latte Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 Vi tenkte å servere pølse med brød til nattmat, hva syns dere om det? Hvor mange beregner man pr hode...
mross Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 Helt topp! Vi skal ha spesialpølse på gaffel, en egenkomponert pølse de produserer der vi skal være. Hvis det ikke var et tilbud hadde vi også gått for det samme som dere
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Synes også at pølse i brød/lompe er ideelt. Da slipper man å finne et sted å sette seg ned når man spiser (hvis stemningen er god og man står og mingler f.eks), det er enkelt og greit, og godt etter en del drinker og mange søte kaker
Tulipan Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 GENIALT!!! Var i bryllup ifjor da de serverte pølser med lompe/brød og div snaks til (stekt løk, rå løk, rekesalat etc) og jeg det ble MEGET godt mottatt av gjestene. Tror ikke det var mange pølser igjen
latte Skrevet 7. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2009 Takk dere!!! Syns sånn suppe er helt utelukket...fulle folk med en suppetallerken må jo bli en dårlig macht... Ingen som har forslag på hvor mye man skal beregne da.. tenkte også å ha rekesalat, rå og sprøstekt løk..
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 På kvelden før bryllupet fikk vi pølser servert, da var det med hjemmelaget tilbehør, løk og kantarell som var stekt sammen, sikkert hatt litt fløte oppi. Det var veldig godt til pølsene! Bare sånn hvis du vil ha noe litt annet enn rekesalat og potetsalat og slikt Som nattmate på selve bryllupsfesten fikk vi en lokal kjøttsuppe. Det gikk veldig fint, men vi hadde jo også steder å sitte. I bryllupet jeg var i og fikk servert nattmat kunne de godt ha servert den tidligere. De ventet ca 4 timer etter middagen. Det gikk fint altså, men det hadde ikke gjort noe om den kom ca en time tidligere
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #7 Skrevet 7. september 2009 Et bryllup jeg var i hadde de ordnet med gammeldags pølsevogn, der en mann utkledd som pølseselger kom inn med trillevogna og ringte i ei bjelle og annoserte pølser....wiener, grill, lompe, brød osv.. Utrolig morsomt:-)
DDuck Skrevet 7. september 2009 #8 Skrevet 7. september 2009 Vi hadde pølser i vårt bryllup og det var supert! Da hadde vi vanlige grillpølser, wienerpølser og chilipølser. Grovt brød, fint brød og lomper. Rekesalat, potetsalat, rå løk og stekt løk: Og et utvalg av forskjellige typer ketsjup og sennep
DDuck Skrevet 7. september 2009 #9 Skrevet 7. september 2009 Nå så jeg at du etterlyste beregning Du kan regne 2-3 pølser pr voksen Vi var 90stk og jeg kjøpte 250 pølser, 180 pølsebrød og 70 lomper... det var endel igjen av det da... Jeg kjøpte 5x200g rekesalat (masse igjen) 3x500g potetsalat (edel igjen der og) 2 rå løker og 4 poser stekt løk Men vi hadde nok klart oss med mindre... Noen dro før nattmaten også så vi var nok ikke 90 stk da...
latte Skrevet 7. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 7. september 2009 Nå så jeg at du etterlyste beregning Du kan regne 2-3 pølser pr voksen Vi var 90stk og jeg kjøpte 250 pølser, 180 pølsebrød og 70 lomper... det var endel igjen av det da... Jeg kjøpte 5x200g rekesalat (masse igjen) 3x500g potetsalat (edel igjen der og) 2 rå løker og 4 poser stekt løk Men vi hadde nok klart oss med mindre... Noen dro før nattmaten også så vi var nok ikke 90 stk da... Takk for nyttig info, regner med vi kan beregne utifra dette
Gjest Apple- i.i Skrevet 8. september 2009 #11 Skrevet 8. september 2009 Vi hadde pølser, det var stor suksess! Vi hadde bare wienerpølser, brød, lompe, ketchup, sennep og stekt løk. De aller fleste spiste bare pølse med brød eller lompe og ketchup, jeg er glad vi ikke peste med rekesalat og masse annet tilbehør Ang. beregning: vi var 60 (bare voksne) til bords, men innen vi hadde nattmat (ca. midnatt, vi spiste middag tidlig), hadde en del dratt allerede, så da var vi kanskje 40-50 igjen. Nesten alle spiste pølse, de fleste én, noen få to - gjetter på at det gikk maks 60 pølser, altså hadde det holdt i massevis å beregne én pr. person (og kanskje tatt med ti ekstra, i tilfelle). Vi var redde for å ha for lite og hadde vel kjøpt 150 pølser... Du kan si vi hadde en del til overs!
