Gå til innhold

eksen tar kontakt hele tiden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå snart 2 og en halv månede siden eksen min gjorde det slutt med meg. grunnen var at hun ikke følte at det funket mellom oss lengere.

Jeg har enda følelser for henne, men jeg har det ikke så alt for ille om dagene. Hun tar som regel kontakt vær dag og spør hele tiden om hvordan det går med meg, hvordan jeg har det om dagene og lignende. Hun har selv sakt at det skal gå en vei med kontakten, og det er fra meg til henne..... Men det virker som at hun bare må ta kontakt.

Det er ikke det at jeg har noe imot at hun sier hei innimellom ogsånt, men når det skjer vær dag så blir det litt værre for meg. jeg har tidligere sakt at jeg ikke vil ha så mye kontakt fordi jeg vil prøve og komme meg 100% over henne, og hun nikker og sier seg enig. noen dager etter at jeg har sakt det så kontakter hun meg igjen... spør om hvordan det går med meg og at jeg bare må si ifra hvis jeg vil prate med henne om alt.

Hvorfor gjør enkelte slik? Når de selv sier at de skal gji den personen det gjelder tid for og komme seg videre, men alikavell så tar de kontakt..

Hvorfor gjør hun dette? Jeg er i en modus som sier at det aldri vil bli noe mer mellom meg og henne, så derfor er jeg litt redd for at det skal komme falske forhåpninger for meg inne i bildet..

Noen som kan komme med et innspill?

takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun vil antageligvis vite om du sitter og depper over henne eller ikke og vet og stadig ta kontakt så har hun fortsatt et lite tak på deg. Det er som hun ikke vil la deg gå 100%. Det beste du kan gjøre er å ikke svare på denne kontakten, for det er det som er det beste for deg akkurat nå.

• Liker 1
Skrevet

Signerer breakeven her.

Så lenge hun tar kontakt så har hun deg på en måte.

Bare si til henne at du ønsker å bryte kontakten for du trenger å gå videre med ditt liv. Så lenge du svarer på sms, mns, tlf osv så blir du hengende igjen hos henne siden du fortsatt ha følelser.

Skrevet

Det er bare det at jeg vil liksom prate med henne. blir liksom litt gla når hun prater til meg, noe som jeg egentli ikke skal bli.... å når jeg tenker på å bryte all kontakt, så vil jeg egentli... men med meg selv så vet jeg egentli at det er det beste jeg kan gjøre for meg selv...

Noen som har vært borte i den samme situasjonen? va skjedde når dere kuttet all kontakt med eksen? ble det bare bedre og bedre etter som tiden gikk for dere? ble eksen mere innpåsliten? Er redd for at eksen skal bli enda mere innpåsliten hvis jeg ikke svarer på kontakten hun tar med meg..

trenger alle tips jeg kan få!

takk.

Gjest Gjest_angie_*
Skrevet

Selvsagt blir du glad når hun tar kontakt, og på mange måter virker det lettere å holde kontakten enn å bryte helt. Men jeg er enig med resten her, hun holder litt på deg nå og det går treigere for deg å komme helt over henne.

Det er mulig hun gjør det litt fordi hun har dårlig samvittighet og, et forsøk på å være snill. Men om du har sagt klart i fra til henne at du ikke vil ha kontakt så er det nok faktisk hun som lengter litt etter deg og lurer litt på om du tenker på henne osv. Uten at hun vil ha deg tilbake altså, hun klarer bare ikke å gi helt slipp. Noen mennesker takler bare ikke "endings", derfor gjør de slik.

Jeg ble dumpa av en fyr som i begynnelsen dreit i å ta noe kontakt med meg, naturlig nok siden han dumpa meg for ei annen og var opptatt med den nye forelskelsen en stund. Men det var egentlig en bra ting, for når han først begynte å ta kontakt igjen så var jeg over den verste savne-perioden og klarte faktisk å si nei til å møtes (selv om det var det eneste jeg ville ikke så lenge før). Jeg tror månedene med null kontakt hjalp veldig i prosessen å komme over han. Selv om det er tyngre og vanskeligere så går det ti ganger så fort.

