Furstina Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Min son ropade på mig i går förmiddag. Han och lillasyster satt och åt frukt framför TVn i väntan på att klockan skulle bli tillräckligt mycket för att gå ut. "Titta här, på tanden mamma" sa han. Första tanden är lös. En liten framtand hänger fram och lossnar snart. I bilen senare pratar han om att Tandfen kommer snart. Tandfen Ja just det, ännu fler påhitt som en mamma/pappa ska spela med i (jag tänker på julenisse, påskhare och annat). Jag frågade sonen om vad han tror händer och han tror att man lägger tanden någonstans och så får man pengar. Från tandfen. Eller mamma och pappa. Kanske 100 kr. Eller 1000 kr ville han ha! Nej 500 räcker kanske. Jag minns att det var en tand i ett vattenglas och sen låg det en peng, ett mynt, i vattnet på morgonen i stället. Hur gör ni?
Gjest svanungen Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Hos oss ble tennene lagt i et lite glass med vann på kvelden. Morgenen etter lå det en 10'er i glasset, istedet for tannen. Om det var tannfeen eller mamma/pappa spilte forsåvidt liten rolle, men det var stor stas å finne pengene der om morgenen! "Noe" hadde skjedd i nattens mulm og mørke
Zealuu Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Tann i vannglass som magisk erstattes med en mynt i løpet av natten er slik de fleste jeg kjenner har opplevd tannfeen. Dagens kurs ligger kanskje nærmere 20 enn 10 kroner, dog..
Helen Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Vi legger tannen i et eggeglass, i løpet at natten har tannfeen vært der og lagt igjen noen kroner. Det varier litt hvor mye de får, men mellom 20 og 40 kroner (det kommer ann på hvor mye småpenger jeg har i lommeboka )
Wildy Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 HEr har også tenner blitt lagt i ett glass med vann og på mystisk vis blitt forvandlet til småpenger i løpet av natta. Og som over her, beløpet har variert litt etterhvor mye småpenger jeg har på det aktuelle tidspunktet. Hørte om ei som gav 100 kr for første tann som løsnet.Ser for meg hvilken kostnad dette kommer til å bli etterhvert, for ikek å snakke om med flere barn......Det er faktisk mange tenner som skal ut.....
Gjest gul3 Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Når eg var liten la eg alltid tanna i ett glass med vann på kjøkkenet, og dagen etterpå var eg 10-20 kr rikere.
Gjest gul3 Skrevet 7. september 2009 #7 Skrevet 7. september 2009 Trodde jo det var tannfeen som kom med pengene i begynnelsen, men fant jo ut sannheten når eg fant to fyrstikkesker med fin dekor som hadde mitt navn og min brors navn på, og som inneholdt masse små tenner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå