gjort eller kommer til å prøve. Men hvor skal nå denne Dateingen finne sted. Er noe helt annet.

Alle form for Dateing nå tildags burde finne sted på et offentlig sted hvor du føler deg vel, og ikke skal bruke tid på noe annet enn det å være med Daten din.

En resturant eller cafe er en god start. Her kan betjeningen stå for vasking, opprydding og servering. I mens kan du sørge for at du har den andre personens

fulle oppmerksomhet, og at du selv ikke sliter deg ut og ender opp med et intrykk av at du er en god husmor (mann eller kvinne)

Samtidig kan du også samenlikne denne personen med andre av samme kjønn, eller hvem vet. Kanskje du også møter en som er bedre. herhe

For de av dere som er veldig ferske kan jo også nettdateing være et sted å starte. Men da burde du velge sider som er helt Gratis. Feks. sider som www.onlyyou.no. Dette er en side som er GRATIS for alle og enhver. Og skiller ikke på Fattige og rike. Da slike nettsider for tiden koster mer en et månedskort på bussen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...