Du må bare si klart i fra nok en gang at hun ikke skal ta kontakt, og bite tennene sammen og ikke svare om hun gjør det. Det er alltid den som blir dumpet som må få bestemme når man eventuelt skal være venner igjen, den som dumper må holde seg unna og vente til den andre blir klar. Og kanskje innse at den aldri vil bli det.

Gjest Gjest_angie_*
Skrevet

Forøvrig er det ikke så uvanlig at eksen blir enda mer innpåsliten når du bryter kontakt, først da får hun/han skikkelig panikk og kjenner på savnet. Det er heller ikke et spesielt ukjent fenomen at de da plutselig angrer seg grønn og blå og skal ha deg tilbake..

Så vær forberedt på det og, du må være skikkelig sterk for å komme deg gjennom det når eksen din ikke lar deg være i fred. Husk at det ble slutt for en grunn og at grunnen til at hun tar kontakt nå og muligens vil mase enda mer om du trekker deg tilbake er bare at hun ikke takler brudd spesielt godt.

Med litt flaks så respekterer hun deg og gir seg da. Men hun har nok sikkert litt vondt hun og, og vil ha det ekstra vondt om dere bryter all kontakt, men det vil bli bedre for dere begge når målet er å komme over hverandre helt.

Lykke til :)

Skrevet

Takk for gode svar:) det hjelper og få høre det fra flere:D

har hatt et par krangler i ettertiden, og da sa hun at hun rett og slett ikke trudde det ville funke mellom oss som venner.. noe jeg sa meg enig i... men med en gang jeg sa at jeg var enig i det, så ble hun desperat... ville liksom ikke miste meg og ville ha kontakt med meg å alt det dær.

Virker nesten som at hun vil høre fra meg at jeg for alt i verden ikke vil miste henne som venn... når hun selv foreslår det, så sier jeg meg bare enig.. å da tar hun det tilbake på en måte. men jeg skjønner liksom ikke... hvis det ikke fungerer som kjærester, hvorfor i all verden vil hun da være venn med meg? for meg så virker det som at faktorene som gjorde det dårlig for oss som kjærester, har også mye å si hvis det skal være et vennskap....

Skrevet

Hun vil ha i pose og sekk - hun vil at du skal være der for henne, uten at hun trenger å være der for deg. Jeg ble helt knust da det ble slutt mellom meg og eksen min, jeg hadde trodd at vi skulle være sammen for alltid... Vi hadde ingen som helst kontakt i tre måneder, fordi jeg ville ha det sånn, og der og da føltes det lenge. Men da vi traff hverandre igjen fant jeg ut at det ikke hadde gått lang tid i det hele tatt - men lang nok tid til at jeg var helt over ham. Så det er nok lurt å kutte ut kontakten i en periode og at det evt. er du som er den som kontakter henne når du er klar for det, og ikke omvendt. Etter en stund ser du at det går helt fint å være alene, og det finnes faktisk andre fisk i havet...ganske mange også.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Si ifra at du ikke vil ha kontakt med henne. Dersom hun ringer igjen, gjentar du det og avslutter samtalen.

Hun gjør det vanskeligere for deg ved å mase på deg.

Skrevet

Jeg er i nøyaktig samme situasjon som deg! Min ex sa til meg at hun vil ha meg som venn fordi jeg er en utrolig bra kar og det var jo en grunn for at hun ble sammen med meg...

Bullshit! Hun er bare ute etter å ha en person som hun føler seg trygg med. Etter å ha vært sammen en lengre periode vokser man seg på en person og det er umulig å ikke savne vedkommende selv om det var et stygt brudd...

Dama gjorde det slutt med meg for 2 mnd siden, og for 1 mnd siden ba jeg om å bryte kontakten. Hun var som eksen din er i starten... ringte, sendte melding etc. Men etter 1 uke tok det slutt. Nå i ettertid tenker jeg på henne hele tiden, og etter jeg traff på henne ved en tilfeldighet i helga greier jeg ikke å se etter muligheter for at hun skal ta meg tilbake.