Betty Boop Skrevet 23. september 2009 #12 Skrevet 23. september 2009 Et bryllup jeg var i hadde de ordnet med gammeldags pølsevogn, der en mann utkledd som pølseselger kom inn med trillevogna og ringte i ei bjelle og annoserte pølser....wiener, grill, lompe, brød osv.. Utrolig morsomt:-) Noen som vet hvor en kan få tak i en slik pølsevogn? Jeg tente veldig på denne ideen, men sliter med å finne ut hvor jeg kan få tak i en slik...
Tante Skrevet 23. september 2009 #13 Skrevet 23. september 2009 Høres knall ut. Jeg kan ikke spise pølse og brød, men skulle gjerne hatt det. Vi skal ha sodd, som er veldig vanlig der vi skal være.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2009 #14 Skrevet 23. september 2009 Når skal dere som skal ha nattmat servere middagen? Middagen vår begynner kl 18, det blir fem retter, og kake etter det - jeg trenger vel ikke tenke på nattmat da?
Gjest gjest tina Skrevet 23. september 2009 #15 Skrevet 23. september 2009 Noen som vet hvor en kan få tak i en slik pølsevogn? Jeg tente veldig på denne ideen, men sliter med å finne ut hvor jeg kan få tak i en slik... jeg henger meg på her ....jeg har lyst til å ta opp denne ideen jeg også..høres jo veldig morsomt ut da ut på natta....med bjelle og hele pakka....jeg tenkte jeg skulle ringe eller skrive mail til gilde ...eller noen andre pølsemakere i nærheten..jeg skal l alle fall undersøke saken..få tilbake melding da hvis du finner utav det...så skal jeg gjøre det samme.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #16 Skrevet 24. september 2009 Når skal dere som skal ha nattmat servere middagen? Middagen vår begynner kl 18, det blir fem retter, og kake etter det - jeg trenger vel ikke tenke på nattmat da? Middag kl 18, det er vel ikke så sent? De fleste får lyst på noe salt etter en stund, hvis festen skal vare til litt utover natta. I allefall potetgull og annen snacks, hvis dere tenker å droppe nattmaten?
Betty Boop Skrevet 24. september 2009 #17 Skrevet 24. september 2009 jeg henger meg på her ....jeg har lyst til å ta opp denne ideen jeg også..høres jo veldig morsomt ut da ut på natta....med bjelle og hele pakka....jeg tenkte jeg skulle ringe eller skrive mail til gilde ...eller noen andre pølsemakere i nærheten..jeg skal l alle fall undersøke saken..få tilbake melding da hvis du finner utav det...så skal jeg gjøre det samme. Ja, jeg skal si fra Har så langt bare googlet det og funnet lite. I Oslo er det noe som heter Fun Factory som leier ut pølsevogner, men det ser ut til å bare være store, "industrielle" på henger til å bruke ute. Ikke akkurat det jeg så for meg. Spesielt ikke siden vi skal ha bryllup i januar
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #18 Skrevet 24. september 2009 Pølse og brød er flott nattmat, jeg synes ikke du trenger å tenke på mye tilbehør. Ketshup og senepp og kanskje sprøstekt løk holder lenge. Jeg ville beregnet 2-3 til hver, leit å gå tom og pølse er godt når man er småfull
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #19 Skrevet 5. november 2009 Pølse og brød/lompe er helt genialt som nattmat!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå