Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Nå har jeg fått prøver fra Tikei mineralfoundation. Prøvene jeg fikk var P2,N2 og W2, prøblemet er bare at jeg ser ingen forskjell på huden min. Alle ser på en måte likendes ut. Hva gjør jeg galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Påfører du i hele fjeset? Eller en stripe av hver? Lag striper av hver ved siden av hverandre. La den "smelte" inn i huden før du sjekker. Gå med en hel dag. Sjekk i dagslys også.

Skrevet
Påfører du i hele fjeset? Eller en stripe av hver? Lag striper av hver ved siden av hverandre. La den "smelte" inn i huden før du sjekker. Gå med en hel dag. Sjekk i dagslys også.

Ja jeg påfører i hele fjeset. (En nyanse om gangen slevfølgelig) og så går jeg med det en hel dag og sjekker i dagslys. Kanskje jeg skal prøve å lage striper vedsiden av hverandre for å se hva som smelter inn i huden...

Skrevet

Dette lurer jeg også på! Har fått N0, N1, W0, W1 og P1... Ser knapt forskjell på de når de ligger i boksen, og når de kommer på huden ser jeg jo ingen forskjell??? Jeg lager striper men blir ikke noe klokere likevel.

Tror det er jeg som har enormt dårlig blikk for sånt, men hva i all verden skal jeg gjøre da? Da jeg brukte på EM (golden fair) fikk jeg en venninne med blikk for sånt til å avgjøre, men nå har jeg bare en fargeblind kjæreste tilgjengelig dessverre...:ler: Den eneste boksen han klarte å skille ut fra de andre var den med ferskenfarget blush i...;)

Gjest Gjest_Gro_*
Skrevet

Jeg klarer heller ikke å se forskjell på de!

Puh, jeg er ikke gal XD

Da er det ikke så farlig hvemn man kjøper da, jeg bruker p2 ;)

Skrevet

Godt det ikke bare er meg :) Jeg trur ikke jeg har helt øye for slikt selv, prøver så godt jeg kan å studerere huden min i dagslys og foran speilet...Den jevner ut fint så er sånn sett fornøyd...Er bare litt redd for å dukke opp med feil nyanse, men har ikke fått rare blikk enda :P

Skrevet

Jeg syns heller ikke at det er lett å se hva som passer best.

Jeg tok litt av de jeg hadde fra bareMinerals (som jeg brukte før) på et hvitt ark. Tok så litt av hver prøve (jeg hadde litt flere prøver fra Tikei) og sammenlignet. Så prøvde jeg med de jeg syns lignet mest, og kom da frem til rett farge.

Jeg bruker P3, men kan også bruke N3 (tror jeg det var)

Trodde først at jeg måtte ha nr 2 av de jeg prøvde, men har jo vært litt sommer i år, så nr 3 var mer rett for meg.

Jeg syns at Tikei sine farger er mer lik bareminerals sine farger, en det EM sine farger er.

Skrevet

Jeg troooor jeg skal ha N0 eller W0 (har ikke prøvd de kalde tonene i det hele tatt da, men siden jeg kler varme farger bør jeg jo ha en noenlunde varm tone?), men er litt redd for om de kan være FOR lyse? Er de for kritthvite folk liksom? Prøver å sammenligne i forhold til N1 og W1 men blir ikke så mye klokere over hvilken som passer meg best. Jeg er jo ganske blek/hvit så sånn sett er det ingen overraskelse om jeg må ha de lyseste, men hos EM kunne jeg IKKE ha de lyseste da de ble for hvite...

Vanskelig!!!

Skrevet

Tar dere nok på på stripetesten? Jeg tok litt i lokket, puttet fingeren nedi og lagde en dekkende stripe (på halsen faktisk), og ventet. Viktig å sjekke i dagslys! Innelys er gjerne litt gult. Da ser du ikke om foundationen er for gul. Tok også bilde (med makro og uten blits) så jeg lettere kunne se. Da hadde jeg også tatt på et transparent pudder på, slik at det ikke skulle "skinne" rundt prøvene. Da blir det ihvertfall vanskelig å se hva som passer.

Skrevet

Tar nok ja, er full av striper føler jeg. Har prøvd å sjekke i dagslys men da ser jeg jo hvertfall ingenting, null forskjell. Men så har det vært ganske mørke skyer ute i dette dagslyset så jeg får kanskje vente til en dag det er sol.

