Gå til innhold

Farge håret brunt fra blondt

Anbefalte innlegg

Gjest Bruuuunfarge
Skrevet

Hei! :)

Jeg har vurdert å farge håret mitt brunt i det siste, og grunnen til det er at jeg begynner å bli dritlei etterveksten som jeg får som blondine. Jeg har orginalt en sånn ganske nøytral/grå aktig stygg brunfarge.

Fargen jeg har lurt på er fra 4.15 L'oreal Recital Preference, men jeg er da litt usikker på om det er litt skummelt å farge håret sitt fra blondt til så mørkt brunt? Kan jeg riskiere å få sånne stygge skjær eller noe?

Jeg har absolutt ikke plantiablondt eller noe, en ganske lys blond farge(som er littujven her og der gult/oransj, en annen grunn til at blondt ikke fungere så godt på meg).

Er det noen som har noen gode råd til meg, eller kan jeg bare kjøre på?:P Skjønner at de fleste vil anbefale frisør, men pengbonka har ikke stort til overs for tida: /

HCo6_13.jpg

(Link til den fargen jeg tenkte på)

På forhånd sier jeg takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville begynt med en lysere brun nyanse om jeg var deg, å gå fra helt lys til helt mørkt er et stort sjokk. Du kan jo prøve deg på en semipermanent farge først, som er litt lysere brun, for å se hvordan du føler om det.

Skrevet

Jeg skal også muligens, kanskje, sannsynligvis gå fra lys blond til mørk. Så her må jeg følge med. Er riktignok naturlig blondine med ganske lyst hår etter sommeren, men nå har jeg lyst til å bli mørk. Si fra hvordan det går da! ;D

Skrevet

Her snakker jeg av erfaring. Jeg hopper svært ofte bra blondt til brunt- brunt til blondt.

Svært ofte vil en slik hjemme hårfarge bli mørkere enn det esken sier. Velg derfor alltid en tone lysere enn det du vil ha. Selfølgelig gjelder dette ikke alle, men om du ikke vet hvordan håret ditt tar farge så anbefaler jeg å gjøre det.

Når en går fra blondt til brunt, er det veldig mangen som er redde for det grønnskjæret. Det har ikke skjedd meg, men det kommer litt an på hvilke pigmenter du har i håret fra før av. Om du ikke har noe i mot røde pigmenter i hårfargen, ville jeg valgt det, rødt motvirker grønt. Jeg tenker ikke på veldig røde farger, men f. eks. gylden brun. Navnet på fargen sier det meste. Dessuten synst jeg det blir mye penere med litt varme farger! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...