Mest sannsynligvis kommer jeg til å trenge ytterligere 2-3 mnd før jeg er over henne, og kanskje da kan vi bli venner :) Du får ha lykke til med å bli kvitt følelsene dine, men av hva jeg har hørt fra et par eldre kompiser av meg blir man egentlig aldri kvitt dem helt, man bare glemmer. Så snart de har møtt henne igjen er det plutselig veldig vanskelig igjen.

F.eks: En kompis av meg var sammens med ei da han var på min alder (20-21). Han traff henne igjen for 2 uker siden, og hun har vært sammens med samme kisen i 5 år, er gift med 2 barn. Han har også ny dame, men likevel ble det utrolig vanskelig for han... spesielt når de drakk sammen, og han fikk se henne kysse mannen sin. Det ble for mye for han og han måtte bare dra hjem.

Dette er en min største frykt: Vil smerten noensinne forsvinne? Jeg elsker henne utrolig høyt og det var ikke noe mellom oss som skulle tilsi at vi ikke kan være sammen. Hun bare mistet følelsene for meg sa hun, og trengte tid for seg selv, ville bo for seg selv og alt det der...

Min teori er at enkelte rett og slett ønsker å være single når de er ung for å "prøve" det, i frykt for at de som voksne og gifte kommer til å angre da. Med andre ord er jeg dum nok til å tro at det finnes håp om hun bare får tid på seg. Om du ser på singel-forumet ser du resultatet av nok en søvnløs natt med tenking ;)

Håper du finner styrke i vår felles skjebne og ikke havner i samme felle som meg!

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det er nå snart 2 og en halv månede siden eksen min gjorde det slutt med meg. grunnen var at hun ikke følte at det funket mellom oss lengere.

Jeg har enda følelser for henne, men jeg har det ikke så alt for ille om dagene. Hun tar som regel kontakt vær dag og spør hele tiden om hvordan det går med meg, hvordan jeg har det om dagene og lignende. Hun har selv sakt at det skal gå en vei med kontakten, og det er fra meg til henne..... Men det virker som at hun bare må ta kontakt.

Det er ikke det at jeg har noe imot at hun sier hei innimellom ogsånt, men når det skjer vær dag så blir det litt værre for meg. jeg har tidligere sakt at jeg ikke vil ha så mye kontakt fordi jeg vil prøve og komme meg 100% over henne, og hun nikker og sier seg enig. noen dager etter at jeg har sakt det så kontakter hun meg igjen... spør om hvordan det går med meg og at jeg bare må si ifra hvis jeg vil prate med henne om alt.

Hvorfor gjør enkelte slik? Når de selv sier at de skal gji den personen det gjelder tid for og komme seg videre, men alikavell så tar de kontakt..

Hvorfor gjør hun dette? Jeg er i en modus som sier at det aldri vil bli noe mer mellom meg og henne, så derfor er jeg litt redd for at det skal komme falske forhåpninger for meg inne i bildet..

Noen som kan komme med et innspill?

takk:)

Jeg opplever akkurat det samme nå, og det er slitsomt. Kanskje hun bare leker med følelsene dine. Kanskje hun er en sadist som vil plage deg. Eller kanskje hun rett og slett angrer på at hun gjorde det slutt.

Anonymous poster hash: e47d3...22d

AnonymBruker
Skrevet

Hun vil antageligvis vite om du sitter og depper over henne eller ikke og vet og stadig ta kontakt så har hun fortsatt et lite tak på deg. Det er som hun ikke vil la deg gå 100%. Det beste du kan gjøre er å ikke svare på denne kontakten, for det er det som er det beste for deg akkurat nå.

Ja, hun har kanskje et bekreftelsesbehov. For mange jenter er det en nedtur å se at eksen klarer seg så fint uten henne.

Det beste er kanskje å ikke svare, ja.

Anonymous poster hash: e47d3...22d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...