Hvis ikke får jeg droppe hele prosjektet og holde meg til EM, dette gidder jeg ikke mye lenger altså...;)

Skrevet

Takk Jade :) Ja jeg har prøvd stripene nå i dagslys og på badet, så jeg tydelig at W2 blei for gul...Så det står mellom P2 eller N2. Da jeg tok såpass dekkende striper som syns, er det meningen at de skal gå helt i ett med huden (tok noen tykke striper), og dersom de ikke gjør det, er de da for mørke? (sorry mye spm, men har aldri brukt mineralfoundation før..)

Skrevet (endret)

Den skal være mest mulig lik, ihvertfall.

Her er en tråd som kan være til hjelp: https://www.everydayminerals.com/index.php?...4&id=150119 (fra Everyday Minerals, men prosedyren er jo det samme uansett merke)

After you receive your samples, swatch them down your cheeks & chin all the way to the jawline to compare each shade against the skin on both your face and neck at the same time. It is best to compare the shades under various lighting conditions. Any obvious contrast between the foundation color and your skin is the proof that the color is not right for you. The shade that seems to disappear into your skin is your best match. Some people spritz their face with water after applying the swatches to hasten the melding process of the mineral makeup to the skin and then make the comparison.

Er ganske nybegynner i dette selv :)

Endret av Jade
Skrevet

Jeg ser ikke forskjell før og etter påføring av Tikei sin foundation jeg da... Om jeg bygger opp med 4-5 påføringer kan jeg begynne å ane litt dekkevne. Ikke imponert.

Gjest smallfish
Skrevet

Jeg er heller ikke imponert over Tikei, selv om jeg synes den dekker bedre enn EM. Finnes det mineralsminke som dekker enda bedre enn Tikei? Jeg er lei av å lete, går mye penger med til å prøve ulike merker. Vil ha en som dekker godt, men innser at kanskje jeg bare må kjøpe meg en vanlig flytende foundation..

Skrevet

Litt OT.

Noen som har forslag til en fluffy børste jeg kan bruke til den grønne concealeren fra TiKei? :)

Skrevet

Fluffy børste? :klø: Jeg bruker den tetteste, minste kosten jeg har med den. Men så legger jeg den over røde prikker og kviser, da. Du har kanskje store røde partier i huden som du vil dekke over? En slik kost vil jeg tro er fin til det.

Tikei sine koster er jeg forøvrig godt fornøyd med. Kjøpte dette settet:

http://www.tikei.se/produkter/borstar/borstar_kit.asp

Skrevet
Jeg er heller ikke imponert over Tikei, selv om jeg synes den dekker bedre enn EM. Finnes det mineralsminke som dekker enda bedre enn Tikei? Jeg er lei av å lete, går mye penger med til å prøve ulike merker. Vil ha en som dekker godt, men innser at kanskje jeg bare må kjøpe meg en vanlig flytende foundation..

Kiss Me minerals (norsk merke) dekker veldig godt, og har kremete finish. Du får kjøpt den hos www.kissme.no

Skrevet

Jeg syns nesten forskjellen mellom fargene var FOR stor. Bestilte C1, C2, P1, P2, N1 og N2, og syns det var stor forskjell mellom dem. Det blir C2, kunne under tvil brukt Peach, men syns både den og Neutral var for gule for meg.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg bestilte noen prøver i N-skalaen og W-skalaen. Jeg har varme farger, men selv de nøytrale fargene synes jeg var veldig gule, selv om det står at denne skalaen bare går svakt mot gult..

Dere som har prøvd Peach-fargene, har disse mye rosa i seg?

Skrevet
Jeg bestilte noen prøver i N-skalaen og W-skalaen. Jeg har varme farger, men selv de nøytrale fargene synes jeg var veldig gule, selv om det står at denne skalaen bare går svakt mot gult..

Dere som har prøvd Peach-fargene, har disse mye rosa i seg?

Dette forvirret meg også litt, for jeg trodde jeg var varm, men ser at den ENE peach-prøven jeg bestilte kaaanskje passer best (nei, jeg har ikke kommet lengre med prøvene siden sist jeg skrev i denne tråden... :ler: ). Men det var selvfølgelig P1 (bestilte ørten i de varme tonene), og jeg tror jeg trenger den lyseste, som jeg ikke har prøve av.

Trodde det bare var jeg som så litt feil, men da kan det jo godt hende at peach også passer oss varme?

Snodig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...